bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2013 Mener noget i samme stil som brobizzen hvor forbruget bliver trukket over bruttolønen... Er der nogle specielle regler på det område... Det tror jeg ikke at man må. Så vidt jeg ved må du ikke få betalt dit benzinforbrug med "før-skat" penge. Med mindre det er til en firmabil, og du er blevet sat i skat af værdien af firmabilen. Der er selvfølgelig ikke noget galt i at din arbejdsgiver "lægger ud" for din benzin, og trækker dig i din efterskat løn.... Hvis man synes det er smart - tror dog at de fleste arbejdsgivere og lønmodtagere synes at det snarere er bøvl til ingen verdens nytte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2013 Tror dog at de fleste arbejdsgivere og lønmodtagere synes at det snarere er bøvl til ingen verdens nytte. Ah det er så ikke helt rigtigt, hvis du anskaffer dig et kort fra Q8 / F24. Så får du eksempelvis mindst 1,20 kr pr liter diesel i rabat... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juka 10 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2013 Ah det er så ikke helt rigtigt, hvis du anskaffer dig et kort fra Q8 / F24. Så får du eksempelvis mindst 1,20 kr pr liter diesel i rabat... Får man virkelig så meget i rabat..? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2013 De 1,20 kr i rabat må være på listeprisen (vejledende pumpepris) og pumpeprisen/standerprisen er sjældent så højt oppe. Så hvis listeprisen siger 11 kr og pumperisen siger 10 kr så tanker du til 9,80 og sparer altså 20 ører. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2013 Får man virkelig så meget i rabat..? Ja - det gør man på listeprisen. Fordellen ved ordningen ligger i, at man altid er sikker på at få brændstoffet til laveste pris uanset standervisningen. På den måde kan man ski** på, hva standeren viser ift. kr pr liter - dejligt befriende. Min rabat ligger som regel mellem 1,40-1,70 kr pr liter - tanker F24... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2014 Er der nogen der har regnet på tallene anno 2014? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2014 I teorien bliver det jo langsomt mere attraktivt i takt med at værdien af de ligningsmæssige fradrag (deriblandt brofradraget) falder. Men det vil altid være antallet af private ture, samt det at det skal være et fast løntræk, der afgør om det giver mening for den enkelte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2014 Men det der med at være bundet af ordningen i 12 måneder bryder jeg mig dog ikke så meget om. Skal det forstås sådan at såfremt man begynder at tage toget efter 6 måneder, så kan man ikke få pengene retur ved årets afslutning? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 22, 2014 Du aftaler et fast beløb per måned hvert år. Så hvis du efter 6 mdr finder ud af at du ikke længere gider køre over broen så er det en skidt ordning :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret May 23, 2014 Du aftaler et fast beløb per måned hvert år. Så hvis du efter 6 mdr finder ud af at du ikke længere gider køre over broen så er det en skidt ordning :) Eller hvis du holder ferie, barsel, er syg, går ned med stress eller andet spændende. Samt det skal være det samme faste antal ture hver måned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 24, 2014 Eller hvis du holder ferie, barsel, er syg, går ned med stress eller andet spændende. Samt det skal være det samme faste antal ture hver måned. Er der ikke noget med de accepterer en gennemsnitligt beregnet mængde ture for hele perioden (dvs. 220 arbejdsdage / 12 måneder)? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 25, 2014 Er der ikke noget med de accepterer en gennemsnitligt beregnet mængde ture for hele perioden (dvs. 220 arbejdsdage / 12 måneder)? For at kunne indgå en "Løn træk" ordning skal denne ordning baseres på et månedligt gennemsnit (eller årligt, som så deles med 12) - som ikke kan reguleres i det indgået år. Dvs. køres der mere end aftalt, er det en dårlig ordning for arbejdsgiveren, og køres der mindre så er det medarbejderen der må vinke farvel til noget han/hun ikke fik. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites