Per 10 Anmeld indhold Skrevet May 2, 2011 Hej, Jeg ville høre om der mon skulle være nogle enklte her som er interesseret i flyvning ? Jeg er i gang med teori til Private Pilot License (PPL) og kunne godt tænke mig kontakt til en eller flere som har samme interesse. Det behøver ikke at være som pilot, men bare interesse for flyvningen. Mvh. Per Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
chaospilot 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2011 Ja, for s... da. Har min egen 2 motors maskine i Roskilde, er i gang med at bygge en Rotorway helikopter i garagen, er lige kommet hjem fra Wichita i USA hvor jeg tog en typerating til en Beechcraf Premier 1A jet maskine - og har CPL med ATPL teori... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2011 Jag flög i Nya Zealand, på Wellingtons flygplats. Men eftersom jag var på väg hem så ville jag ta certifikatet i Sverige (stora skillnader att flyga på södra och norra halvklotet - meterologi, kompassavvikelser osv), men då jag såg priserna här så blev det inte till nåt. Men jag har några solotimmar i en Piper Tomahawk. Kul. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Per 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2011 Jag flög i Nya Zealand' date=' på Wellingtons flygplats. Men eftersom jag var på väg hem så ville jag ta certifikatet i Sverige (stora skillnader att flyga på södra och norra halvklotet - meterologi, kompassavvikelser osv), men då jag såg priserna här så blev det inte till nåt.[/quote'] Hm. Det er vel et spørgsmål om hvordan man vælger sit liv. Nogen vælger at rejse på ferie 2 gange om året, og købe en stor bil, de faktisk ikke har råd til. Jeg vælger mindrer ferie og og mindre bil. (En lille Saab) og har forklaret konen fra starten hvad det er hun går ind til. Jeg syntes faktisk ikke det så dyrt, men dyrt er vel også bare et andet ord for at man har valgt andre værdier her i livet ? Nej, spøg til side. Man kan ikke rejse 2 gange om året have en stor BMW og kæmpe hus. Så er der ikke ret mange som har råd til at lege med flyvemaskine. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2011 Nä men eftersom jag var arbetslös så valde jag att betala hyra och mat. När jag väl kom på fötterna igen hade det gått några år, så då hade jag fått starta från början mer eller mindre. Plus att jag då prioriterade att gifta mig, flytta till Danmark och köpa hus. Flygningen var en hobby, inget annat. Varför tar du det som om jag kritiserade dig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2011 Hvor meget koster sådan en Private Pilot License - og hvor dyr er den flyvehoppy? Selvfølgelig er "the sky the limit", men hvis man blot skal flyve i en beskeden maskine, hvad er så realistisk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Per 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2011 Varför tar du det som om jag kritiserade dig? Jeg tager det egnentlig ikke som noget negativ kritik. Det er lidt sjov med den hobby, for hvis man bliver spurgt om hvad man har som hobby, så er den første kommentar ofte " Det må da være dyrt" Det var derfor jeg svarede således, fordi det hele drejer vel sig om hvor seriøs man er med sin hobby. Jeg har hørt at f.eks. at samle på frimækrer også kan være en kosbar affære. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Per 10 Anmeld indhold Besvaret May 3, 2011 Hvor meget koster sådan en Private Pilot License - og hvor dyr er den flyvehoppy? Selvfølgelig er "the sky the limit"' date=' men hvis man blot skal flyve i en beskeden maskine, hvad er så realistisk?[/quote'] Tja... Hvis du reserverer 80.000 for licensen og tager det i Sverige så er det realistisk. Det skal lige siges, at det er en udgift som normalt strækker sig over en periode på 1-2 år. Du skal ikke betale alt på en gang, men løbende. Typisk koster det ikke så meget under teorien, da du sidder med emhætten i bøgerne det meste af tiden. Derudover skal du nok regne med mindst 20.000 SEK. om året for at flyve. Det er da til at klare, men det kræver jo for de fleste, at man vælger noget andet fra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Per 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2011 Tak Hej. Nu har over 300 været inde og kigge på denne tråd og der er 3 som har kommet med en kommentar (mange tak iøvrigt), men som jeg skrev først, så søger jeg en eller flere som jeg kan dyrke min hobby med. Det er tilsyneladende ikke særlig mange som har samme interesse og nok heller ikke her i skal findes. Nu er det prøvet, så jeg må lede videre andre steder. Tak til dem som har kigget med. /Per Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2011 Jeg ville frygteligt gerne kunne svare at jeg pendlede i min egen G5, men... som du selv skriver, nok ikke det rette sted at lede, selvom jeg blev overrasket af såvel "chaospilotens" og "Mohlins" tilbagemeldinger. Cool hobby, i øvrigt. Indtil jeg fik konstateret dårligt syn var mit højeste ønske faktisk at blive jagerpilot (og det var endda før "Top Gun" feberen rasede!) Jeg er opvokset i Dragør og min far arbejdede som salgschef i Business Flight i lufthavnen.Min søster er trafikleder i Cimber-Sterling, så det ligger i blodet. Jeg fik en gang en prøvetime i en Aerospatiale Rallye ude i Roskilde men har ikke fløjet siden, da jeg simpelthen ikke har råd. Men har overvejet svæveflyvning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Per 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2011 har overvejet svæveflyvning. Du skal da ikke give op. Hvis du må køre bil, må du også flyve. ( Nu taler jeg om PPL) Hvis du ryger 20 cigaratter om dagen og stopper, så har i i løbet af et år "tjent" til et svævefly certifikat. Hvis du har lyst kan jeg da hive dig med ud i min flyveklub. Der leger vi med svævefly, modelfly, privatfly. Det er klart at man skal være tændt, og man skal dedikere en masse tid. Hvis jeg skal være ærlig, så er det ikke pengene som stopper én, men tiden, plus det er også svært. Jeg har kæmpet med at forstå svensk, og det var nok ikke det mest geniale at kaste sig ud i et svensk PPL, når jeg stod undrende og kigger på kassedamen i supermarkedet når hun siger noget til mig, men jeg havde et mål, så er det fandme bare at tør sige "hvad betyder det?" og købe svenske ordbøger, plus begynde at se svensk tv. (Det sidste var svært). Nu går det MEGET bedere. Jeg var den eneste danske på mit teorihold og resten var svenskere. Vi er indtil videre kun 3 ud af 7 som ikke har givet op. Som sagt, jeg er ved at være færdig med teorien og så skal der flyves! Det er jo kun en hobby, så jeg har yderligere 2 år til at færdiggøre min flyvning, efter jeg har skrevet min sidste prøve. Der er iøvrigt 9 teoriprøver her i sverige, og kun 4 i Danmark. Det er ikke nemmere i DK, de har bare lagt mere sammen, og prøverne er længere. Hvis nogen er interesseret er alle velkommen til at skrive til mig i PM, så vil jeg gerne yderligere fortælle hvad mine erfaringer er. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites