Jump to content
Thage Løbner

Naivt ?

Recommended Posts

Hej. Nogen der ved, om jeg kan checke hvor jeg bor via nettet? Nå, måske dette kræver en lille forklaring. Jeg flyttede for et par måneder siden fra min lejlighed. Prøvede at melde flytning på skatteverket, men de ville ikke modtage min flytteanmeldelse, man hævdede at mit lejligheds nr. var forkert (det var det altsåp ikke!) Da jeg havde lidt travlt, snuppede jeg bare en blanket, udfyldte den, og postede den sammen med et par andre breve fra en postkasse i DK, og rejste væk. Ingen af de andre breve kom frem - klagede til postvæsnet, der oplyste at der var så mange andre breve der nåede frem, så de kunne egentlig ikke se problemet. Nu skal sidste skridt af min tilbagevenden til fædrelandet ske, men jeg er jo ikke sikker på, fra hvilken adresse i Sverige, jeg flytter. Har de fået ændret min adresse til min nye svenske, ellr hur. Det vil jeg gerne checke, men jeg sidder stadig midt i Tyrkiet, så det ville jo være rart, om et klogt hoved kunne fortælle mig hvordan. Men, der er altså godt vejr hernede. Hilsener Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan du ikke bare ringe til Folkbokföringen? Alternativt logge ind på Skatteverket's Address Declaration og se hvad de har på dig.
Jo, men .. jeg har ikke bankid på min pc her i tyrkistan. Sidst jeg skulle bruge bankid, fik jeg at vide at den ikke virkede på windows7, men bare på XP. Problemer er der nok af, men det ender vel med at jeg må en tur til Malmø, når jeg rammer de koldere lande igen. Alternativ er at modtage svar pr fax, men sådan et dyr har jeg ikke. Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo, men .. jeg har ikke bankid på min pc her i tyrkistan. Sidst jeg skulle bruge bankid, fik jeg at vide at den ikke virkede på windows7, men bare på XP. Problemer er der nok af, men det ender vel med at jeg må en tur til Malmø, når jeg rammer de koldere lande igen. Alternativ er at modtage svar pr fax, men sådan et dyr har jeg ikke. Thage
Du er ikke meget for at ringe til dem, kan jeg forstå?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej. Nogen der ved, om jeg kan checke hvor jeg bor via nettet? Nå, måske dette kræver en lille forklaring. Jeg flyttede for et par måneder siden fra min lejlighed. Prøvede at melde flytning på skatteverket, men de ville ikke modtage min flytteanmeldelse, man hævdede at mit lejligheds nr. var forkert (det var det altsåp ikke!) Da jeg havde lidt travlt, snuppede jeg bare en blanket, udfyldte den, og postede den sammen med et par andre breve fra en postkasse i DK, og rejste væk. Ingen af de andre breve kom frem - klagede til postvæsnet, der oplyste at der var så mange andre breve der nåede frem, så de kunne egentlig ikke se problemet. Nu skal sidste skridt af min tilbagevenden til fædrelandet ske, men jeg er jo ikke sikker på, fra hvilken adresse i Sverige, jeg flytter. Har de fået ændret min adresse til min nye svenske, ellr hur. Det vil jeg gerne checke, men jeg sidder stadig midt i Tyrkiet, så det ville jo være rart, om et klogt hoved kunne fortælle mig hvordan. Men, der er altså godt vejr hernede. Hilsener Thage
For nogen måneder siden sendte Skatteverket brev ud med at man skulle melde tilbage med lejlighedsnummeret, altså ikke vej-/husnummeret men lejlighedsnummeret i det boligkompleks man bor. Ofte står lejlighedsnummeret ved eltavlen et sted eller udenfor/på lejlighedsdøren et sted hvor den ikke er "in your face", eller som hos mig, skulle jeg have den fra BRF. Når jeg modtager post angiver jeg ikke noget lejlighedsnummer, det finder posten fint ud af bare med mit navn og adresse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For nogen måneder siden sendte Skatteverket brev ud med at man skulle melde tilbage med lejlighedsnummeret' date=' altså ikke vej-/husnummeret men lejlighedsnummeret i det boligkompleks man bor. Ofte står lejlighedsnummeret ved eltavlen et sted eller udenfor/på lejlighedsdøren et sted hvor den ikke er "in your face", eller som hos mig, skulle jeg have den fra BRF. Når jeg modtager post angiver jeg ikke noget lejlighedsnummer, det finder posten fint ud af bare med mit navn og adresse.[/quote'] Det Skatteverket sendte ud hang sammen med en lovmæssig ændring der var kommer på lejlighedsnumre... Der er nemlig kommet noget logik ind i de nye 4-cifrede numre... Ciffer 1 angiver opgangens nummer, ciffer 2 etagen og ciffer 3 samt 4 angiver lejlighedens nummer Derudover starter de altid fra venstre med nummereringen... Eks. hedder min lejlighed nu 1201 fordi den ligger i første opgang på husnummeret, på 3. våning og er første lejlighed på etagen i den angivne rækkefølge...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det Skatteverket sendte ud hang sammen med en lovmæssig ændring der var kommer på lejlighedsnumre... Der er nemlig kommet noget logik ind i de nye 4-cifrede numre... Ciffer 1 angiver opgangens nummer, ciffer 2 etagen og ciffer 3 samt 4 angiver lejlighedens nummer Derudover starter de altid fra venstre med nummereringen... Eks. hedder min lejlighed nu 1201 fordi den ligger i første opgang på husnummeret, på anden våning og er første lejlighed på etagen i den angivne rækkefølge...
Nu kan jeg ikke lige huske om mit lejlighedsnummer var 1000 eller 1001, men jeg bor på 1. våning (stuen), ud fra din beskrivelse burde det jo starte med 11, og ikke 10, så?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu kan jeg ikke lige huske om mit lejlighedsnummer var 1000 eller 1001' date=' men jeg bor på 1. våning (stuen), ud fra din beskrivelse burde det jo starte med 11, og ikke 10, så?[/quote'] Det var en tastefejl fra min side, jeg bor på 3. våning (2. etage jf. danske forhold) :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites