Jump to content
Rikke Rost

Nogle herinde der går arbejdsløse??

Recommended Posts

9/5 er booket til festivitas. Rikkes fødselsdag forresten, så den kan gå hen og bli' helt sjov i mere end en forstand :D Der er kommet en kunde mere ind der har meldt sin ankomst til et afgørende møde mandag kl 8.15. Han ser gerne en aftale på bordet inden udgangen af næste uge. Jeg kommer til at løbe mig ihjel det næste ½ år...... Og mig der bare gerne vil ha' et lille hus i Barweiler med egen garage til Audi'en....:D Og tak Klaus. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu ved vi jo ikke hvad det er der skal hostes andet end det nok er en applikation af en eller anden type. Så det er ikke altid en løsning at tilpasse til eksisterende clouds, det kunne være et booking system som har kostet 200 millioner at udvikle, som bruger en blanding af SAP og MySQL eller andet der ikke passer ind i eksisterende løsninger, så om det er et klogt valg at kunne klappe hardware kan man ikke udtale sig om, med de oplysninger der er tilstede... Ved 200.000+ brugere er det også værd at overveje at opbygge infrastruktur, da det godt kan gå hen og blive et stort datacenter (terminalserver park eller lignede), men det er jo op til den konkrete opgave hvad der er den "rigtige" løsning PS: alle de store Hardware producenter laver løsninger som HP POD. PPS: efter at have arbejdet med alle de store server producenter 15 år, er der ikke den store forskel på stabilitet og support, man skal bare vælge dem man har det bedst med.....
Nej det ved vi ikke, men da Brian søgte folk med kendskab til Enterprise eller Datacenter versionerne af Windows Server må formodningen være at applikationen skal køres på disse og da Windows Azure tilbyder VM worker role som en mulighed hvor disse kan køres fra skal mit forslag ses i dette lys... Det giver samtidig muligheden for at skalere op under peak (udrulningsstart/driftsstart) og ned igen senere, hvilket giver nogle økonomiske fordele... Det er som udgangspunkt ikke altid "værd" at bygge egen infrastruktur, det må altid bero på cost/benefit i den givne situation og vil formentlig blive vurderet når der skrives en business case på det givne projekt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er der allerede lavet og forespørgsler ude på jern....men som sagt beror det meget på hastigheden af udrulningen. Og der ved vi meget mere i den uge vi går ind i. Jeg blir nødt til at ha' eget grej grundet diverse regler for opbevaring af data i henhold til regnskabsloven osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er der allerede lavet og forespørgsler ude på jern....men som sagt beror det meget på hastigheden af udrulningen. Og der ved vi meget mere i den uge vi går ind i. Jeg blir nødt til at ha' eget grej grundet diverse regler for opbevaring af data i henhold til regnskabsloven osv.
Jeps, hvis der er regnskabsdata involveret kan dataene kun opbevares indenfor Skandinavien...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med det, arbejder selv med Microsoft Business Intelligence og er ganske godt ansat, så ingen jobansøgning herfra :) Men af nysgerrighed, er det hosting / cloud af Microsoft Nav / AX etc. der er tale om? Du nævner regnskabsdata, og har længe oplevet reglerne herom, som en af de helt store barrierer for adoptionen i blandt andet Danmark. Skidt med Amazon's misser i sidste uge, men lad os håbe at virksomhederne overser dette :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej....det blir en lille del af det. Og ja Cloud er der mange der er i tvivl om hvad egentlig og mulighederne i det. Sidder mange IT chefer og ryster gaveldigt i bukserne over det her... :D

Tillykke med det, arbejder selv med Microsoft Business Intelligence og er ganske godt ansat, så ingen jobansøgning herfra :) Men af nysgerrighed, er det hosting / cloud af Microsoft Nav / AX etc. der er tale om? Du nævner regnskabsdata, og har længe oplevet reglerne herom, som en af de helt store barrierer for adoptionen i blandt andet Danmark. Skidt med Amazon's misser i sidste uge, men lad os håbe at virksomhederne overser dette :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Brian, Det er ikke så tit jeg skriver herinde mere.. men dette er da en perfekt anledning.. Jeg önsker dig tillykke og havde gerne sendt en ansögning, men da det ikke er Mainframe, ligger mine kundskaber i dette laaangt borte :-) Jeg krydser fingre og täer for at alt falder helt på plads.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er så kommet frem at det var Amazon selv som stod bag problemet, pga. menneskelige fejl i et planlagt systemarbejde... Og ja, det er ikke nemt når det kommer til regnskabsdata når de kun må opbevares indenfor Skandinavien... Mig bekendt har ingen af de store cloud udbydere et datacenter liggende i den region...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en update på tingene :) Vi er løbet ind i lidt internt firmapolitik og sommerferie i de forskellige regioner/verdensdele, så tingene går ikke helt i det forventede tempo. Frusterende men ikke meget vi kan gøre ved det lige nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites