Jump to content
Rikke Rost

Nogle herinde der går arbejdsløse??

Recommended Posts

Vi er ved at lægge sidste hånd på en kunde der kan gøre undertegnede til DK's største leverandør af Cloud løsninger. Såfremt du er arbejdsløs og teknisk vel funderet på en Microsoft platform, så må du gerne fange mig på PB. Går den hjem imorgen kl 11, så skal jeg bruge i omegnen af 50 mand ret hurtigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Lars! :) Den landede i mit skød ved et tilfælde og pga særdeles go' kemi imellem mig og bestyrelsesformanden, så den er rigtigt tæt på at komme hjem.

Woa... Ikk at jeg er kandidat - men godt jobbet so far Brian... Krydser fingre for i morgen! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt mere information til dem der måtte være interesseret. Kontoret blir placeret i Bella Center eller Ørestaden såfremt den lander. Jeg underdrev lidt med antallet af brugere.....det konkrete tal er 212.000 udrulninger over en periode på 36mdr worldwide. Så der kan blive en del rejseaktivitet i forbindelse med jobbet. Ydermere skal der etableres 2 redundante hosting centre ét hop fra Dix i Lyngby. Nærmere lokationer undersøges pt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Info kort: Skal til at forhandle kontraktvilkår og delvise leveringsterminer i næste uge. Officiel kontraktunderskrivelse ultimo maj. Når jeg ved mere, så hører de der har henvendt sig på mail mere fra undertegnede. Mvh Brian PS: WUUUUUUUUUUUHUUUUUUUUUU!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende projekt, har du tænk dig at opbygge 2 datacentre fra bunden? Hvis du har så er det godt nok nogle dyre drenge du skal have fat i for at få en fornuftig løsning, som også er rentabel. (tvivler på de går arbejdsløse) :scared: Hvis det var mig ville jeg nok se på The Open Compute Project http://opencompute.org og lade mig inspirere derfra så man får billige maskiner med standard komponenter og lavt behov for køling, men det kommer jo an på hvilke applikationer / services der skal stilles til rådighed over for brugerne, om det er en holdbar løsning. Såfremt det ikke er muligt ud fra et applikations synspunkt at bruge ”billigt” hardware ville jeg seriøst overveje en løsning som HP’s POD (datacenter i en container med køling og alt) http://h71028.www7.hp.com/enterprise/cache/595887-0-0-0-121.html så skal man kun bekymre sig omkring fysisk sikkerhed på bygningen samt forbindelser, og ikke alt det andet sjove der kommer ind når man designer datacenter. (og så kan det flyttes når man finder ud af det er smart at have datercenter i nærheden af brugerne). Som sagt godt gået, håber det bliver til noget Her er lidt inspiration http://www.bahnhof.se/pionen/gallery :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej men vi lejer os ind i et eksisterende så tæt på dix som muligt. Vi regner med 2-4 footprints afhængig af termin for udrulning af tingene og det hele blir hængt op på HP Procurves og IBM servere og SAN. Open Compute ser rigtigt spændende ud! Og HP POD er skide smart men jeg vil helst undgå HP på serverdelen....Der er IBM langt mere stabile og har en langt bedre support. Og Pionen må være det fede sted at arbejde.....Elsker blinkende lamper.

Spændende projekt, har du tænk dig at opbygge 2 datacentre fra bunden? Hvis du har så er det godt nok nogle dyre drenge du skal have fat i for at få en fornuftig løsning, som også er rentabel. (tvivler på de går arbejdsløse) :scared: Hvis det var mig ville jeg nok se på The Open Compute Project http://opencompute.org og lade mig inspirere derfra så man får billige maskiner med standard komponenter og lavt behov for køling, men det kommer jo an på hvilke applikationer / services der skal stilles til rådighed over for brugerne, om det er en holdbar løsning. Såfremt det ikke er muligt ud fra et applikations synspunkt at bruge ”billigt” hardware ville jeg seriøst overveje en løsning som HP’s POD (datacenter i en container med køling og alt) http://h71028.www7.hp.com/enterprise/cache/595887-0-0-0-121.html så skal man kun bekymre sig omkring fysisk sikkerhed på bygningen samt forbindelser, og ikke alt det andet sjove der kommer ind når man designer datacenter. (og så kan det flyttes når man finder ud af det er smart at have datercenter i nærheden af brugerne). Som sagt godt gået, håber det bliver til noget Her er lidt inspiration http://www.bahnhof.se/pionen/gallery :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en tidligere kollega som er blevet ledig, og som jeg ved er ret dygtig. Om han passer til dine ønsker kan jeg ikke sige. Har du et "officielt jobopslag" eller hvordan skal kontakten skabes?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner intet om IT (jeg er HR Konsulent) men det skal da ikke afholde mig for at ønske mega tillykke med hele projektet. Elsker når folk har store og små succes'er. Fruen er netop blevet arbejdsløs, men er ikke IT person, så når du en dag har nok folk til at du skal bruge en "menneskelig leder", der forstår at få folk folks potentiale frem, så skriver hun gerne en ansøgning til dig. Godt gået.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja....men ligesom kineserne vil vi gerne selv være herre over vejret :D
Så hensynet til at kunne klappe på et stykke jern vejer højere end de potentielle udfordringer der kan være, specielt med hastigheder og latency når data skal flyttes udenfor europa ;) Men ellers tillykke med det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så hensynet til at kunne klappe på et stykke jern vejer højere end de potentielle udfordringer der kan være, specielt med hastigheder og latency når data skal flyttes udenfor europa ;) Men ellers tillykke med det...
Nu ved vi jo ikke hvad det er der skal hostes andet end det nok er en applikation af en eller anden type. Så det er ikke altid en løsning at tilpasse til eksisterende clouds, det kunne være et booking system som har kostet 200 millioner at udvikle, som bruger en blanding af SAP og MySQL eller andet der ikke passer ind i eksisterende løsninger, så om det er et klogt valg at kunne klappe hardware kan man ikke udtale sig om, med de oplysninger der er tilstede... Ved 200.000+ brugere er det også værd at overveje at opbygge infrastruktur, da det godt kan gå hen og blive et stort datacenter (terminalserver park eller lignede), men det er jo op til den konkrete opgave hvad der er den "rigtige" løsning PS: alle de store Hardware producenter laver løsninger som HP POD. PPS: efter at have arbejdet med alle de store server producenter 15 år, er der ikke den store forskel på stabilitet og support, man skal bare vælge dem man har det bedst med.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites