Rikke Rost 11 Anmeld indhold Skrevet April 28, 2011 Vi er ved at lægge sidste hånd på en kunde der kan gøre undertegnede til DK's største leverandør af Cloud løsninger. Såfremt du er arbejdsløs og teknisk vel funderet på en Microsoft platform, så må du gerne fange mig på PB. Går den hjem imorgen kl 11, så skal jeg bruge i omegnen af 50 mand ret hurtigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2011 Definér "velfunderet"! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2011 Woa... Ikk at jeg er kandidat - men godt jobbet so far Brian... Krydser fingre for i morgen! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2011 Stor erfaring eller certificeret på Server 2008 Datacenter/Enterprise Edition eller erfaring med SaaS deployments med 10.000+ brugere.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2011 Tak Lars! :) Den landede i mit skød ved et tilfælde og pga særdeles go' kemi imellem mig og bestyrelsesformanden, så den er rigtigt tæt på at komme hjem. Woa... Ikk at jeg er kandidat - men godt jobbet so far Brian... Krydser fingre for i morgen! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2011 Lidt mere information til dem der måtte være interesseret. Kontoret blir placeret i Bella Center eller Ørestaden såfremt den lander. Jeg underdrev lidt med antallet af brugere.....det konkrete tal er 212.000 udrulninger over en periode på 36mdr worldwide. Så der kan blive en del rejseaktivitet i forbindelse med jobbet. Ydermere skal der etableres 2 redundante hosting centre ét hop fra Dix i Lyngby. Nærmere lokationer undersøges pt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2011 Det lyder sgu godt - godt gået mester:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2011 Tak for det Credde! :) Det er også på tide der blir sendt lidt held i min retning synes jeg... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret April 28, 2011 Spændende. Lyder spændende det der. Tillykke med fremgangen. Har smidt dig en PM selvom jeg ikke er arbejdsløs. :D /Nico Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 29, 2011 Jeg er arbejdsløs, men er ikke Microsoft mand, så det udelukker jo mig :o( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 29, 2011 Info kort: Skal til at forhandle kontraktvilkår og delvise leveringsterminer i næste uge. Officiel kontraktunderskrivelse ultimo maj. Når jeg ved mere, så hører de der har henvendt sig på mail mere fra undertegnede. Mvh Brian PS: WUUUUUUUUUUUHUUUUUUUUUU!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret April 29, 2011 Så er det vist tid til at åbne en go flaske vin Brian, tillykke med det og krydser fingre for at det sidst falder på plads. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 29, 2011 Ja.....det gør jeg næste mandag på et godt sted i Indre By... :) Så er jeg IKKE til at træffe om aftenen..... Når vi har den endelige underskrift i hus, så skal vi ud og se lidt på nattelivet! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ice 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2011 Spændende projekt, har du tænk dig at opbygge 2 datacentre fra bunden? Hvis du har så er det godt nok nogle dyre drenge du skal have fat i for at få en fornuftig løsning, som også er rentabel. (tvivler på de går arbejdsløse) Hvis det var mig ville jeg nok se på The Open Compute Project http://opencompute.org og lade mig inspirere derfra så man får billige maskiner med standard komponenter og lavt behov for køling, men det kommer jo an på hvilke applikationer / services der skal stilles til rådighed over for brugerne, om det er en holdbar løsning. Såfremt det ikke er muligt ud fra et applikations synspunkt at bruge ”billigt” hardware ville jeg seriøst overveje en løsning som HP’s POD (datacenter i en container med køling og alt) http://h71028.www7.hp.com/enterprise/cache/595887-0-0-0-121.html så skal man kun bekymre sig omkring fysisk sikkerhed på bygningen samt forbindelser, og ikke alt det andet sjove der kommer ind når man designer datacenter. (og så kan det flyttes når man finder ud af det er smart at have datercenter i nærheden af brugerne). Som sagt godt gået, håber det bliver til noget Her er lidt inspiration http://www.bahnhof.se/pionen/gallery Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2011 Nej men vi lejer os ind i et eksisterende så tæt på dix som muligt. Vi regner med 2-4 footprints afhængig af termin for udrulning af tingene og det hele blir hængt op på HP Procurves og IBM servere og SAN. Open Compute ser rigtigt spændende ud! Og HP POD er skide smart men jeg vil helst undgå HP på serverdelen....Der er IBM langt mere stabile og har en langt bedre support. Og Pionen må være det fede sted at arbejde.....Elsker blinkende lamper. Spændende projekt, har du tænk dig at opbygge 2 datacentre fra bunden? Hvis du har så er det godt nok nogle dyre drenge du skal have fat i for at få en fornuftig løsning, som også er rentabel. (tvivler på de går arbejdsløse) Hvis det var mig ville jeg nok se på The Open Compute Project http://opencompute.org og lade mig inspirere derfra så man får billige maskiner med standard komponenter og lavt behov for køling, men det kommer jo an på hvilke applikationer / services der skal stilles til rådighed over for brugerne, om det er en holdbar løsning. Såfremt det ikke er muligt ud fra et applikations synspunkt at bruge ”billigt” hardware ville jeg seriøst overveje en løsning som HP’s POD (datacenter i en container med køling og alt) http://h71028.www7.hp.com/enterprise/cache/595887-0-0-0-121.html så skal man kun bekymre sig omkring fysisk sikkerhed på bygningen samt forbindelser, og ikke alt det andet sjove der kommer ind når man designer datacenter. (og så kan det flyttes når man finder ud af det er smart at have datercenter i nærheden af brugerne). Som sagt godt gået, håber det bliver til noget Her er lidt inspiration http://www.bahnhof.se/pionen/gallery Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2011 Hvis det skal være cloud løsninger der skal rulles worldwide var det vel en idé at bruge selve clouden til det... http://www.microsoft.com/windowsazure Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2011 Ja....men ligesom kineserne vil vi gerne selv være herre over vejret :D Hvis det skal være cloud løsninger der skal rulles worldwide var det vel en idé at bruge selve clouden til det... http://www.microsoft.com/windowsazure Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2011 Jeg har en tidligere kollega som er blevet ledig, og som jeg ved er ret dygtig. Om han passer til dine ønsker kan jeg ikke sige. Har du et "officielt jobopslag" eller hvordan skal kontakten skabes? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2011 Jeg aner intet om IT (jeg er HR Konsulent) men det skal da ikke afholde mig for at ønske mega tillykke med hele projektet. Elsker når folk har store og små succes'er. Fruen er netop blevet arbejdsløs, men er ikke IT person, så når du en dag har nok folk til at du skal bruge en "menneskelig leder", der forstår at få folk folks potentiale frem, så skriver hun gerne en ansøgning til dig. Godt gået. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2011 Tak Dan. Nu skal det hele lige ned på papir og skrives endeligt under ved en højtidelig lejlighed :) Men jeg skal nok ha' det i mente! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2011 Ja....men ligesom kineserne vil vi gerne selv være herre over vejret :D Så hensynet til at kunne klappe på et stykke jern vejer højere end de potentielle udfordringer der kan være, specielt med hastigheder og latency når data skal flyttes udenfor europa ;) Men ellers tillykke med det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2011 Tak :) Jeg skriver lige lidt tekst for at komme udover de 10 karakterers begrænsning..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2011 Jeg skriver lige lidt tekst for at komme udover de 10 karakterers begrænsning.....Du kan også bare ekstra punktummer...som du plejer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
samson 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2011 Du kan også bare ekstra punktummer...som du plejer Troll.............. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ice 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2011 Så hensynet til at kunne klappe på et stykke jern vejer højere end de potentielle udfordringer der kan være, specielt med hastigheder og latency når data skal flyttes udenfor europa ;) Men ellers tillykke med det... Nu ved vi jo ikke hvad det er der skal hostes andet end det nok er en applikation af en eller anden type. Så det er ikke altid en løsning at tilpasse til eksisterende clouds, det kunne være et booking system som har kostet 200 millioner at udvikle, som bruger en blanding af SAP og MySQL eller andet der ikke passer ind i eksisterende løsninger, så om det er et klogt valg at kunne klappe hardware kan man ikke udtale sig om, med de oplysninger der er tilstede... Ved 200.000+ brugere er det også værd at overveje at opbygge infrastruktur, da det godt kan gå hen og blive et stort datacenter (terminalserver park eller lignede), men det er jo op til den konkrete opgave hvad der er den "rigtige" løsning PS: alle de store Hardware producenter laver løsninger som HP POD. PPS: efter at have arbejdet med alle de store server producenter 15 år, er der ikke den store forskel på stabilitet og support, man skal bare vælge dem man har det bedst med..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites