Jump to content
Troejborg

Hjælp ved ulykke i DK vs. SE..

Recommended Posts

Har undret mig over en ting... Vi har et svenskt vennepar, som for nogle uger siden kørte galt et stykke væk fra Malmø.. Her bliver der klaget over at man har ondt i ryg/nakke, men de bliver alligevel taget ud gennem døren på normalvis.. I dk har jeg hørt noget med, at ved den mindste klage over ondt i ryg/nakke, bliver taget skåret af, og man bliver hevet op den vej fra... Jeg undrer mig over de ikke også skære taget af i SE, eller har det mon været et enkelt stående tilfælde? :S

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har det lige omvendt....er sikker på at redningskorpset herovre får deres julegaver betalt af bilforhandlerne :D
Okay... Har du oplevet at de f.eks. har skåret taget af en bil, hvis man klager over ondt i ryg eller nakke?.... Altså bare et eksempel... men det plejer jo at være ryg eller nakke, det går værst ud over..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har det lige omvendt....er sikker på at redningskorpset herovre får deres julegaver betalt af bilforhandlerne :D
Højst sansynligt :P også er det forsikringerne som tuder :P tænk på dem som har sprit nye biler, der stadig kører på nybils forsikring (eller hva det hedder) hvor det er, at hvis de crasher bilen og den bliver meldt død, så får de jo en ny ? eller er det mig som har forkert info :D Mener at Volkswagen forsikring kører med max 2 år gammel ELLER 40.000 km ihverfald, det samme med Mercedes Benz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Andre der har nogle oplevelser måske? :)
Jeg synes også de er ret hurtige til at klippe i bilerne herovre, men jeg har ikke tænkt over om det er hyppigere end i DK eller ej... Hvilket for øvrigt også er grunden til jeg ikke tilbyder en som er crashet at sidde i min bil mens vi venter på redningstjenesten (medmindre jeg gerne vil have ny) :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Apropros ulykke..... Mon det er nogen herinde fra der parkerede en nyere metalblå Golf GTI / R på autoværnet ( tilkørsel fra Limhamn mod bro ) i morges. Ene spor var lukket og der var kø mod broen kl 0815...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Apropros ulykke..... Mon det er nogen herinde fra der parkerede en nyere metalblå Golf GTI / R på autoværnet ( tilkørsel fra Limhamn mod bro ) i morges. Ene spor var lukket og der var kø mod broen kl 0815...
Passerede kl 07.30, kører op på motorvejen på den tilkørsel, jeg undrede mig også over parkeringen, dyr måde at komme til at sætte sommerdækkene på..... Gad vide om han er faldet i søvn.....tror det var en Golf R32 (som vist bare hedder R i dag)...??!! Men hvordan der kan opstå en kø kan undre mig, han holdt endda udenfor tilkørselsrampen.....kiggekø?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes også de er ret hurtige til at klippe i bilerne herovre, men jeg har ikke tænkt over om det er hyppigere end i DK eller ej... Hvilket for øvrigt også er grunden til jeg ikke tilbyder en som er crashet at sidde i min bil mens vi venter på redningstjenesten (medmindre jeg gerne vil have ny) :lol:
For et par måneder siden da der var et uheld på broen, fik jeg den kvinde som kørte galt ind i min bil for at få varmen da det var ret koldt. Hun havde lidt ondt i nakken, og da redningstjenesten kom stabiliserede de min bil og gjorde faktisk klar til at klippe taget af. De fortalte at det var standard praksis i sådan en situation. De undersøgte hende, og vurderede at hun var OK, men det var tæt på at jeg fik en Fabia Cab den dag!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Passerede kl 07.30, kører op på motorvejen på den tilkørsel, jeg undrede mig også over parkeringen, dyr måde at komme til at sætte sommerdækkene på..... Gad vide om han er faldet i søvn.....tror det var en Golf R32 (som vist bare hedder R i dag)...??!! Men hvordan der kan opstå en kø kan undre mig, han holdt endda udenfor tilkørselsrampen.....kiggekø?
aaahh :) Nå ja, kanske det var en R32.... Men synes bare udstødningerne sad i hver side som GTI.... Men hvad opfanger man lige på den korte tid :-) Jeg var der 0815, og der blokerede brandvæsnet højre spor..... Men jo, sgu en ærgelig måde at parkere på.... Tør vej, blød højre kurve = parkering på højre autoværn med næsen fremad... hmm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, tør vej....blød kurve.....21år gammel....2 år med kortet.....godt der ikke stod en børnehave på udflugt!!!!! :rolleye: Måske en påmindelse om hvor blikket og hænderne skal være ved kørsel.....:confused::rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis folk klager over nakke-/rygsmerter OG er stabile (ikke livstruet) er standard behandlingen skånsom udtagning (altså for patienten og ikke for bilen = af med taget). Det er muligt for ambulancebehandleren (i DK) at frikende folk på stedet under visse forudsatte kriterier (ingen føleforstyrrelser osv osv). Men som udgangspunkt .... skånsom udtagning !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold fast hvor er nogen af jer dumme at høre på.. Et øjebliks uopmærksomhed kan ske for selv den bedste.... hvorfor skal i være så skide fordømmende?.... i er sikkert ikke en pind bedre selv.. Hvad havde i gjort hvis personen er skadet med ryggen resten af livet??... eller var kommet endnu mere til skade ved uheldet.... havde i så været lige sådan?... det er jo til at brække sig over! øv!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Troejborg - nej selvfølgelig havde jeg ikke skrevet det jeg gjorde hvis personen var blevet alvorligt skadet... Og selvfølgelig kan det ske for hvem som helst - men det viser bare meget effektivt hvorfor det er så vigtigt at være 110% opmærksom på at køre - når man kører bil. TÆNK dig engang hvis det havde været i byen og man var kommet til at køre op over fortovet eller ud i en fodgængerovergang med mennesker på vej over - så havde det nok ikke være så let at leve med et øjebliks uopmærksomhed! Man kan bare være glad for at det skete ude ved motorvejen hvor der ikke er så mange andre der kan komme til skade når man ikke formår at holde bilen på vejen.... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

kan kun grine over 2 personer her inde på dette forum der har kommenteret. De mest hjernedøde kommentarer at komme med!! Håber fandeme i selv kører galt en dag hvor det går mere galt for jer.... men nå nej, i er jo STJERNE BILLISTER som kører præcis, som den dag i tog kørekortet for første gang... latterlige tabere!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ja opmærksomhed er vigtigt, ved godt det er svært for dig at sætte dig ind i nu hvor du er 100% mr. perfect driver (BRÆK!!) Alle kan køre galt!! uagtet om man har haft kortet i 15 år eller 15 dage...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - alle kan køre galt det er jeg da klar over... :) Mange års erfaring giver dog nok alt andet lige en fordel når man opdager at bilen er ved at køre af vejen, men du har selvfølgelig ret - alle kan køre galt. Jeg ved dog ikke helt hvad det er du mener der er, som jeg har svært ved at sætte mig ind i?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...