Christopher B 10 Anmeld indhold Skrevet April 23, 2011 Hej alle Jeg ved at der har været en del diskutioner vedrørende bilforsikringer, men jeg har alligevel et spørgsmål. Findes der et forsikringsselskab i Sverige lige som f.eks. ETU i Danmark, hvor alder og hestekræfter ikke har den store indflydelse? Jeg står og skal flytte til Sverige, men har endnu ikke CPR nummer, så det kan være lidt svært at undersøge forsikringsspørgsmål. Det er meningen at jeg vil købe en Audi A8 eller Volkswagen Phaeton 2005-2006 med en 3,0 TDI motor (altså en "lille" motor). Jeg er 28 år og har kørt bil siden jeg var 18 uden skader, dog uden at eje en og dermed tæller jeg som "nybillist". Nu er det ikke sådan at jeg er typen der ligger og giver den gas på vejene, og valget af bilerne er mere baseret på at de er behagelige at pendle i og samtidig fulde af dejligt udstyr. Er der nogen der har en ide om hvad en ansvars + kasko vil koste? Kommer nok til at køre 25k-40k kilometer om året. Tænker at forsikringen må være lavere end i Danmark, da prisen på bilen også er betydelig lavere. Håber at der er nogen, som kan give et ca. svar. Mvh Christopher Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2011 I SE tæller den dato hvor du fik udstedt dit kort som ancinitet... Dvs du har 10 år :) Har desværre ingen ide om forsikrings rænken - det beror ekstremt meget på bopæl og andet. Tag fx min BMW 325 cab fra 2004. Den koster 7000 pr år (helforsikring). Jeg bor i et stille villakvarter og bilen parkeres i egen garage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Christopher B 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2011 Hej Martin Tak for dit svar. Det var da godt nyt at de vurderer det ud fra min alder. Har ikke adressen helt på plads endnu, men en af prioriteterne er at der er privat garage/parkeringskælder. Er der et forsikringsselskab som du/andre kan anbefale, som det med de bedste priser i SE, og er det muligt at ringe til dem og få et overslag på en pris? Hvis forsikringen er på SEK 70.000 p.a. som de fleste selskaber vil have i DK, så har det jo ikke den store interesse :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2011 Det er ikke din alder men hvor mange år du har haft kørekort. Jeg benytter moderna försäkring (tidligere tryg) de er godt og har en helt ok selvrisiko (mener den er 1000-3000 afhængigt af skadetype) Tror ikke jeg har hørt om nogen der betaler i nærheden af 70000 kr for en forsikring (og for den sags skyld heller ikke engang 20000) men kender heller ikke nogen der kører Ferrari eller A8 ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Christopher B 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2011 Det lyder betryggende med priserne. Det er den pris jeg ca. får når jeg bruger forsikringsselskabernes beregner, men det er nok noget andet når man taler med dem. Da jeg fortsat troede at jeg skulle bo i DK var jeg ude og kigge på en ny Alfa Romeo Mito QV med 170hk og der kunne de give mig en forsikring på kr. 5-6000 p.a. (er godt klar over det ikke er en A8 :-) ) Det er nok bare at gribe knoglen og tage en snak med det svenske forsikringsselskab når alt er faldet på plads. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2011 Det er ikke din alder men hvor mange år du har haft kørekort. Jeg benytter moderna försäkring (tidligere tryg) de er godt og har en helt ok selvrisiko (mener den er 1000-3000 afhængigt af skadetype) Tror ikke jeg har hørt om nogen der betaler i nærheden af 70000 kr for en forsikring (og for den sags skyld heller ikke engang 20000) men kender heller ikke nogen der kører Ferrari eller A8 ;) Det har også noget med alderen at gøre... der plejer gerne at være en skillevæg ved de 25 år.. F.eks. ville vores bil, en Golf R fra 2010 koste 10.000 om året for T - han er 26 år - og i mit navn tror jeg den ville koste 20-30.000 - jeg er 21... Nogle selskaber tager også kønnet i betragtning... F.eks. folksam, der har T stortset altid været dyrere end jeg, med de biler vi har kigget på.. Men moderna er da ikke tidligere tryg?.. tryghansa findes da stadigvæk.. btw: der er så pokkers mange der giver boksen for en forsikring, bare fordi de skal have noget der kan give image... F.eks. en af vores bekendte, han havde den gamle M5'er... han er 22.. og han gav 54.000 om året i forsikring.. Jeg tror bare der er mange der ikke vil indrømme hvad de reelt giver i forsikring :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Henning Kvist 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2011 Men moderna er da ikke tidligere tryg?.. tryghansa findes da stadigvæk.. Ikke tryghansa, men Vesta - filial af Tryg forsikring, Danmark Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites