Jump to content
Gizmo

Skoda superb årgang 2010

Recommended Posts

Jeg har været på værksted med skodaen 2 gange for at justere rattet da det sidder en lille smule skævet, men uden held, 3 gang jeg tager ind til Skoda Malmö for at få det rette fortæller de mig, at så længe at jeg bruger rat justeringen højden eller længden, Kan de ikke gøre noget, da rattet selv vil gøre dette, Skoda Malmö har snakket med baglandet om problemet da de har haft nogle stykker med dette problem, og derfor ikke vil gøre noget ved mit problem, jeg stiller mig ikke tilfreds med dette, er der nogle der selv har dette problem eller hørt om det…..? Selv om det er en Skoda kan man vil godt stille dette som et kræv ik...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har været på værksted med skodaen 2 gange for at justere rattet da det sidder en lille smule skævet' date=' men uden held, 3 gang jeg tager ind til Skoda Malmö for at få det rette fortæller de mig, at så længe at jeg bruger rat justeringen højden eller længden, Kan de ikke gøre noget, da rattet selv vil gøre dette, Skoda Malmö har snakket med baglandet om problemet da de har haft nogle stykker med dette problem, og derfor ikke vil gøre noget ved mit problem, jeg stiller mig ikke tilfreds med dette, er der nogle der selv har dette problem eller hørt om det…..? Selv om det er en Skoda kan man vil godt stille dette som et kræv ik...[/quote'] Har den elektrisk styring eller hvad? - hvilket styrtøj er bilen udstyret med?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Pas... jeg ved ikke hvad det er du snakker om, jeg skal nok lige have den med ske... 1, elektrisk styring eller hvad....= kan du uddybe det lidt eller mener du jeg kan læse det et eller andet sted...? 2, hvilket styretøj er bilen udstyret med? ....= hvad mener du her...? igen er noget blank omkring dette

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset om rattet er elektrisk eller ej, så ændre justeringen højden eller længden jo ikke ved "skævhed" i rattet. Når rattet er skævt, kan det være følgende problemer (måske også flere). 1) rattet er ikke sat lige på (FIX: rattet skal af og drejes et enkelt eller to hak(er), idét rattet sidder fast i nogle riller) 2) du - eller nogle andre - er kørt på en fx kantsten, og har trykket sporingen af forhjulet(ene) (FIX: ny sporing af forhjuene)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uanset om rattet er elektrisk eller ej' date=' så ændre justeringen højden eller længden jo ikke ved "skævhed" i rattet[/quote'] Skriver jeg heller ikke en pind om :rolleye: Jeg ved ikke, om Skoda'en har et selvlærende system, som det kendes fra BMW (dét system har min tilfældigvis) - i så fald kunne fejlen ligge begravet dér...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skriver jeg heller ikke en pind om :rolleye: Jeg ved ikke, om Skoda'en har et selvlærende system, som det kendes fra BMW (dét system har min tilfældigvis) - i så fald kunne fejlen ligge begravet dér...
Jeg er ikke uenig med dig - jeg nævner 'bare' "mit syn på problemet", og efter mit viden har Skoda ikke det system som din BMW har.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er folkevogn ikke det mærke jeg endnu har arbejdet mest på, men jeg kan ikke forestille mig at det gamle trick med at pille rattet af og rykke det nogle hakker kan laves på en skoda fra 2010. Der er højst sandsynligt én rille der er tykkere end de andre, så rattet kun kan sidde et bestemt sted, for ikke at lave rod i ratvinkelsensoren. men i må gerne rette mig hvis jeg tager fejl. Og selv om den har aktiv styring som på bmw´erne så lyder det stadig som en sporingsfejl. Men skoda i malmø, er det ikke en del af dinbil-gruppen? Og jeg synes at kunne huske flere tråde om folk der har haft "skæve" rat hvor de er kommet med den ene gode historie efter den anden. var der ikke en med en Q7´er hvor de mente det var vägverkets skyld at den trak til højre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kør ned til Däckcenter i Vellinge og be dem om at spore bilen....
+1 Har brugt dem til en sporing før, og de virker proff nok. Kostede 600 sek hvis jeg ikke husker helt galt, for 2 år siden... Send dem en mail - de er et af de få svenske foretagender som kan finde ud af at svare på mails.. Og de er flinke, både dem på kontoret og mekanikerne. Gik rundt og hyggesnakkede med mekanikeren mens han udførte sporingen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites