Markowitch 12 Anmeld indhold Skrevet April 19, 2011 Hej! Jeg skal have 6000 mills service, samt skiftning af tandrem på en Skoda Fabia vRS (2007), der har kørt 110.000 km. Jeg har fået to tilbud. Et fra mit gamle skoda værksted i Fosie og et andet fra Mechanum Malmö. Begge er autoriserede skoda værksteder. Skoda Malmö: 4900 SEK for service 8500 SEK for skift af tandrem Totalt: 13400 SEK Mechanum Malmö: (inkl 25% rabat på arbejdstid) 5050 SEK for service 7050 SEK for tandrems (inkl. vandpumpe og andet(?)) Totalt: 12100 SEK Skoda Malmö altid har leveret varen og jeg har kun har fået udført min service hos dem hidtil. Spørgsmålet er så: Hvordan er standarden på Mechanum? Umiddelbart så alt meget poleret ud - flot ventesal, der var pæn og ren. Men det er jo på værkstedet at magien sker, så er det godt eller skidt?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2011 Hej Markowitch Jeg fik lavet service hos Mechanum Malmø - da de lige var startet. Prisen var lidt billigere end Skoda Malmø. Meeen. Der var en hel række ting, som ikke blev gjort. De finder ud af, at der er nogen fejl. Men i stedet for at ringe til mig - får jeg et stykke papir med hvad der ikke er blevet lavet, og som skal/bør laves. Havde de bare ringet mig op, så kunne jeg have bedt dem om at lave det med det samme!!! Og hvis de skulle bruge min skriftlige bekræftelse kunne jeg bekræfte via fax eller mail. Nu skulle jeg bestille et nyt besøg og så betale for at få åbnet igen...nej tak. Tilbage til Skoda Malmø. De laver det som skal laves og er der ekstraarbejder ringer de og får godkendelse af at lave det. Ole Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2011 Tak for svaret! Jeg tænker at det måske var værd at prøve Mechanum alligevel. Om ikke andet så for at se om de har forbedret sig, medmindre der er andre på forummet, der har endnu værre historier!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2011 Tak for svaret! Jeg tænker at det måske var værd at prøve Mechanum alligevel. Om ikke andet så for at se om de har forbedret sig' date=' medmindre der er andre på forummet, der har endnu værre historier!?[/quote']Er det ikke noget af en chance at tage for at spare 1300 sek? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2011 Er det ikke noget af en chance at tage for at spare 1300 sek? Mærkeværksteder har aldrig imponeret mig!! Skulle jeg køre til Audi i Malmö eks. skulle de være 30-40% billigere end "ikke mærke" værkstederne! Men jo, andres erfaring tæller da absolut, virker lidt amatøragtigt ikke at ringe dig op. Lyder faktisk noget et mærkeværksted kunne finde på :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2011 Mærkeværksteder har aldrig imponeret mig!! Skulle jeg køre til Audi i Malmö eks. skulle de være 30-40% billigere end "ikke mærke" værkstederne! Men jo, andres erfaring tæller da absolut, virker lidt amatøragtigt ikke at ringe dig op. Lyder faktisk noget et mærkeværksted kunne finde på :) De er jo så også autoriseret VAG værksted, så det kan være det smitter af ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2011 Det er måske lidt risky at vælge Mechanum, men jeg synes ikke at 0kroners historie virker så usædvanlig - desværre. Jeg har faktisk oplevet det samme hos Skoda Malmö, hvor de efter endt service nævner at min højre tågelygte er smadret. De havde hverken ringet eller skfitet den, så jeg måtte bestille en ny tid. Jeg vil prøve at forhøre mig hos Mechanum, omkring deres "ring-i-tilfælde-af-uforudsete-ting" politik. For i har fuldstændig ret. De bør ringe hvis der er et eller andet der skal fikses, når de nu alligevel skal have hele motoren ud. Jeg vender frygteligt tilbage med mere info! ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2011 Jeg har været der mere end 1 gang og har været meget tilfreds.. Så jeg kan kun anbefale dem! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2011 Har kun fået skiftet og opbevaret dæk hos dem, og der gik de da gladeligt i gang med at opdatere kørecomputeren uden at spørge mig :) (efter ordre fra Skoda). Jeg har ikke noget at indvende mod dem. Jeg kan faktisk endda godt lide at de ikke laver noget der ikke er aftalt på forhånd, og at de vil have skriftlig aftale fremfor mundtlig er da kun bedre for begge parter i tilfælde af en tvist. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2011 Har kun fået skiftet og opbevaret dæk hos dem' date=' og [b']der gik de da gladeligt i gang med at opdatere kørecomputeren uden at spørge mig :) (efter ordre fra Skoda). Jeg har ikke noget at indvende mod dem. Jeg kan faktisk endda godt lide at de ikke laver noget der ikke er aftalt på forhånd, og at de vil have skriftlig aftale fremfor mundtlig er da kun bedre for begge parter i tilfælde af en tvist. Så var jeg dælme sprunget i luften. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2011 Så var jeg dælme sprunget i luften. Tror jeg ikke du kommer udenom ved nogen autoriserede værksteder, eftersom det er Skoda der beordrede dem til at opdatere computeren på alle Skodaer model det og det fra årgang det og det, sikkert for at udbedre nogen fejl de har fundet. Du bliver også sur når Microsoft sender sikkerhedsopdateringer ud for at patche sikkerhedshuller i din Windows computer? (Eller Apple hvis du bruger Mac) :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2011 Tror jeg ikke du kommer udenom ved nogen autoriserede værksteder' date=' eftersom det er Skoda der beordrede dem til at opdatere computeren på alle Skodaer model det og det fra årgang det og det, [b']sikkert for at udbedre nogen fejl de har fundet. Jovist, men det ændrer ikke på, at jeg vil spørges først. Hvis jeg eksempelvis kører min bil på et aut. værksted for at få fikset cd-afspilleren på garantien eller for at få sat en ny forrude i, er det jo ikke ensbetydende med, at de også lige skal tillade sig at uploade et nyt fabriks-map til min ECU (som alligevel ikke er under garanti og dermed ikke længere deres hovedpine). Du bliver også sur når Microsoft sender sikkerhedsopdateringer ud for at patche sikkerhedshuller i din Windows computer? (Eller Apple hvis du bruger Mac) :) Jeg bruger hverken Mac eller Windows (well, det kvartalsvise LAN-træf undtaget), men naturligvis lader jeg ikke bare mit OS smide patches på uden at spørge mig først. Det løber mig koldt ned ad ryggen, når folk hovedløst gør dette. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2011 Jovist' date=' men det ændrer ikke på, at jeg vil spørges først. Hvis jeg eksempelvis kører min bil på et aut. værksted for at få fikset cd-afspilleren på garantien eller for at få sat en ny forrude i, er det jo ikke ensbetydende med, at de også lige skal tillade sig at uploade et nyt fabriks-map til min ECU (som alligevel ikke er under garanti og dermed ikke længere deres hovedpine).[/quote']Nu snakker jeg ikke lige GPS (fabriks-map!?) men den computer som styrer hele bilens elektronik (som jeg intet aner om og derfor sætter mit lid til de profesionelle; læs mekanikere). Og sådanne opdateringer smider de åbenbart på uanset om du har garanti eller ej, eftersom det er Skoda der beordrer det, sandsynligvis for at øge stabilitet, funktionalitet eller sikkerhed. Mekanikeren kunne jo ringe og sige at opdateringen gør at bilen ikke bremser pludseligt når temperaturen er 5,3 grader og vinden står fra syd samtidig med at vi har solar flares, og jeg (og sikkert 99% af verdens bilister) ville bare nikke og sige "ja ja, bliv nu færdig så jeg kan få min bil igen, og så længe jeg ikke betaler for det". Hvis du så har indsigt nok til at vide hvad hver eneste opdatering til din bilcomputer gør (og evt. ødelægger) og gider at sige det til mekanikeren ved indlevering "og du reparerer ikke noget gratis, uanset ordre fra producent, uden jeg først siger ok", så er det jo kun godt for dig :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 21, 2011 Nu snakker jeg ikke lige GPS (fabriks-map!?) GPS maps?!? men den computer som styrer hele bilens elektronik (som jeg intet aner om Ja, det er jo lige præcis ECU'en, vi snakker om. Og intet værksted skal uploade nye fabriksmaps til min bil. Det overlader jeg til min tuner, som i øvrigt integrerer eventuelle forbedringer gjort af bilproducenten, hvis det er relevant. Nye maps kan jeg i øvrigt selv downloade online via min tuners server, og med en lille fancy håndholdt enhed kan jeg selv vælge mellem diverse maps og uploade disse til bilen på cirka 1 minut. Bl.a. "normal" (400 hk), "valet" (3k rpm rev limit, no boost) og "detuned" (320 hk). og derfor sætter mit lid til de profesionelle; læs mekanikere). 99 ud af 100 mekanikere (prestigeværksteder (Porsche, Ferrari, etc) formentligt undtaget) ved ikke en fløjtende fis om de maps, der udvikles af den enkelte bilproducent. De uploader bare skidtet. Rigtigt mange mekanikere i dag er også stærkt udfordret, hvis de skal fejlsøge et problem og deres diagnosticeringsværktøj ikke er i stand til at udlæse en fejl. Flere vil sågar hævde, at der naturligvis ingen fejl er, når ikke der kan udlæses en fejl. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alexzuz 10 Anmeld indhold Besvaret April 21, 2011 Lidt On-topic.. Vi brugte Mechanum til 30.000 km service på 9-5´ern her i december. Syntes de gjorde et okay job, men det var altså, stort set, heller ikke andet end olieskift. De reklamere jo netop med at de er et mærke-værksted for VAG og Saab/Opel..så garantierne er de vel de samme?! Offtopic; så har vi også en Fabia RS fra 06 og vi fik ordnet tandremsservicet i Tjekkiet her i sommers og slap med 4500 sek... den skal have 130.000 nu, og det bliver ordnet på den lokale fedtbix her i Oxie til 2000 sek. (olie og filtre-skift) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
raket77 10 Anmeld indhold Besvaret April 21, 2011 Har brugt Mechanum adskillige gange senest med nedbrud på Octaviaen:sad: (dyse fejl til små 13000kr...) fået skiftet tandrem til 10500kr incl oliskift m.m alle gange super service, fungere fint med lånebil osv. Mange af mekanikerne er flyttet fra skoda malmø- reservedels chefen er også fra VW i malmø. Jeg brugte skoda i Fosie men ikke været tilfreds, de kostede mig bla. et 2 gangs syn grundet tågelygter der ikke var blevet kontrolleret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret April 23, 2011 Jeg var der også for nyligt da Golfen skulle have 30000 km service. Ingen problemer, gratis lånebil og fatus skift til sommerdæk. Bilen var færdig i god tid og prisen blev vist omkring 2200 sek (incl deres 25% rabat kampagne) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
zaphyr 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2012 Desværre laver de ikke service på Seat :( Mærkeligt, da de jo har alle andre VAG mærker. Nogen der kan anbefale et godt sted at lave 6000 mil service på en Seat? Jeg har flere gange forsøgt at kontakte Din Bil, men de svarer ikke på telefonen eller forbindelsen bliver brudt mens jeg venter på svar. PS. er det "normalt" at skifte rem ved 6000 mil? Jeg har hørt om 9000 og 1200 mil, men ved 6000 mil har jeg ikke hørt at de skifter den, kun checker den? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites