Ole Sand 10 Anmeld indhold Skrevet April 14, 2011 Hej forum, Kan nogen mon udrede dette: Jeg har en bil i Sverige, men bor i DK. Denne bil blev synet i 2010 og jeg tegnede en trafikforsikring i Länsforsäkring Skåne. Bilen blev ALDRIG påställt i Vägtrafikregisteret og jeg kørte aldrig i bilen. Kan det så være rigtigt at præmien for 2010 ikke tilbagebetales? (man skal jo ej heller betale vägskat osv.) Jeg har naturligvis forsøgt at kontakte forsikringsselskabet og TFF.se (trafikforsäkringsforeningen) men de første svarer ikke på mails og TFF vil ikke svare!! mvh Ole Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2011 Hej forum, Kan nogen mon udrede dette: Jeg har en bil i Sverige, men bor i DK. Denne bil blev synet i 2010 og jeg tegnede en trafikforsikring i Länsforsäkring Skåne. Bilen blev ALDRIG påställt i Vägtrafikregisteret og jeg kørte aldrig i bilen. Kan det så være rigtigt at præmien for 2010 ikke tilbagebetales? (man skal jo ej heller betale vägskat osv.) Jeg har naturligvis forsøgt at kontakte forsikringsselskabet og TFF.se (trafikforsäkringsforeningen) men de første svarer ikke på mails og TFF vil ikke svare!! mvh Ole http://www.tff.se/sv/Trafikforsakringsavgift/Vanliga-fragor/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ole Sand 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2011 Trafikforsäkring præmie-tilbage når bil ikke er påställt Tak for linket, men der havde jeg allerede søgt - for mig at se står der ikke noget som helst om tilbagebetaling af præmie, når bilen er "avställt" - eller ? mvh Ole Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2011 Automatikken er, at når bilen avställs, så får försäkringsbolagets besked, og du får tilbagebetalt overskydende præmie. Miséren her er nok at bilen aldrig har været påställd. Hvis du gør dét online, og så avställar den igen efter et par dage - så burde det hele gå automatisk. Du kan dog (så vidt jeg husker) ikke slippe helt udenom at betale "et eller andet", så længe bilen ikke er skrottet eller eksporteret ud af Sverige. Men hér er det nok bedst du ringer til Länsförsäkringar og hører om detaljerne. http://www.forsakra.net/bilfoersaekring/107-staella-av-bilen-avstaellning.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ole Sand 10 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2011 Hej Gio, Der var noget jeg kunne bruge - (fra dit link): "Bilen är avställd - får man tillbaka på premien? Oftast betalar försäkringsbolaget tillbaka på innevarande premie på bilförsäkringen när bilen ställs av. Dessutom kan man få tillbaka pengar från innevarande fordonsskatt. Eftersom detta sker helt automatisk behöver man inte själv kontakta sitt försäkringsbolag om frågan. Den enda komponent av bilförsäkringen som man behöver betala för är eventuell garage- eller avställningsförsäkring. Trafikförsäkringen måste dock aktiveras så snart man ställer på bilen - i annat fall får man betala en hög trafikförsäkringsavgift." Men bemærk at der står "oftest...." - det er altså åbenbart ikke lovbestemt? Jeg tror også du har ret i at Länsforsäkring ikke har fået beskeden - da den aldrig var påställt og så avställt - mao blev der ikke udløst en besked til forsikringsselskabet. Tak for hjælpen - jeg vil kontakte dem igen - og håber de svarer denne gang :-) mvh Ole Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2011 Tak for hjælpen - jeg vil kontakte dem igen - og håber de svarer denne gang :-)Det var så lidt. :) Og så tror jeg du får meget mere held med et telefonopkald end mail. Selvom vi skriver 2011, så er mail bare ikke kewl endnu i Sverige - underligt nok. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ole Sand 10 Anmeld indhold Besvaret April 18, 2011 Blot for at følge op på "sagen". Som foreslået ringede jeg til forsikringsselskabet - som ikke rigtig kunne forstå min mail - tror jeg. Og rigtig nok så svarede de "at de jo ikke kunne vide, at min bil aldrig var blevet påställt" og derfor ikke kunne se en årsag til at refundere forsikringspræmien. Men hvis jeg kunne bevise, at bilen ikke havde kørt så ville de igen se på sagen. Efter dokumentation af kilometerstand ved de to besiktninger - er de gået med til en refundering. I normal-tilfældet hvor en bil påställes og avställes vil forsikringsselskabet få besked og alt vil formentlig glide lettere. :-) mvh Ole Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites