Thage Løbner 10 Anmeld indhold Skrevet April 5, 2011 Uha, har jeg nu dummet mig, igen! Da jeg annoncerede min bil til salg på Blocket, syntes jeg det lød som et godt bud at åbne mulighed for køber at vælge Blocket/IF´s brugtbilsforsikring. I min naivitet læste jeg ikke alt det med småt. Nå, Blocket annoncen udløb og bilen blev solgt via DBA istedet, så jeg gjorde intet ved Blocketforsikringen. MEN, nu vil IF have præmiepengene, uanset at køber ikke har brugt forsikringen, de truer selvfølgelig med Kronofogeden etc og er helt ligeglade med at forsikringen sletikke er trådt i kraft og bilen sletikke er solgt over Blocket. Har osse forsøgt at fortælle dem at Kronofogeden er min storebror, uden at det gør indtryk. Nå, så må jeg jo til at læse det med småt. Rigtignok forsikringen gælder en måned uanset ved ejerskifte i op til 85 dage efter jeg har sagt ok via Blockets side om forsikring, og uanset gennem hvilket medie bilen sælges - uanset om bilen ikke mere annonceres via Blocket. Der er dog en fortrydelsesret på 14 dage, men IF er så smarte at de først sender opkrævningen godt en måned efter salget. Jeg er helt med på at jeg har dummet mig, og nok kommer til at betale for helforsikringen i en måned og næppe for tillægget for mekanisk svigt, MEN er der ikke lidt bondefangeri i Betingelserne? de knyttes umiddelbart op til Blocket annoncen, men gælder langt bredere ifl det med småt. Måske dette er alment kendt, men lad mig håbe at dette lille jammerskrift kan forhindre andre i at betale til IF uden at få noget igen og HUSK at læse det med småt. Hilsener Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret April 5, 2011 Okay, det lyder godt nok til at være noget bondefangerie - selvom du ikke har læst det med småt (som man jo bør - men det indrømmer du selv). Jeg har hørt flere, som har kommet ud over den hurdle med Blocket forsikringen, hvis idé er god nok, ved at skrive i annoncen, at Blocket/IF's brugtbilsforsikring kan ordnes ved køb. Når bilen så er aftalt som solgt, så lægger man ind annoncen på ny og tilknytter Blocket forsikringen. Jeg har ikke selv nogle erfaringer med det, da jeg ikke har solgt nogle af mine biler via blocket endnu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 5, 2011 Husk at fortrydelsesretten gælder 14 dage fra modtagelse af forsikringspolice, hvilket typisk kommer sammen med opkrævningen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2011 Husk at fortrydelsesretten gælder 14 dage fra modtagelse af forsikringspolice' date=' hvilket typisk kommer sammen med opkrævningen...[/quote'] Hvad koster den forsikring da? Fandt det selv: http://www.blocket.se/insurances/bbf_seller.htm?ca=23_11 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites