Jump to content
hansi1

Nyt badeværelse!

Recommended Posts

Hej, Jeg bor i Helsingborg og skal have gensemrenoveret mit badeværelse. Her skal der nye bade-møbler, toilet, gips vægge, kakler, brusekabine, skiftning af afløbsrør og vandrør osv. Til det, er jeg ikke sikker på hvilken virksomhed der kunne tilbyde alt det der i Helsingborg. Da jeg bor i en andelslejlighed, vil mit boligselskab HSB betale noget af det. Jeg søger en pålidelig virksomhed som kan lave deres arbejde indenfor tiden. Er der nogen der har en ide om hvad det hele vil koste i en ca 7 m2 baderum? Er der nogen der kan anbefale en god firma? Da jeg arbejder i DK, er der mulighed for at få ROT fradrag? Hvis nu en dag, man skulle sælge sin lejlighed, så vil det være smart at få en fradrag der. Jeg har fundet er firma: http://www.kocon.se Hvor pålidelig er firmaet? Jeg kan se at de har et Behörighetsbevis, men er det i sig selv en garanti for kvalitet? Mvh. Hansi

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For at udnytte ROT, så skal du have en svensk skat at modregne i - så det bliver nok svært med ansættelse i Danmark. Så nej, desværre. Behörighetsbevis er en bestået certificering - og har intet med kvalitet at gøre. Igen desværre. Du kan modregne varige forbedringer i beskatning af gevinst ved boligsalg, hvis de ikke er blevet over fem år gamle iflg. original kvittering/faktura for udført arbejde - kort fortalt. De nærmere regler kan let Googles op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Beviset fra BKR gør at du er sikret, hvis noget går galt vådrumsmæssigt. Så hæfter firmaet og ikke du, så det er rigtigt godt at de har et sådan bevis. Vi har netop (januar 2011-marts 2011) fået helrenoveret et badeværelse, og vi gav ca. 100.000 for renoveringen (arbejdstimer + div. materiale til at lave selve renoveringen); dvs. ekslusiv møbler, klinker, toilet m.v. Det tog 8 uger, var estimeret til 6 og bør sagtens kunne gøres på max. 6 uger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Beviset fra BKR gør at du er sikret' date=' hvis noget går galt vådrumsmæssigt. Så hæfter firmaet og ikke du, så det er rigtigt godt at de har et sådan bevis. [/quote']Ah ja - lige en detalje jeg glemte :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar. Jeg har en lejlighed, hvor renovering skal ske hurtigst som muligt. Ellers vil det forstyrre mine naboer, hvis der bankes, hamres osv. Jeg flytter alligevel indenfor 2 år tilbage til DK. Men regner med at renovere hele lejligheden for 200.000-300.000 dkk. Jeg skal bla have et nyt køkken. Er det en god ide at man renovere hele lejligheden selvom at man flytter inden om 2 år? Udover det, er det ikke noget med at man kan få renoveringsfradrag på maks 50.000 SEK for salg af lejlighed? Ellers kan det ikke betale sig at renovere hele lejligheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for jeres svar. Jeg har en lejlighed, hvor renovering skal ske hurtigst som muligt. Ellers vil det forstyrre mine naboer, hvis der bankes, hamres osv. Jeg flytter alligevel indenfor 2 år tilbage til DK. Men regner med at renovere hele lejligheden for 200.000-300.000 dkk. Jeg skal bla have et nyt køkken. Er det en god ide at man renovere hele lejligheden selvom at man flytter inden om 2 år? Udover det, er det ikke noget med at man kan få renoveringsfradrag på maks 50.000 SEK for salg af lejlighed? Ellers kan det ikke betale sig at renovere hele lejligheden.
Det er altid lækkert at renovere, men om det er det rigtige så vil jeg mene at det afhænger af boligmarkedet den dag du skal sælge. Apropos renoveringsfradrag, så har jeg lige fået nye naboer som har renoveret for 200.000SEk og han fortalte mig at pga nye regler så skulle de kun af med det halve, mens skatteverket betalte den anden halvdel. (resten fik håndværker firmaet fra Skatteverket) Det var noget med at Skatteverket vil sort arbejde til livs ogf derfor den ny ordning. Jeg ved ikke om dette passer. Nogen som har hørt om den ordning??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Apropos renoveringsfradrag, så har jeg lige fået nye naboer som har renoveret for 200.000SEk og han fortalte mig at pga nye regler så skulle de kun af med det halve, mens skatteverket betalte den anden halvdel. (resten fik håndværker firmaet fra Skatteverket) Det var noget med at Skatteverket vil sort arbejde til livs ogf derfor den ny ordning. Jeg ved ikke om dette passer. Nogen som har hørt om den ordning??
Seriøst? (Det er netop ROT der tales om)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er altid lækkert at renovere, men om det er det rigtige så vil jeg mene at det afhænger af boligmarkedet den dag du skal sælge. Apropos renoveringsfradrag, så har jeg lige fået nye naboer som har renoveret for 200.000SEk og han fortalte mig at pga nye regler så skulle de kun af med det halve, mens skatteverket betalte den anden halvdel. (resten fik håndværker firmaet fra Skatteverket) Det var noget med at Skatteverket vil sort arbejde til livs ogf derfor den ny ordning. Jeg ved ikke om dette passer. Nogen som har hørt om den ordning??
Hæhæ, ja det er så den ordning som kaldes for "ROT-avdrag", som der snakkes om i starten af tråden... :) (og hvor man altså skal betale skat i Sverige for at kunne udnytte dette fradrag -max 50.000 pr. år pr. person) Edit: Øv Gio kom først ;-) Men jeg kan da så tilføje at det ikke er så fed en regel som det lyder. Alle andre fradrag som man har (som fx. renteudgifter til boliglån!) trækkes fra først. Hvad der SÅ er tilbage af de 50.000,- kan man bruge til ROT. I virkeligheden kan man dermed meget sjældent! udnytte 50.000 til ROT, ja meget mindre faktisk. Tilgengæld er håndværkerlønningerne steget :-/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hæhæ' date=' ja det er så den ordning som kaldes for "ROT-avdrag", som der snakker om i starten af tråden... :) (og hvor man altså skal betale skat i Sverige for at kunne udnytte dette fradrag -max 50.000 pr. år pr. person)[/quote'] Jamen så må man lad være med at skrive i koder så kan vi andre jo være med ;)) R.O.T! T.A.K! S.A.N N.E! ;) Så er det noteret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Hansi, Dygtige håndværker tilbyder følgende arbejde: (jeg har firma med 8 arbejdstagere) vi er en af billigste i Kobenhavn -Tømrer - Murer - Maler - Sten/fliser - Badeværelser - Renovering (indvendig og udvendig) - Pudsning af huse - etc. Arbejdet udføres billigt og med kvalitet Ring nu og få et super tilbud på netop dit hus-ejendom +45 27839287 og help@andersenprojekter.dk /tale engelsk MVH Kristian Andersen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites