Jump to content
Søren&Eva

Bor i Sverige og starter virksomhed i DK, skal firma da have adresse i DK??

Recommended Posts

Det er vel bare som med alt andet hos SKAT. Snakker du med medarb. A' date=' gælder ét, og snakker du med medarb. B, gælder noget helt andet. Hvorfor er I så overraskede, at I har fået forskellige svar? Det er SKAT! Intet nyt under solen...[/quote'] Præcis det problem jeg havde.. Sent from my Aiiiiiiightphone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er svært at gætte sig frem til hvordan jer som har boet i Sverige da I oprettede jeres enkeltmandsvirksomhed, har fået oprettet jeres virksomhed. Der er blevet spurgt til dette op til flere gange, men ingen har ville komme med en brugbar checkliste, så det bliver muligt at få oprettet en "enkeltmandsvirksomhed" som virksomhedsform, når ejeren har bopæl i udlandet. Det eneste der er blevet skrevet om herinde er hvordan nogle har haft deres virksomhed med fra Danmark, og derefter har kunne beholde "enkeltmandsvirksomhed" som virksomhedsform - som så ikke er en lovlig virksomhedsform når ejeren bor i udlandet - hvorfor dette er ulovligt kan I jo selv spørge Erhvervsstyrelsen om. Jeg kan kun tale ud fra min egen erfaring, hvor jeg har været igennem et ca. 2 måneders tovtrækkeri med Erhvervsstyrelsen før jeg fik min enkeltmandsvirksomhed, som den nu engang skal oprettes når jeg har bopæl i udlandet. Virksomhedsformen kan ikke være af typen "enkeltmandsvirksomhed" da denne form kun er til dansk bosatte ejere. Når virksomhedsejeren bor i udlandet skal virksomhedsformen være af typen "udenlandsk, anden virksomhed", som så også dækker over en enkeltmandsvirksomhed. Når man så har en udenlandsk virksomhedsform, vil man også få en anden status hos SKAT, som da giver nogle ændringer til adgange/muligheder på tast selv for erhverv.
Da jeg oprettede det til konen og tossen hos e&s påstår det ik er muligt og vi diskuterede længe frem og tilbage, så gav jeg ham min vens cvr nr der også bor i sverige og bad ham opret det på samme måde og vupti så kunne han ligepludselig godt.. Jeg har i denne uge sat igang og få lavet et ApS istedet til mig selv og det heller ik noget problem når man bor i sverige Sent from my Aiiiiiiightphone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Da jeg oprettede det til konen og tossen hos e&s påstår det ik er muligt og vi diskuterede længe frem og tilbage, så gav jeg ham min vens cvr nr der også bor i sverige og bad ham opret det på samme måde og vupti så kunne han ligepludselig godt.. Jeg har i denne uge sat igang og få lavet et ApS istedet til mig selv og det heller ik noget problem når man bor i sverige Sent from my Aiiiiiiightphone
En anden herinde skrev i øvrigt noget om skattesmæk, når man konverterer et enkeltmandsfirma til ApS og er bosiddende i SE. Kender ikke selv til det, men tjek det lige op. Måske du også kan tale dig fra det? Hvis det er rigtigt, at du har gjort sådan, kan du så ikke lige sende mig dit CVR-nummer, så vil jeg skrive til EogS og bede dem oprette et enkeltmandsfirma som dit. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En anden herinde skrev i øvrigt noget om skattesmæk, når man konverterer et enkeltmandsfirma til ApS og er bosiddende i SE. Kender ikke selv til det, men tjek det lige op. Måske du også kan tale dig fra det? Hvis det er rigtigt, at du har gjort sådan, kan du så ikke lige sende mig dit CVR-nummer, så vil jeg skrive til EogS og bede dem oprette et enkeltmandsfirma som dit. Vh, Lars.
Jeg lukkede mit enkeltmands og laver ApS fra nyt så burde ik få noget ballade :) Konens CVR er 32920780 hun bor i sverige med dansk enkeltmands ;) Sent from my Aiiiiiiightphone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg lukkede mit enkeltmands og laver ApS fra nyt så burde ik få noget ballade :) Konens CVR er 32920780 hun bor i sverige med dansk enkeltmands ;) Sent from my Aiiiiiiightphone
Din kones enkeltmandsfirma er heller blevet oprettet som en dansk "enkeltmandsvirksomhed" men som jeg også skrev en "udenlandsk, anden virksomhed" ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det eneste måde man kan.. Men mit gamle enkeltmands blev oprettet sådan at jeg var tilknyttet skattecenter tønder for udenlandske virksomheder og fik et SE nr som kun kunne tjekkes på skat.dk og ik cvr.dk og når tyske virksomheder tjekkede mig da jeg sku købe uden moms stod der firmaet lå på pioneer alle 16 i tønder som er hvor skattecenteret ligger RET åndssvagt for de ku ik forstå de sku sende varene til kbh så Sent from my Aiiiiiiightphone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåe, jeg har nu såmænd skrevet hvordan jeg fik det gjort på siderne her. Og det er korrekt, at mit firma har benævnelsen udenlandsk firma, men bare jeg havde en dansk adresse firmaet kunne være hos (som blev mine forældres) og min far godkendte at adressen måtte være der - så er det gået fint.

Det er svært at gætte sig frem til hvordan jer som har boet i Sverige da I oprettede jeres enkeltmandsvirksomhed, har fået oprettet jeres virksomhed. Der er blevet spurgt til dette op til flere gange, men ingen har ville komme med en brugbar checkliste, så det bliver muligt at få oprettet en "enkeltmandsvirksomhed" som virksomhedsform, når ejeren har bopæl i udlandet. Det eneste der er blevet skrevet om herinde er hvordan nogle har haft deres virksomhed med fra Danmark, og derefter har kunne beholde "enkeltmandsvirksomhed" som virksomhedsform - som så ikke er en lovlig virksomhedsform når ejeren bor i udlandet - hvorfor dette er ulovligt kan I jo selv spørge Erhvervsstyrelsen om. Jeg kan kun tale ud fra min egen erfaring, hvor jeg har været igennem et ca. 2 måneders tovtrækkeri med Erhvervsstyrelsen før jeg fik min enkeltmandsvirksomhed, som den nu engang skal oprettes når jeg har bopæl i udlandet. Virksomhedsformen kan ikke være af typen "enkeltmandsvirksomhed" da denne form kun er til dansk bosatte ejere. Når virksomhedsejeren bor i udlandet skal virksomhedsformen være af typen "udenlandsk, anden virksomhed", som så også dækker over en enkeltmandsvirksomhed. Når man så har en udenlandsk virksomhedsform, vil man også få en anden status hos SKAT, som da giver nogle ændringer til adgange/muligheder på tast selv for erhverv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nåe' date=' jeg har nu såmænd skrevet hvordan jeg fik det gjort på siderne her. Og det er korrekt, at mit firma har benævnelsen udenlandsk firma, men bare jeg havde en dansk adresse firmaet kunne være hos (som blev mine forældres) og min far godkendte at adressen måtte være der - så er det gået fint.[/quote'] Jeg tror at vi kører lidt i ring, skriver om pærer, svarer på æbler og begynder så at sammenligne med bananer. Tror at vi kan opsummere, at man ikke må have et dansk enkeltmandsfirma som bosiddende i Sverige (man kan godt, det har flere af os erfaret). Men man kan godt have et dansk firma af andre typer som bosiddende i Sverige. F.eks. "Udenlandsk, anden virksohed", eller f.eks. et ApS. Det, der er det underlige er, at jeg ikke kan finde nogle steder, hvor der står at det er et krav at man er bosiddende i Danmark for at have et enkeltmandsfirma. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det, der er det underlige er, at jeg ikke kan finde nogle steder, hvor der står at det er et krav at man er bosiddende i Danmark for at have et enkeltmandsfirma. Vh, Lars.
Citerer lige mit eget indlæg i denne tråd for 3-4 uger siden ;-) I følge http://virkguiden.virk.dk/kurser/ska...andsvirksomhed (som vist er en rimelig "officiel" hjemmeside) kan det IKKE lade sig gøre. Start guiden og klik herefter på "Hvilke krav er der til dig som ejer af en enkeltmandsvirksomhed?" Her bliver listet tre basale krav. - Du skal være 18 år - Have CPR nummer - Være bosiddende i Danmark

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I følge http://virkguiden.virk.dk/kurser/ska...andsvirksomhed (som vist er en rimelig "officiel" hjemmeside) kan det IKKE lade sig gøre. Start guiden og klik herefter på "Hvilke krav er der til dig som ejer af en enkeltmandsvirksomhed?" Her bliver listet tre basale krav. - Du skal være 18 år - Have CPR nummer - Være bosiddende i Danmark
Det er krav for at starte en virksomhed. Der står specifikt "For at STARTE en enkeltmandsvirksomhed...". Flere af os har erfaret, at man nemt kan fortsætte med at have sin virksomhed efter at man er flyttet til Sverige. Hvor er der et lovkrav om at man skal være bosiddende i Danmark for at drive en enkeltmandsvirksomhed? Vh, Lars. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, nu må jeg lige tage fat i denne gamle tråd... Jeg skal starte en selvstændig enmandsvirksomhed i Danmark som bosiddende i SE. Er det korrekt forstået at: 1) Man opretter firmaet som "210 Anden udenlandsk virksomhed" og det svarer til at være bosiddende i DK og have en enkeltmandsvirksomhed? Dvs. man afregner skat og moms i DK og har for så vidt ikke noget med Sverige at gøre - altså at de ikke blander sig i virksomheden? 2) Hvis virksomheden skal omdannes til at ApS eller andet, så koster det knapper, men løsningen er så at lukke enkeltmandsvirksomheden og så starte et nyt ApS (med samme navn)? Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså til det første kan jeg sige, at jeg har et sådant firma, med adresse hos mine forældre. Det har aldrig givet nogen problemer og jeg lavede det uden problemer, og skat kendte/kender alt til dette. Spm 2 kender jeg ikke noget til

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Altså til det første kan jeg sige' date=' at jeg har et sådant firma, med adresse hos mine forældre. Det har aldrig givet nogen problemer og jeg lavede det uden problemer, og skat kendte/kender alt til dette. Spm 2 kender jeg ikke noget til[/quote'] Tingene her går meget, meget langsomt, men jeg har endeligt fået svar fra Sverige om beskatning af et sådant firma. Iflg. Skatteverket bliver man beskattet i Sverige af et dansk firma, når man er bosat i Sverige. Her er det svar, jeg netop har fået: "SVAR: Då du är bosatt i Sverige kommer din danska verksamhet att bli beskattad i Sverige enligt svensk skattelagstiftning. Du ska lämna blankett NE tillsammans med din inkomstdeklaration. Beräknar du att få ett överskott ska du dessutom lämna en preliminär självdeklaration under inkomståret för beräkning av skatteinbetalning. Om även Danmark beskattar din verksamhet enligt dansk skattelagstiftning får du avräkning med den danska skatten mot svensk skatt." Så iflg. dette (som jeg tydeligt læser det), vil alle jer, der har en dansk virksomhed og som bor i Sverige blive beskattet i Sverige. Giver det mening? Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Iflg. Skatteverket bliver man beskattet i Sverige af et dansk firma, når man er bosat i Sverige. Her er det svar, jeg netop har fået: "SVAR: Då du är bosatt i Sverige kommer din danska verksamhet att bli beskattad i Sverige enligt svensk skattelagstiftning. Du ska lämna blankett NE tillsammans med din inkomstdeklaration. Beräknar du att få ett överskott ska du dessutom lämna en preliminär självdeklaration under inkomståret för beräkning av skatteinbetalning. Om även Danmark beskattar din verksamhet enligt dansk skattelagstiftning får du avräkning med den danska skatten mot svensk skatt." Så iflg. dette (som jeg tydeligt læser det), vil alle jer, der har en dansk virksomhed og som bor i Sverige blive beskattet i Sverige. Giver det mening? Vh, Lars.
Nej - det lyder som vås! Når en skrankepave bare refererer til "svensk skattelagstiftning" uden at kunne forklare hvilken lov og paragraf, og i det hele taget glemmer alt om dobbeltbeskatningsaftalen mellem de nordiske lande, er det et ganske godt tegn på, at han ikke ved hvad han udtaler sig om. Men penge fra naive borgere vil han dog gerne tage imod ;) p.s.: Så vidt jeg husker er det fysiske sted, hvor arbejdet udføres, afgørende for skattepligten. Hvis arbejdet i en dansk enkeltmandsvirksomhed udføres på svensk jord vil jeg defor mene at det er skattepligtigt til Sverige. Udføres Arbejdet på dansk jord er det skattepligtigt til Danmark. Hvis det er 50/50 tør jeg ikke gætte på hvad der sker udover at det bliver kompliceret!.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej - det lyder som vås! p.s.: Så vidt jeg husker er det fysiske sted, hvor arbejdet udføres, afgørende for skattepligten. Hvis arbejdet i en dansk enkeltmandsvirksomhed udføres på svensk jord vil jeg defor mene at det er skattepligtigt til Sverige. Udføres Arbejdet på dansk jord er det skattepligtigt til Danmark. Hvis det er 50/50 tør jeg ikke gætte på hvad der sker udover at det bliver kompliceret!.
Ja, det vil jeg også mene. Derfor gjorde jeg det klart for hende, at firmaet ligger i dk og kun udfører arbejde i dk. Alligevel svarer hun sådan. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, det vil jeg også mene. Derfor gjorde jeg det klart for hende, at firmaet ligger i dk og kun udfører arbejde i dk. Alligevel svarer hun sådan.
Og nu har jeg (langt om længe... det går i sneglefart det her) fået svar på mine uddybende spørgsmål: Jeg får at vide: Enligt 3 kapitlet 8§ inkomstskattelagen är den som är obegränsat skattskyldig i Sverige skattskyldig för alla sina inkomster i Sverige och i utlandet. I 3 § samma kapitel framgår att den som är bosatt i Sverige är obegränsat skattskyldig. Nedan länk till inkomstskattelagen. http://www.skatteverket.se/rattsinformation/forfattningar/skatteochtaxeringsforfattningarna/2013.4.7afdf8a313d3421e9a9193.html 1) Inkomstskattelagstiftningen och Momslagstiftningen är två helt skilda lagar. 2) Inkomstskattelagstiftningen är den samma när det gäller alla typer av inkomster, men i det nordiska skatteavtalet artikel 25 p 6.b framgår att Sverige undantar den anställningsinkomst som får beskattas i ett annat nordiskt land från beskattning i Sverige. http://data.riksdagen.se/dokumentstatus/sfs-1996-1512/html 3) Att Sverige ska avräkna den i utlandet erlagda skatten framgår i skatteavtalet artikel 25 p 6. Se länken under föregående svar. Som jeg læser hendes svar, gælder dobbeltbeskatningen kun skat betalt i forbindelse med en ansættelse - og altså ikke hvis man har firma i Danmark. Så man skal betale både dansk og svensk skat at det optjente i det danske firma. Altså næste 50% til Danmark og så næsten 50% til Sverige. Det giver ingen mening... Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og til mit spørgsmål om hvordan det går hånd i hånd med loven om dobbeltbekatning, svarer hun nu: Det ska inte bli dubbelt beskattat utan Sverige beräknar skatt utifrån svenska skatteregler för enskild näringsverksamhet men sedan ska avräkning göras för den skatt som du betalar i Danmark. Sverige sänker alltså den svenska skatten med den skatt du har betalt i Danmark för inkomsten. Du ska i samband med att du lämnar in din inkomstdeklaration lämna med en bilaga SKV 2703. http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/blanketterbroschyrer/blanketter/info/2703.4.1a098b721295c544e1f800014347.html Altså skatten skal deklareres både i Sverige og i Danmark... men den skat man betaler i Danmark bliver så fratrukket det, der skal betales i Sverige. Sådan forstår jeg det udfra ovenstående. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så har jeg fået svar ang. skat i forbindelse med et ApS (bortset fra at hun misforstår ApS, men forstår det som et aktiebolag): Ja det stämmer startar du ett motsvarighet till ett aktiebolag och du blir själv anställd i det bolaget och du utför arbetet i Danmark så betalar du skatt i Danmark och Sverige undantar den inkomsten från beskattning enligt artikel 25 p 6b i skatteavtalet. Om du tar ut utdelning från företaget så får du däremot betala skatt i Sverige på utdelningen men eftersom det är ett danskt företag så får även Danmark ta ut skatt men högst 15 % (enligt skatteavtalet) och den skatten får du begära avräkning för här i Sverige. Så det blir inte dubbelt beskattat. Altså: Et personligt firma i DK = beskatning i Sverige (og i Danmark) Et ApS, hvor du selv er ansat = kun beskatning i DK, men beskatning i SE, når du tager penge ud Det sidste med forbehold for hendes misforståelse omkring ApSog AS. Så hvis nogle af jer har et personligt ejet firma i Danmark, ville jeg lige tjekke op på det for en sikkerheds skyld, for udfra Skatteverkets opfattelse skal I afregne moms i Danmark af firmaet, mens skat både skal afregnes i DK og SE. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dansk firma (moms og selskabsskat) afregnes til DK. Personlig indkomst (udtræk af overskud, eller fast månedligt beløb/løn) betales som alm. dansk lønindkomst til DK, og vil så blive afregnet til Sverige - som en normal DK lønindkomst også gør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dansk firma (moms og selskabsskat) afregnes til DK. Personlig indkomst (udtræk af overskud, eller fast månedligt beløb/løn) betales som alm. dansk lønindkomst til DK, og vil så blive afregnet til Sverige - som en normal DK lønindkomst også gør.
Ja, lige præsis... Det er fordi det er et selskab. Formodentligt ApS (?) Men hvis det er et personligt ejet firma (eller det det hedder, når man er udlænding), så er det skat både til DK og til SE. I hvert fald som jeg har forstået det på de personer, jeg har snakket med hos Skatteverket. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I øvrigt... udtræk af overskud af virksomhed skal i øvrigt også beskattes i Sverige ud fra de oplysninger, jeg har. Det svarer til andre udbytter i Danmark, der ligeledes skal beskattes i Sverige. F.eks. gevindst af hussalg. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, lige præsis... Det er fordi det er et selskab. Formodentligt ApS (?) Men hvis det er et personligt ejet firma (eller det det hedder, når man er udlænding), så er det skat både til DK og til SE. I hvert fald som jeg har forstået det på de personer, jeg har snakket med hos Skatteverket. Vh, Lars.
Det jeg skrev er også som et enkeltmandsfirma bliver beskattet - firmaet ligger i DK (beskattes i DK), og du arbejder for det i DK (beskattes i DK), alt er som det ville være ved en alm. ansættelse. Det med at trække penge ud af et firmaet (overskud), kan jeg ikke se hvordan det skulle kunne sidestilles med salg af bolig i udlandet - det er to vidt forskellige "indkomster". Sverige har en beskatning på fortjenesten af salg af bolig - i Sverige og/eller udlandet. Udtræk af penge fra et firma/selskab er i mine øjne (og også i SKAT's øjne ??) personlig indkomst, og skal beskattes derefter i det land disse penge er tjent (i DK). Hvorfor stiller du ikke de samme spørgsmål til SKAT i DK, som du har stillet til Skatteverket i Sverige - jeg tror at du vil få de samme svar, som du har fået af os herinde. Skatteverket har i mine øjne svaret ud fra det scenario at en svensker opretter i firma i DK (ikke noget med dobbeltbeskatnings aftale).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det jeg skrev er også som et enkeltmandsfirma bliver beskattet - firmaet ligger i DK (beskattes i DK), og du arbejder for det i DK (beskattes i DK), alt er som det ville være ved en alm. ansættelse. Det med at trække penge ud af et firmaet (overskud), kan jeg ikke se hvordan det skulle kunne sidestilles med salg af bolig i udlandet - det er to vidt forskellige "indkomster". Sverige har en beskatning på fortjenesten af salg af bolig - i Sverige og/eller udlandet. Udtræk af penge fra et firma/selskab er i mine øjne (og også i SKAT's øjne ??) personlig indkomst, og skal beskattes derefter i det land disse penge er tjent (i DK). Hvorfor stiller du ikke de samme spørgsmål til SKAT i DK, som du har stillet til Skatteverket i Sverige - jeg tror at du vil få de samme svar, som du har fået af os herinde. Skatteverket har i mine øjne svaret ud fra det scenario at en svensker opretter i firma i DK (ikke noget med dobbeltbeskatnings aftale).
Jeg har brugt rigtig meget tid på at spørge alle steder. Også i Danmark. Her er svaret, at jeg vil blive beskattet i Danmark, og at det godt kan være, at jeg også skal afregne skat med Sverige. Det var så derfor, at jeg begyndte at kommunikere med Skatteverket, og udfra deres svar, skal man altså deklarere skat til Sverige uanset om man har betalt skat i DK. De har sendt mig flg. http://www.skatteverket.se/download/18.7afdf8a313d3421e9a915b0/1366986079762/399-3-02.pdf som jeg har læst igennem flygtigt, og det ser ud til, at Sverige har ret. Begrebet dubbelbeskattningsavtal fremgår ved aktiebolag og ellers ingen steder. Dog står der vedr. enskild näringsverksamhet flg. "Den enskilda näringsverksamheten är inte heller något självständigt skattesubjekt. Näringsverksamhetens inkomster beskattas i huvudsak efter de skattesatser som gäller för fysiska personer" En "udenlandsk virksomhed, anden"... så er spørgsmålet om det opfattes som en enskild näringsverksamhet - og om hvorvidt skattereglerne herfor også følger skatteregler som fysiske personer... Det er altså noget kringlet noget, det her. Men jeg kan ikke se, hvordan man kan modregne dansk skat af udenlandsk virksomhed, anden i forbindelse med svensk skatteangivelse, da den dansk betalte skat jo vil være en blanding af virksomhedens indtjening og ejerens øvrige indtægter. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det med at trække penge ud af et firmaet (overskud), kan jeg ikke se hvordan det skulle kunne sidestilles med salg af bolig i udlandet - det er to vidt forskellige "indkomster".
Det er jo personlig gevinst. Som f.eks. ved gevinst af aktieudbytte. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dog står der vedr. enskild näringsverksamhet flg. "Den enskilda näringsverksamheten är inte heller något självständigt skattesubjekt. Näringsverksamhetens inkomster beskattas i huvudsak efter de skattesatser som gäller för fysiska personer" En "udenlandsk virksomhed, anden"... så er spørgsmålet om det opfattes som en enskild näringsverksamhet - og om hvorvidt skattereglerne herfor også følger skatteregler som fysiske personer... Vh, Lars.
Skatteverket virker ret sikker, og nu svarer de hurtigt tilbage. Har lige modtaget dette: "Skattereglerna för en fysisk person bosatt i Sverige säger att man är obegränsat skattskyldig för alla sina inkomster i Sverige både de svenska och de intjänade i utlandet. Sedan kan skatteavtalet med det andra landet eventuellt minska den skatterätten och i det nordiska avtalet så gör det så i de fallen där man är anställd och betalar skatt i det andra nordiska landet. Däremot om man har en enskild näringsverksamhet så begränsas inte Sveriges beskattningsrätt av skatteavtalet. Men bedrivs näringsverksamheten i ett annat land så ska Sverige medge avräkning enligt avräkningslagen med den skatt som är betald i det land där verksamheten bedrivs." Så jeg ser det sådan, for personer bosat i Sverige (uanset om man er svensk eller dansk): Har man personlig virksomhed i Danmark, beskattes man af Danmark og Sverige. Har man et selskab f.eks. et ApS er man ansat i selskabet, og man betaler kun skat i DK. Jeg forstår så ikke, hvordan man korrekt kan modregne skat betalt i Danmark af sin personlige virksomhed, når den kan være blandet af anden indtægt. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites