splint 10 Anmeld indhold Skrevet March 28, 2011 Hej alle MB ejere Jeg har lige købt en MB ved s-jönssonbil (E 350 cdi årgang 2010). Kanon fed bil Da det er første gang jeg ejer en Mercedes, har jeg ikke rigtigt nogen ide om hvad det koster at eje en sådan bil (se bort fra værditab m.m.). Hvad er jeres erfaring vedrørende service udgifter? Er det (sindsygt)dyrt at vedligeholde sådan en? Der er sikkert nogle der vil svare med, at så skal man lade være med at købe en bil man ikke har råd til at eje, men det er ikke det svar jeg vil have. Bare lidt om hvor man ligger i forhold til audi, bmw, etc. Kan det svare sig at få udført service i tyskland kontra sverige. Håber der vil komme nogle konstruktive svar fra MB ejere. De venligste forårshilsner Splint Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2011 Ingen anelse her - men tillykke med din nye lækre bil da!! :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2011 Jeg fik udført et service (B service) på min E55 AMG hos Ysta Bilcenter for 5.500 SEK inkl. bytte af et spindelled. Jeg synes ikke det var dyrt, havde forventet, at det ville koste meget mere. Tillykke med din nye bil! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2011 Mercedes har vist så vidt jeg husker et af de laveste reservedelsindekser (hvor Mitsubishi skulle være de dyreste)... Og jeg betaler heller ikke meget for at få lavet min... Sidste service inkl. skift af bremser, 3900 SEK hos Ysta Bilcenter... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2011 Kiggede mine gamle MB-regninger igennem, og de ser således ud: MB Vaneo 20.000 km.-service kostede SEK 2.655 (MB Malmö) ..så blev den solgt... MB E500 '07 40.000 km.-service kostede SEK 6.276 (MB Malmö) 60.000 km.-servce kostede SEK 3.878 (Ysta Bilcenter) 80.000 km.-service kostede SEK 4.122 (Ysta Bilcenter) ...så blev den solgt... MB GLK 280 20.000 km.-service kostede SEK 2.111 (Ysta Bilcenter) Andre reparationer (udskiftning af bremser, defekt pære o.s.v.) har ikke været tilsvarende billige, men stadig langt under niveauet fra Audi og BMW. Og så lige for Prins Knud: Hold dig LANGT fra MB Malmö!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
martin_–_grevie 0 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2011 Lidt mere... MB CLK 270 CDI Service A Assist 90000 km - 4.080 Udskiftning af smadret center stoplygte i bagsmækken - 3.832 Nye klodser fram - 1.715 Vi bruger også altid Ysta bilcenter, det er den klart bedste service jeg har oplevet i Skåne. Afhentning på hjemmeadressen, gratis lånebil, bil retur ren inde som ude - sådan! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2011 Tak for de gode indlæg. Har tidligere hørt at MB i Malmø skulle være totalt skodværksted. Jeg syntes generelt det er et problem for værksteder i Mamø, se bare Din Bil (VW, skoda, mv.) Det er utroligt at de kan have nogle kunder!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
timler 10 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2011 vi havde vores bmw på din bil i malmø med en frontskade (en i dk bakkede for fuld skrald ind i den) da vi hentede bilen var anlæget brændt af. hvilket kunne tyde på at man har svejset i bilen uden at tage batteriet fra ( er selv pladesmed) og af skade bliver man klog :-) ud over det tabten den så et blinklys på vejen hjem. så vi kørte tilbage med bilen. og der så vi så samtidigt store risser i den "nymalet" front. de nægtede at dække andet end det blinklys. nogen måneder senere kørte fruen så galt i sne med bilen og fronten fik en tur mere. denne gang var skylden vores så jeg ville selv fixe den. og noget af et shok der mødte mig da jeg fik taget fronten af den, alt var limet,samlet med strips, div stivere og vanger var blevet slebet i uden at man senere har behandlet dem osv osv... gad vide hvad forsikringen ville sige til at få oplyst hvad det er de har betalt for i første omgang???? KØR ALDRIG DERUD!!!!!!!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Perfekt_g 10 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2011 Tillykke med bilen! Jeg havde en C55 AMG i tre år og kørte 100.000 km i den. Samlet set var den ikke meget dyrere at holde kørende i service omkostninger end min kones 07 VW Jetta tdi. Paradoksalt nok, så kostede det 3.000 DKK at skifte forbremser på den (skiver, klodser og timeløn) - og de var trods alt var til at få øje på. Det kunne vi ikke engang få skiverne for til Jetta'en... Det dyreste service jeg havde på den var ved 100.000 km. Pris 6.700 sek. Det er nogenlunde det samme som Toyota tager for et 60.000 km. service på deres 177 hp D-Cat maskiner, selv i en ultimativ crap bil som en Auris. Samlet set så ville jeg regne med at den var billigere at vedligeholde end en tilsvarende Audi / BMW. Ps. Jeg brugte Mercedes i Malmö flere gange og havde faktisk en fin oplevelse. Det var bl.a. super at kunne aflevere bilen kl 20 og hente den igen kl. 22 på en hverdagsaften. Samtidig havde bilen aldrig kørt mere end 400-600 m når jeg hentede den igen. Derimod havde jeg en meget dårlig oplevele hos Mercedes i Lund (den ene gang jeg var der) og i Herlev (den ene gang jeg var der)... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2011 Jeg havde en C55 AMG i tre år og kørte 100.000 km i den. Samlet set var den ikke meget dyrere at holde kørende i service omkostninger end min kones 07 VW Jetta tdi. Paradoksalt nok, så kostede det 3.000 DKK at skifte forbremser på den (skiver, klodser og timeløn) - og de var trods alt var til at få øje på. Det kunne vi ikke engang få skiverne for til Jetta'en. Det dyreste service jeg havde på den var ved 100.000 km. Pris 6.700 sek. Det er nogenlunde det samme som Toyota tager for et 60.000 km. service på deres 177 hp D-Cat maskiner, selv i en ultimativ crap bil som en Auris. Samlet set så ville jeg regne med at den var billigere at vedligeholde end en tilsvarende Audi / BMW. Ps. Jeg brugte Mercedes i Malmö flere gange og havde faktisk en fin oplevelse. Det var bl.a. super at kunne aflevere bilen kl 20 og hente den igen kl. 22 på en hverdagsaften. Samtidig havde bilen aldrig kørt mere end 400-600 m når jeg hentede den igen. Interessant læsning DOG synes jeg ikke om den sidste linie -> for at et værksted kan bedømme bilen, må de nødvendigvis køre en tur. Og dét gør man eksempelvis hos Porsche, når min 911 turbo er til service dér... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites