kinmag 10 Anmeld indhold Skrevet March 28, 2011 Hej Alle, Nu flyttede jeg til Malmö, pga 24 års reglen for et halvt år siden, og nu er jeg lidt træt af at betale for en dansk bil, som jeg ydermere også bliver beskattet af (firmabil). Derfor står der nu en Mercedes CDI 200 på ønskelisten :-) Den koster godt og vel 200K. Lige pt, er jeg kun bank-kunde hos Nordea Danmark, og de skulle afdelingerne imellem ikke have noget specielt samarbejde med den svenske afdeling, så nu er jeg lidt på jagt efter det bedste lån :-) Det er ikke noget problem at ligge de første 20% - dvs omkring 50K - men hvem vil låne mig dette :-) Har kigget på SwedBank, https://www.freedomfinance.se/ansok-privatlan.php Nogle andre bud? :-) Jeg er 21 år, og har haft kørekort i et år, hvor jeg har kørt den ford focus jeg købte fra ny sidste år. Har kørt cirka 56.000 de sidste 11 mdr, så derfor skal den udskiftes med en mercedes, før jeg snart kun kan få skrotværdien for focusen :) Jeg har været selvstændig siden 2008 og har pt to virksomheder i DK. Og hvad så til forsikring? Nogle der er specielt gode der? Eller modsat nogle der har noget imod min alder? :-) Alternativt må jeg vel registerere den i konens navn (28 år) ;) Hun har bare ikke kørekort :O haha Håber i har lyst til at hjælpe :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2011 Først og fremmest synes jeg du skal holde dig langt væk fra freedom finance - medmindre du har betalingsanmærkninger.. Ofte kan forhandleren ordne en god finansiering, hvis det er hos en forhandler.. Ellers er Nordea også herovre, med et øresundskontor i Limhamn - forhør da dem ad... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kinmag 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2011 Hej Troejborg, Tusind tak for dit hurtige svar :) Jeg har absolut ingen betalingsanmærkninger, jeg lånte penge af nordea dk, til min ford focus (243 tkr), på en telefon - og 15 min var pengene overført til forhandleren :) Lyder interessant, hvis forhandleren kan være med prismæssigt? Ellers må jeg prøve at få dem og Nordea til at regne på samme bil :) Kender du noget til forsikring? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2011 Prøv gerne at holde emnerne lidt adskilt, og dele dine spørgsmål op med indlæg i de rette hovedkategorier. Det gør det så meget nemmere at holde styr på - især over tid, når andre skal søge efter indlæg herinde. Jeg flytter indlægget over i Banker & Økonomi - og så ville det være lækkert, hvis du oprettede en ny tråd til dit forsikringsspørgsmål (hvis du ikke kan kloge dig på de tusindvis af indlæg der allerede er om emnet herinde herinde ;o)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2011 Hvis du handler hos en Mercedes Benz forhandler har de nogle rimeligt fordelagtige lån i Mercedes Benz Finans... Ellers plejer det at være klogt at holde sig til banken... Da jeg skulle købe min nuværende var banken et par hundrede kroner billigere om måneden på et lån med samme løbetid som både GE og Santander som er de store finansieringsselskaber hos forhandlerne... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kinmag 10 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2011 Hej Alle, Mange tak for jeres svar :) Sorry, Gio, var ikke lige klar over at i holdte så godt styr på det, men kan godt se det smarte til når man søger på Google efter de indlæg :) Lige pt overvejer jeg kraftigt at blive rigtigt svensker ;) (Volvo S80 D5 2.4 2007) - men forhandleren kan kun tilbyde et lån såfrem man er over 25 år. Og da jeg kun er 21 år, er jeg her stødt med hoved mod muren ;) Tidligere i tråden er jeg blevet frarådet freedom finance - men hvorfor mon? :) Har prøvet at maile til dem, men vil gerne prøve at finde nogle alternativer, så jeg er sikker på at jeg vælger rigtigt. Beløbet er cirka 190.000 SEK - men hvor kan jeg mon låne det? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
kinmag 10 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2011 Kan ICA måske anbefales? :-) http://www.icabanken.se/lan-krediter/lan/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites