Jump to content
hrohibil

Hjælp!!! Godt råd...

Recommended Posts

Hej med jer... Jeg har virkelig brug for et råd. Mig og fruen flytter ind i en ny lejelejlighed fra 1 april. Huslejen er på 7800 SEK om måneden. Den er total renoveret og lækker da den os ligger tæt på færgen i Helsingborg hvor jeg skal pendle hverdag. Men 7800SEK om måneden er os en del penge, og da vi er sikker på at skulle bo her i Helsinborg i en del år, så overvejer jeg om det ikke kunne betale sig at sidde for det samme beløb om måneden på en købe lejlighed??? Kan det betale sig nu iforhold til boligpriser osv.... Glæder mig til at høre fra jer. Jeg kunne forstå fra min bank rådgiver at det også ville være lettere at låne penge til en bil hvis jeg har en lejlighed. Og banken er villig til at låne mig 100% til lejligheden, men om det er dansk bank eller på svensk side ved jeg ikke endnu.. Hilsen Hamid

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du vil have os til at spå om, om du kommer til at tabe på din lejlighed når du skal sælge igen? Det kunne der jo tjenes mia. på :-) De 7800 sek du kommer til at betale for en lejelejlighed, får du aldrig igen, det er fakta. Køb med omtanke, dvs. hvis du køber dig ind i en ældre forening, så plejer de have styr på huslejen/lån/rente osv. og så er det jo bare at lægge sig på et niveau som du har råd til at betale (og evt. tabe, hvis du en dag sælger med tab)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nyrenoveret 3-4 værelser centralt tæt på Knutpunkten i Helsingborg koster 7800 SEK. Det er ikke galt. Du vil ikke dags dato kunne købe en bolig på samme placering/størrelse og sidde til samme pris. Afkølingen af den svenske økonomi generelt, og størrelsen af den svenske boligboble specifikt så ville jeg vente og se tiden an. Hastværk er lastværk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites