POLO! 10 Anmeld indhold Skrevet March 26, 2011 Hej, jeg har læst mange poster vedr. firmabiler her men fundet ingen svare til mit spørgsmål. Jeg arbejder i DK og bor i SE. Min arbejdsgiver har et svenske organisationsnr. som tillader dem at lease eller køb en bil i SE. Jeg er klar over at hvis de køber eller leaser en ny bil til mig i SE så gælder dansk skattegrundlag (beskatnings værdi af bilen i DK). Men hvad nu hvis de køber eller leaser en mere end 3 år gammel bil? Skat.dk siger "For brugte biler, der på anskaffelsestidspunktet er mere end tre år, regnet fra første indregistrering, anvendes købsprisen som grundlag for beregningen, dog minimum 160.000 kr." Hvordan tolkes det for køb af bil i SE? Hvis arbejdsgiveren køber en Audi A4 fra 2007 for 250.000 sek til mig så skal jeg betale skat på værdi af 250.000 sek? Håber at nogen kan svare på det ..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2011 Det vil i det tilfælde stadig være købsprisen for en tilsvarende på DK plader som gør sig gældende... Så her laver SKAT en vurdering, som du beskattes efter... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
POLO! 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2011 Tak for svaret sup3rior. Så hvis jeg vil have at skattegrundlag ikke går over 300.000 dkk så skal jeg første finde en brugt bil i DK under 300.000 dkk og så køb en tilsvarende i SE? Men når handler om en firmabil så det er eks. moms pris som basis for skattegrundlag, ikke? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2011 Tak for svaret sup3rior. Så hvis jeg vil have at skattegrundlag ikke går over 300.000 dkk så skal jeg første finde en brugt bil i DK under 300.000 dkk og så køb en tilsvarende i SE? Men når handler om en firmabil så det er eks. moms pris som basis for skattegrundlag, ikke? Det lyder som en realistisk fremgangsmåde, men spørg hellere Skat på den specifikke bil INDEN firmaet køber/leaser/lejer til dig - surt at hænge på en bil med forkert/for høj beskatning. Skatteværdien af bilen beregnes inkl. moms. Om firmaet så kan løfte moms eller ej, er din beskatning helt uvedkommende Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
POLO! 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2011 Tak for svare og forslag Homer :-) Så ringer jeg på deres hovednr. 72 22 18 18 og forsøger at komme fremme til den rette person, som har aldrig været nem! Sætter pris på hvis du (eller nogen anden) kan oplyse en direkte nr. til den afdeling som kan svare spørsmålet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites