Miriam 10 Anmeld indhold Skrevet March 24, 2011 HVad gør i andre ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2011 Den "klassiske" løsning er at tegne et abonnement hos Canal Digital Danmark - det kræver en DK adresse der er villig til at eje abonnementet. Modtagelse i Sverige fungerer problemfrit. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2011 syntes bare det er mærkeligt, i de 2 første uger vi havde den her i det nye hus, havde vi dr1 og tv2, og en masse andet halløj... Så blev der lukket for alt det vi havde valgt, og når man så gerne vil have ekstra kanaler så siger de at dem har de slet ikke... hmmm har jo kunne se dem. Syntes bare det er i overkanten at give 2500 om året, i kortafgift for at se de 2 kanaler, så gode er de sgu heller ikke !! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2011 De gratis danske kanaler kan I jo tage uden parabol, hvis jeres antenne kan fange de danske signaler fra Sjælland eller Bornholm. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2011 syntes bare det er mærkeligt' date=' i de 2 første uger vi havde den her i det nye hus, havde vi dr1 og tv2, og en masse andet halløj... Så blev der lukket for alt det vi havde valgt, og når man så gerne vil have ekstra kanaler så siger de at dem har de slet ikke... hmmm har jo kunne se dem. Syntes bare det er i overkanten at give 2500 om året, i kortafgift for at se de 2 kanaler, så gode er de sgu heller ikke !![/quote']I havde dem - og så havde i dem ikke...og nu kan i ikke få dem? Forklar lige lidt nærmere. Havde i danske kanaler via svensk CD/Viasat-abb, eller noget helt andet? Og ja - Viasat/CD tager sig betalt for de store pakker. Men det er der jo intet nyt i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2011 De gratis danske kanaler kan I jo tage uden parabol' date=' hvis jeres antenne kan fange de danske signaler fra Sjælland eller Bornholm.[/quote']Præcis. Dansk DVB-T burde snikdt kunne fanges dernede i præste-hjørnet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2011 Du kan jo nøjes med et DK abonnement, men så har du selvsagt ikke de svensk-specifikke kanaler. Men SVT kan du jo modtage via en almindelig jord-sendenet-baseret antenne (DVB-T)? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2011 jeg tror altså DVB-T modtagelsen fra DK er tvivlsom derude - se engang Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2011 jeg tror altså DVB-T modtagelsen fra DK er tvivlsom derude - se engangDu har ret. Jeg huskede kortet anderledes (og var for doven til at tjekke for lidt siden *G*) Nå - så er der jo ikke så mange muligheder, hvis man vil have de ønskede kanaler i en ordentlig kvalitet = *ka-tjing*! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2011 I havde dem - og så havde i dem ikke...og nu kan i ikke få dem? Forklar lige lidt nærmere. Havde i danske kanaler via svensk CD/Viasat-abb, eller noget helt andet? Og ja - Viasat/CD tager sig betalt for de store pakker. Men det er der jo intet nyt i. Ja, vi fik sat parabolen op, det er via Canal Digital, og så havde vi alle kanaler i 14 dage, hvor efter alle dem der ligger Og så tænker jeg jo fint dem kan man vel tilkøbe, og ringer ind til deres kundeservice og de siger så at dem kan jeg ik få........men syntes jo det er mærkeligt da jeg jo har haft dem....og de forsvandt på samme måde som alle film kanalerne osv.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2011 Alternativet kunne også være at placere sådan en sjover her http://www.slingmedia.com/go/prohd hos nogen man kender og som for eksempel bor i Danmark og som har en internetforbindelse man må få lov at låne. Så burde det være muligt at modtage alle de danske gratis-kanaler af dén vej med sådan en her http://www.slingmedia.com/go/sling-receiver-300 tilsluttet TV'et. Vær dog OBS på at TV2 så vidt jeg har læst går over til at være betalingskanal om lidt. Jeg kender ikke til hvor godt/stabilt det fungerer, men hvis internet forbindelserne i begge ender er stabile burde det kunne fungere ganske godt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2011 Jeg kender ikke til hvor godt/stabilt det fungerer' date=' men hvis internet forbindelserne i begge ender er stabile burde det kunne fungere ganske godt.[/quote']Båndbredde for sådan en fætter i HD? Så skal man jo næsten ha' to linier, eftersom der nok ikke bliver meget tilovers til surf når man så ser tv :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2011 Arv ja.. Hehe.. Network Bandwidth HD Streaming: 3 Mbps or higher SD Streaming: 600 Kbps or higher Mobile Streaming: 150 Kbps or higher Hvis man holder sig til SD (som jo vel er fint til DR / DR2 / TV2 osv) så går det nu nok an. Men den kræver trods alt en rimelig kraftig forbindelse hos "afsenderen" specielt hvis de er på ADSL eller noget andet asynkront med relativt lille båndbredde ud... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2011 Der findes en dk-pakke hos CD, men den der noget med ekstra 180 om måneden. Du kan dog sandsynligvis tage dansk terrestisk fra bornholm, trods dækningskortet. Jeg bor også i det helt grå (se vedhæftede) og jeg har perfekt dr, dr2, tv2, drupdate, drk, dr-ramasjang og drhd, samt alle de bokserkrypterede kanaler. Man skal bare dreje antennen mod nordspidsen af Bornholm Jeg har så en 100-enders antanne med lidt forstærker på liggende under taget. Jeg mener da også at Toft fik det til at virke (husker svagt en gammel tråd) - prøv med en stueantenne fra første sals vinduer - hvis der er noget der ligner et tv-signal, så er der håb :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thorup 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2011 Store dk pakke fra dansk viasat fungere helt fint...ingen problemer her Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2011 Har en kammi i DK, der bruger sådan en slingboks til sine forældre i Spanien - han sidder på en 10/10 mbit, og der er absolut ingen problemer med at surfe, game og downloade. Hvilken kvalitet han sender med er uvidst, men mon ikke det bare er SD ? Og signalet siges at være helt på linie som om man sidder i DK selv som modtager :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
øresunds 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2011 Jeg bruger selv løsningen med en slingboks og en slingcatcher, og det kører helt fint uden problemer. Uploaden i dk er på 3 og herhjemme har jeg en forbindelse på 10/10 snart 100/10. Har desuden skrevet om det før her på sunddebat, her er linket: http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=20451&page=4 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2011 Men det kræver vel ikke som du skriver, et tvillinge abn hos afsender i Dk ? - Er jeg ret overbevist om min kammi ikke har. Men det er heller ikke yousee. Det er i princippet en boks mellem stikket i væggen og fjernsynet - lidt ala et splitkabel. Den sender bare signalet videre til din catcher, mens samme signal går videre til afsenders TV også. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2011 Har en kammi i DK, der bruger sådan en slingboks til sine forældre i Spanien - han sidder på en 10/10 mbit, og der er absolut ingen problemer med at surfe, game og downloade. Hvilken kvalitet han sender med er uvidst, men mon ikke det bare er SD ? Og signalet siges at være helt på linie som om man sidder i DK selv som modtager :-) Det burde være fuldt muligt for den danske udlåner at surfe, for han bruger jo download, hvorimod slingboxen uploader. Det kan man sagtens. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
øresunds 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2011 Men det kræver vel ikke som du skriver, et tvillinge abn hos afsender i Dk ? - Er jeg ret overbevist om min kammi ikke har. Men det er heller ikke yousee. Det er i princippet en boks mellem stikket i væggen og fjernsynet - lidt ala et splitkabel. Den sender bare signalet videre til din catcher, mens samme signal går videre til afsenders TV også. Jeg ved ikke helt om jeg forstår hva du mener, grunden til at jeg bliver nød til at ha et youseeboks og et tvillingekort installeret seperat er så jeg ikke er nødsaget til at se det samme som de ser hos afsenderen. Jeg har desuden en slingbox solo installeret og der kan man ikke bruge en antennestik, men det kan man på nogen af de andre, så der kan det godt være at man kan nøjes med en splitkabel, det skal jeg ikke gøre mig klog på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Per 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2011 Hej. Jeg har siddet og læst denne tråd igennem og kan forstå at der er mange løsninger. Jeg vil ikke spille hr. klogensen, men bare høflig gøre opmærksom på min gør-det-selv løsning. Jeg bor selv i Helsingborg og har en UHF antenne siddende uden for vinduet i 2 sal højde. Det er vel ca. 8 m. over jorden. På den antenne med forstærker, ser jeg alle de gratis kanaler som sendes fra Danmark. Jeg kan faktisk også se kanal kbh. fra Borups Allé, men droppede den fordi det kræver en antenne mere, som modtager vertikal, altså vender 90 gr. i beslaget. Den sender jeg har det bedste resultalt med er en hjælpe sender som faktisk står i Landskrona. Ja, du læste rigtig. Den sender med 0.8 kW. og er placeret 61 m. over vandet. Jeg ved af gode grunde ikke hvem som kan se den, men det virker altså fint for mig. Der står flere hjælpe sendere rundt omkring. Jeg har et link her som måske kan hjælpe nogen. http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Antenne/20091021103703.htm Det skal lige siges, at jeg har måtte til lommerne nogle gange, fordi det viser sig at modtagelse af digitale signaler er noget anderleders en modtagelse af analoge signaler. Digitale signaler er følsomme over for forstærkere som støjer. endvidere kan man modtage digitale signaler på en reflektion. f.eks. et hustag, eller noget andet. Det er vist noget af en videnskab at uddybe dette emne her, men for at gøre historien kort, så er min løsning således: Antenne: Televés DAT HD, UHF (Det specielle ved den antenne er, at forstærkeren er indbygget i dipolen som er et element som sidder bagerst på antennen. Faktisk dér hvor kablet går ind i antennen.) Dertil skal bruges en strømforsyning som kunne være Televes netdel. Det hele kan købes hos Kjell & Company for ca. 960 Sek. Der er garanteret masse andre løsninger, men det virker altså fint her og jeg betaler ikke noget gebyr nogen steder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites