Jump to content
pari

bil afgift fra danmark?

Recommended Posts

Hej hvordan er reglerne med at købe en ny bil fra dk for derefter at impotere den til sverige? Jeg har fundet en bil som slet ikke har samme udrustning som i dk og forhandlerne siger at de slet ikke får det i sverige. Selv bil leverandørene siger at hvis jeg vil ha den bil med det udrustning så skal jeg nok købe den i dk. I tyskland skal bilen jo ha været ejer registeret i mindst 6 måneder samt have kørt 6000km før jeg kan få afgiften tilbage. Hilsen Pari

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej hvordan er reglerne med at købe en ny bil fra dk for derefter at impotere den til sverige? Jeg har fundet en bil som slet ikke har samme udrustning som i dk og forhandlerne siger at de slet ikke får det i sverige. Selv bil leverandørene siger at hvis jeg vil ha den bil med det udrustning så skal jeg nok købe den i dk. I tyskland skal bilen jo ha været ejer registeret i mindst 6 måneder samt have kørt 6000km før jeg kan få afgiften tilbage. Hilsen Pari
Har hørt det skulle være en laaaang proces, før man får afgiften tilbage fra skat... bare lige til orientering.. Har ikke selv været ude i det, så kan ikke hjælpe så meget.. Få afgiften tilbage, hvis den er købt i tyskland?!... der er vist noget du har misforstået... der er ingen afgift at få tilbage i tyskland!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
afgift tilbage på en tysk bil??? hopper jeg ikke på de har :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

godt nok en hel del du har misforstået. Der er ingen avgift i Tyskland, kun moms. det halve år og 6000km er def. på en brugt bil - flyttes den til et andet land inden begge dele er opfyldt regnes den som en ny bil og moms skal betales igen. Hvorfor køber du ikke bare en ny bil i DK for export dvs uden afgift og moms - og indfører den i Sverige. Her skal dog moms betales

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
godt nok en hel del du har misforstået. Der er ingen avgift i Tyskland, kun moms. det halve år og 6000km er def. på en brugt bil - flyttes den til et andet land inden begge dele er opfyldt regnes den som en ny bil og moms skal betales igen. Hvorfor køber du ikke bare en ny bil i DK for export dvs uden afgift og moms - og indfører den i Sverige. Her skal dog moms betales
hvis du henter den i tyskland og tager den til sverige inde de 6000km eller 6 månder. skal man ikke betale moms "igen" men bare fra tysk moms og så op til svensk moms som er mere end i sverige ? sådan har jeg altid forstået det i al fald :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvis du henter den i tyskland og tager den til sverige inde de 6000km eller 6 månder. skal man ikke betale moms "igen" men bare fra tysk moms og så op til svensk moms som er mere end i sverige ? sådan har jeg altid forstået det i al fald :)
Nope du skal selv søge/sørge for at få den tyske moms tilbage (umuligt) - svenskerne vil have 25 % de er ligeglade med du har betalt i et andet land (dit problem)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Sorry guys. Tror det var mig som ikke udtrykte mig korrekt. Jeg mente selvfølgelig moms. I skriver at jeg godt kan købe bilen i dk uden reg afgift, hvordan fungere det og hvor meget slipper man så for? Når man så importere den til sverige. Hvad vil svenskerne så have? Nogen som har nogle tal?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Okay. Sorry guys. Tror det var mig som ikke udtrykte mig korrekt. Jeg mente selvfølgelig moms. I skriver at jeg godt kan købe bilen i dk uden reg afgift' date=' hvordan fungere det og hvor meget slipper man så for? Når man så importere den til sverige. Hvad vil svenskerne så have? Nogen som har nogle tal?[/quote'] Du tager til en forhandler og taler med denne om det?!... det skal være en fabriksny bil.. Hvad du slipper for?? øhhh du slipper for afgiften - som er omtrent, normalt i hvert fald, 180 % af bilens værdi.. Hvad svenskerne vil have???? de vil ikke have noget - der er ingen afgift herovre heller!!.. Jeg tror altså liiige du skal undersøge tingene lidt mere på nettet :)... der står en hel del om sådan noget på transportstyrrelsens hjemmeside..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites