Jump to content
HSaabye

På barsel i DK, blev fyret og nu over i det svenske system. Hvem kontakter man?

Recommended Posts

Håber der er nogen der kan hjælpe! Jeg har har været ansat i DK, men er nu blevet fyret! Går samtidig hjemme på barsel, hvor jeg jo følger de danske barselsregler og modtager penge fra Kbh's kommune. Da jeg er uden arbejde fra 1. april ryger jeg jo automatisk over i det svenske system. Er der nogen der ved hvordan jeg skal gribe det hele an og hvem jeg skal kontakte? Både i DK og i SE. [*]Dagpenge [*]Børnepenge [*]A-kasse Min sambo arbejder også i Danmark, så vi ved heller ikke hvordan det administreres med en forældre i Dk og en i SV? Er superstresset over dette og håber der er en venlig sjæl der kan komme med et par gode råd. HSaabye

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har har været ansat i DK, men er nu blevet fyret! Går samtidig hjemme på barsel, hvor jeg jo følger de danske barselsregler og modtager penge fra Kbh's kommune. HSaabye
Hvordan kan man blive fyret, mens man går hjemme på barsel? :confused: Det er forbudt at fyre en medarbejder, fordi denne ønsker at gå på barsel eller som allerede er på barsel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan kan man blive fyret, mens man går hjemme på barsel? :confused: Det er forbudt at fyre en medarbejder, fordi denne ønsker at gå på barsel eller som allerede er på barsel.
Nej, det er ikke forbudt at fyre en medarbejder der er på barsel... Det må bare ikke ske med barslen som begrundelse, og der vil i den slags sager være omvendt bevisbyrde dvs. arbejdsgiver skal bevise at det IKKE er derfor...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen, Ja, I har jo ret i at man ikke må afskedige grundet graviditet og jeg har derfor indgået en fratrædelsesaftale ved hjælp af mine advokater. Dog er den godtgørelse snart udløbet og derfor er jeg nu i denne situation. Tak for tippet og øresund Direct. Det vil jeg straks tage fat i. Ha en skøn dag!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites