Jump to content
GoldMan

Nordnet / Aktiehandel

Recommended Posts

Når du bor i Sverige så skal al din kapitalindkomst selvangives i Sverige. Det gælder afkast af værdipapirer samt f.eks. udbetalte SP penge. I forbindelse med værdipapirhandel så er det lettest hvis du har depot i Sverige. Så slipper du for at regne valutakurs ind når året skal gøres op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt klart Sverige

Ville det være bedst for mig og blive beskattet af aktier i sverige eller danmark? Hvor ville jeg få mest profit? Nogen som ellers handler aktier online og kan forklare hvordan man gør med skatten i sverige?
I Sverige kan du (Næsten) undgå beskatning ved at Vælge en Kapitalförsäkring , der skal du ikke selvangive Gevinst (eller tab) og dermed ikke betale skal af En Fortjenste. Der kommer kun en lille afgift på din Kapital / indestående (uanset om der er gevinst eller tab) på ca. 0,5 % Så Hvis du regner med en gevinst / afkast på mere end ca. 1,5 % så kan det betale sig + man undgår bøvl med at selvangive Handler osv. VH Thomas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I Sverige kan du (Næsten) undgå beskatning ved at Vælge en Kapitalförsäkring , der skal du ikke selvangive Gevinst (eller tab) og dermed ikke betale skal af En Fortjenste. Der kommer kun en lille afgift på din Kapital / indestående (uanset om der er gevinst eller tab) på ca. 0,5 % Så Hvis du regner med en gevinst / afkast på mere end ca. 1,5 % så kan det betale sig + man undgår bøvl med at selvangive Handler osv. VH Thomas
Økseskaft?? :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Genoptager lige en gammel tråd: Efter at ha lukket et depot i DK vil jeg åbne et hos Nordnet.se men er blevet i tvil om hvilket produkt man skal vælge? Aktie depo eller kapitalförsäkring? Er der nogle med erfaring på dette felt? Jacob

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nordnet / Aktiehandel

Genoptager lige en gammel tråd: Efter at ha lukket et depot i DK vil jeg åbne et hos Nordnet.se men er blevet i tvil om hvilket produkt man skal vælge? Aktie depo eller kapitalförsäkring? Er der nogle med erfaring på dette felt? Jacob
Aktie depo er det jeg bruger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kapitalförsäkring er praktisk talt forældet - den nye "InvesteringsSparKonto (ISK)" er bedre. Den har i værste fald samme skat og i bedste fald kan man modregne "kapitalindtægterne" derfra i renteudgifter på den svenske selvangivelse - for nogle af os grænsegængere betyder det reelt at den er skattefri. Et almindeligt aktiedepot kan være bedre, hvis man ofte hiver penge ind og ud. Du kan jo også oprette et depot af hver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har stadig Danske Bank, og det piner mig at se, at de hæver 30,- hver måned. Nordnet... det kan ikke bruges som alm. bank med betalingskort og girobetaling? Vh, Lars.
Med Nordnet SE kan du betale regninger - hvis du har aktiveret Banktjänsten - jeg mener også at man kunne få et eller andet kort tilknyttet - det hed vist "Nordnet Asset Card", men det kan jeg ikke finde noget om længere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites