Jump to content
larsk

(2011-03-18) Broen lukket pgra risiko for nedfaldende is

Recommended Posts

Starttid: 2011-03-18 11:27 Forventet sluttid: 2011-03-18 13:27 Placering: Øresundsbron Retning: Begge retninger Hændelse: Risiko for nedfaldende is Restriktion: Broen er lukket for motorvejstrafik Jeps - de forventer at holde broen lukket i TO stive timer! *brrr*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen altså - det må da efterhånden været gået op for alle, at der sker mange sjove ting over Øresund, som aldrig sker over Storebælt - det er nok fordi den ene ende af broen sidder fast i Sverige, mon ikke???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det var seriøst ledt hen over broen i går ved 20 tiden - der lå ca. 2 cm snehagl, og vejen var spejlblank. Der var 50 km/t begrænsning, og hen over peberholm var det sandelig tæt på passende i overhalinsgsporet :th2: Det kan have sat sig på pyloner og wirer også i løbet af natten - jeg ville nødigt have en 'klat' over bilen uden varsel :scared:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
dog var der 70 km/t på HELE stykket' date=' inkl. tunnel - ingen anelse hvorfor[/quote'] Jeg tænkte på, om det mon er bevist, at isen ikke falder ned, når trafikken bevæger sig langsommere :sick: Var ved at få en fu..... blodstyrtning :thumbdown

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
yeps' date=' jeg kørte på broen retur mod SE kl. 15.15 (dog var der 70 km/t på HELE stykket, inkl. tunnel - ingen anelse hvorfor)[/quote'] Fordi at i går aftes da der var pissehamrende isglat, var der 110 km/t.. Så nu skal der være 70 km/t hele vejen i begge sider, hele weekenden! :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fordi at i går aftes da der var pissehamrende isglat' date=' var der 110 km/t.. Så nu skal der være 70 km/t hele vejen i begge sider, hele weekenden! :rolleye:[/quote'] Ha, ha, ha, ha...Jeg VIDSTE, at der måtte være en tungtvejende årsag :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer aldrig til at forstå deres hastighedsskiltning. Dage hvor det rykker i bilen hele turen må man køre 110. Dage hvor man ikke engang bemærker vindstødende må man køre 90. Flere dage i starten af året var der mere risiko for nedfaldene is end i går, og der får man fint lov til at køre over broen. I går lukker de broen efter en enkelt nats slud, hvor is knapt kan nå at hobe sig op ift. den vinter vi havde. Jeg er overbevist om at de sidder med deres 20-sidede terning fra deres Dungeons & Dragons spil og ruller om hvad skiltningen skal være sådan når de lige synes der skal ske lidt med de biler der kører henover deres skærme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kommer aldrig til at forstå deres hastighedsskiltning. Jeg er overbevist om at de sidder med deres 20-sidede terning fra deres Dungeons & Dragons spil og ruller om hvad skiltningen skal være sådan når de lige synes der skal ske lidt med de biler der kører henover deres skærme.
Deres afgørelser er sikkert gjort på vindmålinger om retning og hastighed, vejmeldinger samt fysiske observationer - stop nu hetzen mod medarbejderne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Episoder som dette får mig til at overveje alternativet, den dag de ikke åbner til fyraften. (Måske er jeg bare morgensløv og det er indlysende for alle :rolleye:) Hvis man sidder på job på den danske side og de lukker broen på ubestemt tid, hvordan ser det så ud med at køre over Helsingør-Helsingborg? Det er nemt at se hvordan man kører strækningen, motorvej næsten hele vejen, og i mit tilfælde vil det forlænge en tur hjem på 75 km med yderligere godt 100 km. Eller fra 1 time til næsten 2½ time (udenfor mylretiden). Er det kun scanlines, som tager biler med og sejler 4 gange i timen, og koster ca. 280 dkr. :sick: for en enkeltbillet? Eller er der andre valg på overfarten? Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har været over den vej, men jeg erindrer meget lavere priser og 2 konkurrende ruter :th2: Bare så man er rustet og klar over sine valgmuligheder en anden gang.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, men det kræver så enten at min hustru er hjemme og kan hente mig på en station, eller at jeg tager en taxa på en længere tur. Jeg bor ca. 10 km fra den nærmeste pågatogstation. Så med tog tager det nok mindst 1½ time fra amager til Skurup, og så mangler stadig jeg det sidste. Jeg har en nat stået på svågertorp, hvor togdriften blev afbrudt, og der ville taxachaufførene have mindst 800 sek for at køre mig hjem, den faste pris i deres katalog er væsentlig højere. Nåeh ja, og så er der ikke busdrift her (pånær skolebus og bestilte ture til ældre)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke en hetz mod medarbejderne. Det er en konstatering af at deres system for hvornår det ene eller andet gælder ikke er transparente og er inkonsistente for de af os der kører over broen, ift. til dem der sidder og kigger på de af os der kører forbi på en skærm. Kan også være at jeg bare ikke har fundet deres "regelsæt" der fortæller om vindstyrker og retning og alt det der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er da sådan set ikke i tvivl om, at der må være en eller anden form for grund til den måde, de sætter hastighedsgrænserne. Problemet er bare, at det virker ret uforståeligt for alle os, der måske ikke har adgang til vindhastigheder, retninger osv. Og jeg fattede heller ikke systemet med 70 hele vejen over broen i går eftermiddags - inkl. tunnel. Jeg gættede på, at det var sat til 70 da den åbnede, for at dem der ventede ikke skulle brage over alt for hurtigt, så der kom uheld oveni, men jeg kørte over broen 1 time efter åbning og der var ikke specielt mange - heller ikke i modsatte retning, hvor der også var 70. Så måske havde de bare glemt at rette det tilbage til 110?? Men summa summarum er det bare sådanne tilfælde der gør, at det er svært at respektere fartgrænserne på dage, hvor der måske rent faktisk er grund til nedsat hastighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er da sådan set ikke i tvivl om, at der må være en eller anden form for grund til den måde, de sætter hastighedsgrænserne. Problemet er bare, at det virker ret uforståeligt...
Jeg har det på samme måde en sommerdag med 30 i skyggen, hvor jeg kun må køre 110 km/t på de nordiske motorveje... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...