Paul 26 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2019 Autoriserede værksteder i Sverige kan være lidt underlige, især i de store byer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret October 6, 2019 12 timer siden, Paul skrev: Autoriserede værksteder i Sverige kan være lidt underlige, især i de store byer. Thja, nu var det egentlig det autoriserede Mercedes værksted i Tomelilla, jeg ville booke - bilen er købt der og serviceret der siden, så jeg tænkte at fortsætte. Min tillid til Mercedes i Malmö er tæt på 0, og der er ikke så mange at vælge imellem, så det kunne jo lige så godt blive der hvor den er 'født og vokset op' ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2019 På 5.10.2019 at 17:24 , larsk skrev: Den er naturligvis begagnet... Hvis den er mere end 5-7 år gammel kan det være umagen værd at shoppe rundt. Da jeg boede i Malmø havde jeg også en idé om at bilen skulle passes hos det autoriserede VW-værksted. Det viste sig, at de kun tog biler der ikke var mere end 8 år gamle. De henviste mig til det autoriserede Skoda-værksted, som også servicerer VW - og dér henviste de mig til et tredje no name discount værksted, som sjovt nok også er VW-autoriseret. Det skal lige tilføjes, at min VW på det tidspunkt havde rundet de 14 år. Hvis det absolut skal være et autoriseret Mercedes værksted, så kan jeg anbefale dig at søge på nettet efter ét lige syd for den dansk-tyske grænse. De taler som oftest dansk, og er billigere end et tilsvarende dansk (og svensk) autoriseret værksted. Eller hvad med en sviptur til Polen? Autoriseret er autoriseret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret October 10, 2019 Lidt apropos autoriseret. I forrige uge solgte jeg vores Volvo V40, årsmodel 2015. Vi købte den i maj 2018, da den havde kørt omkring 77.000 km, og havde planlagt at beholde den i to år. Efter den havde været til service i starten af september 2019 kunne jeg forstå, at det trak op til udgifter i den tungere klasse. Så vi besluttede os for at sælge den. Vi forsøgte først hos den autoriserede forhandler, hvor vi havde købt bilen for 16 måneder siden. Vi ville gerne bytte den til noget lignende, men han gav et temmelig lavt tilbud og ville ikke pille ved prisen på den bil vi ville købe - så vi afslog. Så sagde han noget der var lidt af en øjenåbner. De (autoriseret Volvo forhandler) sælger altid en brugt bil videre til en mellemhandler når bilen enten er over fem år gammel eller har kørt mere end 100.000 km - og vores havde rundet 105.000 km. Okay, fair nok. Så jeg solgte bilen to dage senere til en ikke-autoriseret forhandler for en væsentlig bedre pris. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2019 Min er kun 3 år gammel, og planen er at sælge igen om måske 2 år, så det er bedst at servicebogen har pæne stempler. Jeg skrev til Tomelilla og fik venligt svar, at 'systemet er lite stelt', men at jeg bare kunne ringe, og at de også tilbød gratis lånebil, hvis jeg ikke ville vente, for den kommende service var sat til 3 timer. = fordelen ved lidt mere landlige forhold. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2019 5 timer siden, larsk skrev: ... så det er bedst at servicebogen har pæne stempler. ... fordelen ved lidt mere landlige forhold. Autoriserede værksteder betyder automatisk pæne stempler. Men, har man leaset bilen med tilbagekøb, så er det nok bedst at stemplerne er lokale. Ja, på landet behøver ting ikke at være komplicerede. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites