Jump to content
Perfekt_g

Audi / VW Trelleborg - ADVARSEL - brudt aftale

Recommended Posts

For to uger siden afleverede jeg min A4, som Dahlback Racing har pillet lidt ved, til Audi i Trelleborg for at få lavet en mindre parkeringsskade. Baseret på egne dårlige erfaringer med Autoriserede værksteder og det seneste eksempel herindefra (Subaru), bad jeg dem direkte om IKKE at kører i bilen. Medarbejderen (Dick) svarede ordret "vi kører ikke i din bil, kun ind og ud af værkstedet, max. 1-2 km.". Efter at have tilbragt 8 dage i en udlejnings Volvo V70, var forventningens glæde til at hente Audi'en stor mandag eftermiddag. Vel ankommet kunne jeg konstaterer, at min bil stod parkeret ude foran butikken (??) og var tydeligt beskidt efter at have været ude og kører i regnvejret!!!? Dick's kommentar på vej hen til bilen var "hvorfor er den så beskidt".. Da jeg åbnede førerdøren troede jeg ganske enkelt ikke mine egne øjne; hele kabinen var dækket af gul støv og det var tydeligt, at der var en hvis sko havde været dækket i det samme støv, som havde tilbragt noget tid bag rattet... Tændingen på for at kunne konstaterer, at den sidste tur havde været på lidt over 20 km. med et relativt højt snit forbrug... Bortforklaringen: Vi skulle tjekke for vindstøj!!!!! Forklaring på hvordan de kunne tillade sig, at kører i min bil, når jeg havde sagt til dem at de IKKE måtte det og de havde lovet ikke at gøre det. Ingen. Værkstedschefen (Lars) havde fri, så bad dem om at få ham til at ringe til mig i dag. Hans kommentarer var, at de var nødt til at kører i bilen for at gøre et ordentligt stykke arbejde, at 20 km. måske var lidt langt og at han jo bare kunne beklage, men ikke kunne gøre noget når nu jeg selv havde gjort bilen ren (jeg brugte fire timer mandag aften på at gøre kabinen ren)!!! Nåh ja, så var det da egentlig fint at jeg havde fået ham til at ringe til mig, da det var godt med noget kritik engang i mellem!!!!! At bilen samtidig havde været ude og kører for at komme til maleren fortalte de også først bagefter.... Alt i alt så kan jeg kun anbefale jer at blive LANGT VÆK FRA AUDI TRELLEBORG! Problemet er efterhånden om man overhovedet kan eje en Audi når man bor i Malmö. - Audi Malmö giver lidt sig selv. - Værkstedet i Skurup er ekstremt uprofessionelle og kvaliteten af deres arbejde lader meget tilbage at ønske. - Værkstedet i Trelleborg kan man åbenbart ikke stole på. Det eneste alternativ er åbenbart Ystad. Sørgeligt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
- Værkstedet i Skurup er ekstremt uprofessionelle og kvaliteten af deres arbejde lader meget tilbage at ønske. QUOTE] = Motorcenter Syd? Kan du uddybe dette? Har selv kun poitive erfaringer med dem men.... /Slorup

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Audi på Englandsvej på Amager er heller ikke det fede....Skulle ha' en bundplade pillet af fordi den var knækket. Bilen kommer ud og jeg starter den. Så lyser ladelampen... Hvorfor? En rem var pludselig knækket og den tog 3 dage at skaffe fra tyskland. Ingen mobilitets garanti idet jeg selv var kørt hen til værkstedet. Svensk politik.... Kiggede på remmen. Fandt et pænt snitmærke på tværs af remmen men værkføreren mente at den havde været i klemme imellem trykrør og remhjul. Ingen garanti dækning på det og det kostede lige 3000 kr.... Så enten bliver det Audi i Gladsaxe eller Flensburg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er fandme snart ikke nogen man kan stole på!!!! Næste gang jeg skal aflevere min bil til, så NÆGTER jeg at forlade den.. medmindre det er en større operation - så må der kamera til og optagelse.. Men hvad er vores rettigheder egentlig??? Hvis man kan konstaterer bilen ikke kører som den plejer, eller som hos dig, den er møgbelortet, så skal firmaet vel give erstatning?? Det er jo nemt nok for dem og sige ej det beklager vi - og så ikke gøre noget ved det... Uhhh det gør mig så spedalsk sådan noget!!! Men bortset fra det - så har jeg hørt at VW/Audi i tomelilla, skulle være det bedste værksted.... Jeg har godt nok ikke lige undersøgt om der ligger et VW/Audi værksted der..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej du, Nu er jeg ikke helt siker på om du mener VW Trelleborg (Din Bil), da Trelleborg ikke længere har et decideret Audi værksted. Såfremt det er ovenstående du mener, må jeg komme med min uforbeholdne begejstring for netop dette værksted: Vi har de seneste syv år (fra de var autoriserede Audi forsælgere) benyttet dette værksted og har ALDRIG haft noget alvorligt at klage over (andet end de høje priser self.). Vi kører A3 og A6, og ligegyldig hvornår vi har en lille fejl/reperation der skal ordnes, gør de det ''på stedet'' uden ventetid. De går også udover normal service for, at skaffe dig en lånebil hvis de alligevel ikke kan ordne en fejl ''på stedet''. Din historie lyder godt nok ''grim'', jeg mener bare at det er vigtigt, at man ikke lader én dårlig oplevelse skræmme en væk fra et ellers fint og velfungerende værksted. Just my 5 cents :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har min fulde sympati - jeg kender jo ligesom turen selv. Kun en ting man kan gøre og det er klage til importøren, hvis det er et autoriseret værksted. Og så tale ilde om værkstedet i alle medier man kan komme i nærheden af.... :fight: Vi burde snart lave en *positiv-liste* over værsksteder, som man kan have tillid til. :th2: Den negative liste ville narturligvis være god også - til skræk og advarsel - men hvem skal afgøre om en givet oplevelse er slem nok til at sætte værkstedet på den negative liste - der er jo mange ting der kan irritere, men måske ikke betyder så meget i store billede. F.eks. ved jeg, at nogle synes det er negativt at betale leje for en lånebil - personligt er jeg ligeglad, for nu forlader jeg alligevel ikke værkstedet, så længe de har min bil :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi havde haft indbrud i min kones Jetta og kørte den op til Skurup, da vi ikke ligefrem havde hørt positive ting om DinBil Malmö. Meget forsinket kunne vi hente en bil, hvor airbag lampen lyste og døren var malet i en forkert farve!! Anyway, så kan du finde hele historien hvis du søger på VW Skurup herinde... Alt i alt en meget skuffende oplevelse...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ind til videre haft ok erfaringer med Audi oppe i Ängelholm - de er de eneste i nærheden af SKåne, som kan lave pladearbejde på en Audi A8. Men det er jo noget af en tur at køre derop og derefter til København - for derefter at gentage turen, når bilen skal hentes igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej du, Nu er jeg ikke helt siker på om du mener VW Trelleborg (Din Bil), da Trelleborg ikke længere har et decideret Audi værksted. Såfremt det er ovenstående du mener, må jeg komme med min uforbeholdne begejstring for netop dette værksted: Vi har de seneste syv år (fra de var autoriserede Audi forsælgere) benyttet dette værksted og har ALDRIG haft noget alvorligt at klage over (andet end de høje priser self.). Vi kører A3 og A6, og ligegyldig hvornår vi har en lille fejl/reperation der skal ordnes, gør de det ''på stedet'' uden ventetid. De går også udover normal service for, at skaffe dig en lånebil hvis de alligevel ikke kan ordne en fejl ''på stedet''. Din historie lyder godt nok ''grim'', jeg mener bare at det er vigtigt, at man ikke lader én dårlig oplevelse skræmme en væk fra et ellers fint og velfungerende værksted. Just my 5 cents :-)
Det er VW Trelleborg (DinBil) som jeg mener. Grundlæggende er det jo fint, at I har fundet et værksted som i er tilfredse med, men jeg ville aldrig overlade min bil til nogle personer som gør det direkte modsatte af hvad man har aftalt. At bilen for at sige det ligeud lignede lort, det kunne jeg nok have overlevet. Jeg villle stadig have syntes det var dårlig service og mangel på respekt for andre folks ting, men det primære er at de ikke har kunnet holde fingrene væk fra min bil som aftalt. Vi havde en aftale om, at de ikke kørte i den og det har de gjort alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg villle stadig have syntes det var dårlig service og mangel på respekt for andre folks ting, men det primære er at de ikke har kunnet holde fingrene væk fra min bil som aftalt. Vi havde en aftale om, at de ikke kørte i den og det har de gjort alligevel.
Ja, det er ringe. Som vi talte om sidst, er det bedst for bilejeren at finde et værksted, hvor specielle biler er "hverdag" for personalet således, at det ikke kribler i fingrene for at komme ud at teste vognen. Jeg kender ikke et sådant værksted for Audi - kun for de mærker, jeg selv kører i...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du har min fulde sympati - jeg kender jo ligesom turen selv. Kun en ting man kan gøre og det er klage til importøren, hvis det er et autoriseret værksted. Og så tale ilde om værkstedet i alle medier man kan komme i nærheden af.... :fight: Vi burde snart lave en *positiv-liste* over værsksteder, som man kan have tillid til. :th2: Den negative liste ville narturligvis være god også - til skræk og advarsel - men hvem skal afgøre om en givet oplevelse er slem nok til at sætte værkstedet på den negative liste - der er jo mange ting der kan irritere, men måske ikke betyder så meget i store billede. F.eks. ved jeg, at nogle synes det er negativt at betale leje for en lånebil - personligt er jeg ligeglad, for nu forlader jeg alligevel ikke værkstedet, så længe de har min bil :rolleye:
Da jeg læste din historie blev jeg simpelthen så frustreret og sur over at "folk" ikke kan kende forskel på dit og mit. Heldigvis så kører Audi'en som den skal og der er umiddelbart ikke sket nogen skade - og ud fra forbruget at dømme så har de ikke kørt pænt, men heldigvis heller ikke tævet den fuldstændig uhæmmet som idioten der skulle tjekke bremserne på Subaruen... Men hvordan en medarbejder kan sætte sig ind i en bil og kører 20 km. fornøjelsestur når man har fået at vide at man ikke må kører i bilen og en værkstedschef derefter er næsten ligeglad, det fatter jeg ganske enkelt ikke... En positiv liste for værksteder ville være et godt initiativ.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er VW Trelleborg (DinBil) som jeg mener. Grundlæggende er det jo fint, at I har fundet et værksted som i er tilfredse med, men jeg ville aldrig overlade min bil til nogle personer som gør det direkte modsatte af hvad man har aftalt. At bilen for at sige det ligeud lignede lort, det kunne jeg nok have overlevet. Jeg villle stadig have syntes det var dårlig service og mangel på respekt for andre folks ting, men det primære er at de ikke har kunnet holde fingrene væk fra min bil som aftalt. Vi havde en aftale om, at de ikke kørte i den og det har de gjort alligevel.
Det undrer mig sgu virkelig. Jeg afventer altid, at bilen køres ind (ved ikke helt hvorfor) og ser, at de lægger plastic over sæderne. De er heller aldrig afvisende, når jeg be'r om, at komme ud på værkstedet for at se, hvad de egentlig piller ved. Har heller aldrig oplevet, at der er røget uhensigtsmæssigt mange km. på tælleren efter et værkstedsbesøg. Øv for dig! Det er bestemt ikke i orden, at de bryder en klokkeklar aftale! Vi bli'r altid ringet op, såfremt der er noget vi ikke har aftalt der skal gøres, og kan dermed afgøre, om de skal lave det med det samme, eller om pengepungen mener, at de skal vente, he he. Håber du med hjælp fra Lars Ribbingström finder en løsning :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det undrer mig sgu virkelig. Jeg afventer altid, at bilen køres ind (ved ikke helt hvorfor) og ser, at de lægger plastic over sæderne. De er heller aldrig afvisende, når jeg be'r om, at komme ud på værkstedet for at se, hvad de egentlig piller ved. Har heller aldrig oplevet, at der er røget uhensigtsmæssigt mange km. på tælleren efter et værkstedsbesøg. Øv for dig! Det er bestemt ikke i orden, at de bryder en klokkeklar aftale! Vi bli'r altid ringet op, såfremt der er noget vi ikke har aftalt der skal gøres, og kan dermed afgøre, om de skal lave det med det samme, eller om pengepungen mener, at de skal vente, he he. Håber du med hjælp fra Lars Ribbingström finder en løsning :-)
Jeg ved ikke hvad hans efternavn er, men Lars (værkstedschefen) var på kanten af at være ligeglad da jeg snakkede med ham i dag. Han kunne måske godt se at 20 km. var lidt langt (you think, aftalen var grundlæggende ind og ud af værkstedet)!! At bilen var beskidt beklagede han, men når nu jeg selv havde gjort den ren, så mente han ikke han kunne gøre noget!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Surt med sådanne oplevelser.. Jeg har haft min Passat ude hos Mechanum og dem havde jeg god erfaring med.. Det er et värksted som er godkendt til diverse märker, de er endda så "godkendte" at mobilitetsgarantien forlänges og det er ellers kun Audi og VW's egne värksteder.. Så test dem en dag..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ville prøve at tale med øverste chef..
Når de er så forhæderde og ligeglade, så hjælper chefer næppe. (Jeg fik løfter fra chefen på Forenade Motor, Lars Helsing, som han bare er løbet 100% fra - lige så snart jeg var ude af døren) :sick: Mekanikerne opfører sig ikke sådan uden accept fra ledelsen. Det er en kultur der er stammer fra toppen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ved ikke hvad hans efternavn er' date=' men Lars (værkstedschefen) var på kanten af at være ligeglad da jeg snakkede med ham i dag. Han kunne måske godt se at 20 km. var lidt langt (you think, aftalen var grundlæggende ind og ud af værkstedet)!! At bilen var beskidt beklagede han, men når nu jeg selv havde gjort den ren, så mente han ikke han kunne gøre noget![/quote'] Hej igen, Jeg syntes at du skal ta' fat i øverste chef (Slavo) for Skåne. Se herunder: http://www.dinbil.se/Sidor/Kontakta_oss.aspx Det er sgu vigtigt, at ledelsen får at vide, hvad der foregår ''på gulvet'' såfremt værkstedschefen ikke er lydhør! Ellers får næste kunde jo samme problem/oplevelse :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja Audi på Englandsvej på Amager er heller ikke det fede....Skulle ha' en bundplade pillet af fordi den var knækket. Bilen kommer ud og jeg starter den. Så lyser ladelampen...
Hvorfor nøjedes du ikke blot med at købene delene direkte fra Audi og så få din tuner til at pille ved bilen? Afstand til tuner? Jeg skal simpelthen snart selv have fundet "The One" her i regionen. Det er for langt at køre helt til Trollhättan hver gang, jeg vil have lavet noget, som jeg ikke selv kan overskue. F.eks. montering og finindstilling af ny undervogn og så'n. Skal også snart have nye fælge og dæk på, men p.t. tør jeg ikke overlade arbejdet til nogen som helst i nærområdet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites