pulse83net 10 Anmeld indhold Skrevet March 14, 2011 Hej Jeg er lige flyttet til Sverige. Håber I kan hjælpe mig. To hurtige spørgsmål. Bliver man automatisk overført til grænsegænger beskatning eller skal man selv ringe ind/kontakte skat, hvis man skal beskattes efter grænsegængerreglen? Indrapportering af renteudgifter på mit svenske boliglån. Sker det automatisk eller skal jeg selv sidde og regne udgifterne ud og indrapportere dem til Skat? Mvh. Danny Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2011 Bliver man automatisk overført til grænsegænger beskatning eller skal man selv ringe ind/kontakte skat, hvis man skal beskattes efter grænsegængerreglen? Indrapportering af renteudgifter på mit svenske boliglån. Sker det automatisk eller skal jeg selv sidde og regne udgifterne ud og indrapportere dem til Skat?Du skal ringe til SKAT og bede om at blive overført. Dine renter skal du påføre selv, efter udregning qua gennemsnitskursen for 2010. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
pulse83net 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2011 Jeg fik så ringet til Skat og bedt dem om at jeg skulle overføres til grænsegængerreglen. Jeg udfyldte en formular og sendte den til min gamle skattekommune. Hvordan ved jeg nu at jeg er blevet grænsegænger? Får man en bekræftelse eller kan jeg se det inde på TastSelv eller hvordan og hvorledes? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
pulse83net 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2011 Anyone? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2011 Hvordan ved jeg nu at jeg er blevet grænsegænger? Får man en bekræftelse eller kan jeg se det inde på TastSelv eller hvordan og hvorledes? Jeg ka' se det vha. mit log-in på SKAT.dk, men jeg har efterhånden osse boet i Sverige i en del år... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Helsingborg74 10 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2011 Jeg ka' se det vha. mit log-in på SKAT.dk' date=' men jeg har efterhånden osse boet i Sverige i en del år...[/quote'] Hvor på SKAT.dk kan man se det? Jeg kan ikke se det i mine personlige oplysninger.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2011 Hvor på SKAT.dk kan man se det? Jeg kan ikke se det i mine personlige oplysninger.... På din forskudsopgørelse skulle det meget gerne fremgå at den er beregnet efter grænsegængerreglen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sannemai 10 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2012 2 år senere spørger jeg lige, - hvilken formular udfyldte du? :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites