Jump to content
thomas_lund

Ikke-religiøs meditation - nogen anbefalinger af steder?

Recommended Posts

Jeg vil rigtig gerne lære at meditere for at kunne slappe mere af og komme af med stress og lign. Men jeg gider ikke den religiøse / spirituelle del som typiske kobles sammen med det. Jeg vil lære teknikken og ikke stinke af røgelsespinde og høre om en-eller-anden gud eller guru. Nogen som kender et sådanne sted eller nogen som praktiserer det, og som kunne lære mig nogle af teknikkerne? (Google gav mig kun et par steder hvor de enten er hardcore buddhister eller en i Höllviken som laver krystal healing og sådanne noget fis) Mvh Thomas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige at min egen erfaring er at man kan læse sig til en god start. Hvis du gerne vil have en prof. til at hjælpe dig i gang så fair nok. Men du kan også læse op på emnet og tage en stille start selv, det havde jeg gode resultater med. Hvis du så synes det er for dig, kan du lede efter en god træner, så er man måske også mere motiveret til at tage et stykke vej hvis det er det der skal til. Jeg har selv sidenhen kombineret det med yoga, dog stadig på den fuldstændig ureligiøse eller hellige måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker begge! Vil gerne høre mere om den CD! Er halvvejs igennem "Teach Yourself To Meditate" af Eric Harrison. Ikke særlig tyk - tæt på ikke-religiøs. Ikke så guidende, men syntes helt ok. Så kan jeg øve mig lidt hjemme med bog+CD - og så kaste mig over et kursus hos Henning Daverne. /Thomas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites