tReaX 10 Anmeld indhold Skrevet March 13, 2011 Jeg har et vennepar der står uden bolig, og vi har tilfældigvis en tom lejlighed. Venneparret har ikke råd til hele huslejen og jeg vil have det fint med de bare betaler forbrug. De får så heller ingen kontrakt og de ved at de skal være ude så snart vi har solgt - og der skal være fremvisning imens de bor der. Er der noget man skal være obs på i denne forbindelse? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ufolu 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 Jeg har et vennepar der står uden bolig, og vi har tilfældigvis en tom lejlighed. Venneparret har ikke råd til hele huslejen og jeg vil have det fint med de bare betaler forbrug. De får så heller ingen kontrakt og de ved at de skal være ude så snart vi har solgt - og der skal være fremvisning imens de bor der. Er der noget man skal være obs på i denne forbindelse? Det er styrelsen der skal godkende dem..de skal vise deres årsopgørelse 2010 og 3 sidste lønseddler..hvis de ikke har råd til betale hele huslejen (lave lønninger eller uden job) hvordan kan styrelsen godkende dem? Jeg vil lave en skriftlig kontrakt med dem (1 mdr. opsigelse)...kontrakten behøves ikke vises til styrelsen...;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 Men det bliver ikke dem der skal betale huslejen, det gør vi fortsat. Så hvis vi boede i lejligheden ville de bare låne det ene værelse, men eftersom vi ikke bor der får de bare hele lejligheden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 Man må vel altid låne sin lejlighed ud, så længe det er en selv der hæfter? Udfordringen er alene, som jeg ser det, at du flytter folkeregisteradressen væk fra lejligheden. Det kan kræve accept fra boligforeningen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 http://www.hyresnamnden.se/templates/DV_FaqListing____12074.aspx Nøgleordet er: "upplåtelse i andra hand". Sådan som jeg læser det, kan man uden at spørge foreningen om lov, låne/leje et værelse ud. Men, hvis der er tale om at man vil udvide arrangementet, således at låner/lejer får en selvstændig råderet over hele lejligheden, så skal der søges om godkendelse fra foreningen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 Man må vel altid låne sin lejlighed ud, så længe det er en selv der hæfter? Udfordringen er alene, som jeg ser det, at du flytter folkeregisteradressen væk fra lejligheden. Det kan kræve accept fra boligforeningen? Vi har flyttet adresse væk fra lejlighedsadressen og har ikke hørt noget fra foreningen omkring dette - og viceværten sagde ikke noget om dette da vi spurgte hvad vi skulle være opmærksomme på ved fraflytning uden at vi har solgt. http://www.hyresnamnden.se/templates/DV_FaqListing____12074.aspx Nøgleordet er: "upplåtelse i andra hand". Sådan som jeg læser det, kan man uden at spørge foreningen om lov, låne/leje et værelse ud. Men, hvis der er tale om at man vil udvide arrangementet, således at låner/lejer får en selvstændig råderet over hele lejligheden, så skal der søges om godkendelse fra foreningen. Men hvis vi har et sæt nøgler så er det vel ikke selvstændig rådighed? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites