Liam´s 10 Anmeld indhold Skrevet March 13, 2011 Damen og jeg går fra hinanden, vi bor i et lejet hus her i SE. Hun flytter tilbage til dk men jeg vil blive i se. Jeg vil jo gerne købe et lille hus, men da det hele er gået så stærkt har jeg jo ikke nået at spare op til udbetaling. Har fundet et hus til 1,2mil sek, skal ligge 179K i udbetaling. Kan man lave noget med banken sådan så man evt låner til udbetalingen med pant i huset eller noget? Jeg håber at høre fra nogen der kan be eller afkræfte dette, evt nogen der har stået i samme situation? Jeg har ingen gæld udover et lån til min bil i banken (ikke billån men privat lån) Min indkomst er ca 30K dkk udbetalt så jeg kan sagtens sidde i huset men det hjælper jo ikke hvis de ikke vil låne mig til udbetalingen Håber virkelig på at i vil hjælpe mig, da jeg er lidt ude at skide rent ud sagt, vil rigtig gerne ha mig et lille hus og ligge noget afstand til alt det der er sket! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 Kan du låne til en bil uden "garanti" i bilen, kan du måske også låne de 179kg til udbetalingen. Men det er nok ikke blevet nemmere når du nu er alene......hmm....tror det bliver svært.... Men hvad med at finde en billig leje lejlighed?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 Du får svært ved det, men dermed ikke sagt det er umuligt... Loven i Sverige foreskriver at du maksimalt må belåne 85% af husets værdi, hvorfor resten skal tages som en lån uden sikkerhed = dyrt... I det nuværende økonomiske klima er bankerne meget tilbageholdende med den slags, men det skader jo ikke at spørge... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liam´s 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 Vil ikke bo i lejlighed med min hund. Ja jeg må snakke med banken, håbede bare på nogen havde prøvet noget lign Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 Vi fik lov til at låne alt til vores hus. De 15% er så som forbrugslån. Vi kunne ikke låne til lagfart og pantebrev. Dette er gjort i Nordeas Öresundskontor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 Vi fik lov til at låne alt til vores hus. De 15% er så som forbrugslån. Vi kunne ikke låne til lagfart og pantebrev. Dette er gjort i Nordeas Öresundskontor.Hvornår i kunne dét er nok ret vigtigt i denne sammenhæng. Kan sagtens tro at bankerne er blevet noget mere stejle efter en vis krise for nylig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 Hvornår i kunne dét er nok ret vigtigt i denne sammenhæng. Kan sagtens tro at bankerne er blevet noget mere stejle efter en vis krise for nylig. De 15% indikerer vel at det er nyere tid ;) Men vi overtog huset pr. 3. januar 2011. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 De 15% indikerer vel at det er nyere tid ;)For dem som kender til sådanne detaljer, tjo - sikkert. Men vi overtog huset pr. 3. januar 2011.Tak :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 Der findes rækkehuse til leje, hvis det er manglen på have i en lejlighed som er problemet. Ellers findes der jo også huse til udlejning hvis du kigger på blocket.se. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 Der findes rækkehuse til leje, hvis det er manglen på have i en lejlighed som er problemet. Ellers findes der jo også huse til udlejning hvis du kigger på blocket.se. Side spørgsmål: hvor finder du rækkehuse til leje henne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liam´s 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 Et fornuftigt hus koster ca 10-15000sek pr mdr at leje på blocket. Jeg kan sidde i et hus på 150kvm til 1,2 for ca 5K Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 Et fornuftigt hus koster ca 10-15000sek pr mdr at leje på blocket. Jeg kan sidde i et hus på 150kvm til 1' date='2 for ca 5K[/quote']Ikke hvis banken ikke vil låne dig pengene. Og det er jo ligesom det det oprindelige spørgsmål går på. :) Men nu er det jo bare at ringe til banken i morgen, og så høre hvad de mener om dén sag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 Et fornuftigt hus koster ca 10-15000sek pr mdr at leje på blocket. Jeg kan sidde i et hus på 150kvm til 1' date='2 for ca 5K[/quote'] Det er vist så også afdragsfrit til den pris... Og uden forbrugslånet på de sidste 15%... Det koster et par tusindlapper om måneden over rigtigt mange år at skulle låne 150k til 10-15% i rente... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2011 Mener et forbruglån ligger på en 6-7% i nordea..... det burde være muligt at låne 150K på sit glatte ansigt hvis man har orden i økonomien Personligt ville jeg dog nok hellere finde en lille lejlighed og sparer ldit op..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2011 Jeg syntes også Nordea indtil videre har været ganske samarbejdsvillige (deres Øresundskontor). Senest i foråret 2010 hvor jeg overtog hele huset + lån her og så altså nu er eneste kreditor. Så det kan da lade sig gøre at få lov til at låne til hus alene. Lånene udgør p.t. cirka 80% af værdien og jeg afdrager på gælden (dvs det er IKKE 100% afdragsfrit). Til gengæld - jeg tror du regner lige vel optimistisk hvis du forventer at kunne sidde for kun 5000 sek per måned hvis du låner 1,2 mio. - og under alle omstændigheder skal du nok forvente at banken regner med en noget højere rente end dagens rente når de skal vurderer om de vil lade dig låne - ligesom de nok gerne ser at du afdrager på gælden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2011 Side spørgsmål: hvor finder du rækkehuse til leje henne? Jeg bor f.eks i et. Hos Heimstaden i Landskrona C. Ellers kan jeg se at Landskronahem har nogen lige på den anden side af gaden. Jeg har ikke gidet at dykke ned i Malmø/Lunds lejeboligmarked, så det ved jeg ikke noget om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liam´s 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2011 Jeg syntes også Nordea indtil videre har været ganske samarbejdsvillige (deres Øresundskontor). Senest i foråret 2010 hvor jeg overtog hele huset + lån her og så altså nu er eneste kreditor. Så det kan da lade sig gøre at få lov til at låne til hus alene. Lånene udgør p.t. cirka 80% af værdien og jeg afdrager på gælden (dvs det er IKKE 100% afdragsfrit). Til gengæld - jeg tror du regner lige vel optimistisk hvis du forventer at kunne sidde for kun 5000 sek per måned hvis du låner 1,2 mio. - og under alle omstændigheder skal du nok forvente at banken regner med en noget højere rente end dagens rente når de skal vurderer om de vil lade dig låne - ligesom de nok gerne ser at du afdrager på gælden. På hemnet stod huset til 5200kr pr mdr før skattefradrag igennem nordea. Jeg har intet imod at sidde for det dobbelte hvis jeg bare får lov til at købe det hus, tager i banken imorgen så må vi se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2011 :) Held og lykke dernede! Husk at medbringe et godt (og realistisk) oplæg til budget til dem der viser at det kan fungere i praksis så er du nok bedst afsted... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites