Jump to content
larscph

Moderna - 50% stigning på hem/hus försäkring!!!

Recommended Posts

Hep - så kom der en fornyelse af min hus+hem försäkring som dækker vores lille hus her og indbo - den kostede sidste år cirka 4.200 sek - den nye pris for de kommende år er cirka 6.400 sek, det er så lige en stigning på lige over 50%... Dammit... Og ja - det er med fuldstændig uændrede vilkår. Det er dælme for meget da... Og ikke så meget som et cover letter der lige skal forklare hvorfor min forsikring stiger med 50%... Jeg gad nok vide om undskyldningen denne gang er "ja.. vi ved det godt, men der brænder altså mange huse i dit område"... zzzz... Nå men det var da også insplanet mv jeg lige skulle have gang i...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Folksam satte min bilforsikring op fra 7.000 til godt 9.600 - også uden noget forklaring. Så 2 minutter efter jeg havde åbnet brevet havde jeg da også kundeservice i rørert. Den meget venlige kundeservicemdarbejder kunne selvfølgelig med det samme se at der måtte være tale om en fejl for min forsikring burde jo falde - med tanke på den lavere værdi på køretøjet, ingen skader etc etc. Da jeg så spurgte hvordan vi ordnede denne åbenlyse fejltagelse fik jeg svaret at det skam ikke kunne ændres. Haha, utroligt....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man tegner en ny forsikring, fx via Insplanet, får man altid en rabat som ny kunde. Beholder man derefter sin forsikring og ønsker at fornye den, betaler man den "rigtige" pris efterfølgende. Derfor kan det næsten altid godt betale sig at tegne en ny forsikring, fx via Insplanet, i stedet for at lade den gamle forsikring fortsætte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når man tegner en ny forsikring' date=' fx via Insplanet, får man altid en rabat som ny kunde. Beholder man derefter sin forsikring og ønsker at fornye den, betaler man den "rigtige" pris efterfølgende. Derfor kan det næsten altid godt betale sig at tegne en ny forsikring, fx via Insplanet, i stedet for at lade den gamle forsikring fortsætte.[/quote']Det er jo bare at ringe til Insplanet, og høre om deres angivne tilbud gælder for én - også selvom det er samme selskab man allerede er i. Ellers er det jo pokkers misvisende. Og jeg mener da også at man, når man kontakter Insplanet i første omgang, påfører hvilke selskaber man evt. har allerede har (?) - så de burde jo kunne tage højde for dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu fik jeg lige ringet til Moderna... Det var den gode gamle klagesang "ååååh - vi har haft SÅ mange dyre og store skader... Så tyvär"... Og nej det kunne hun ikke gøre noget ved. Så nu er der bestilt en via Insplanet som faktisk er 10 kr billigere end sidste år - og ja hos Moderna med eksakt samme betingelser... Hehe... Så bliver det spændende om de æder dén - ellers var der 3-4 andre i samme prisleje.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er "aldrig" jo ret meget... ;) Men umiddelbart har du ret at det virker sådan... Jeg skal bestemt nok huske at opsige den anden - er da nødt til at fortælle Moderna at det der b*llsh*t de forsøgte med i går "der er sket rigtig mange skader, så alle forsikringsselskaberne har været nødt til at hæve priserne"... Well... Det sjove er at de er fuldstændig teflon mht at reducere prisen og meldingen er blot "du kan jo bare finde et andet selskab". Det fatter jeg simpelthen ikke - det er da en meget kortsigtet måde at drive forretning på??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lavede den samme Ringede til insplanet og fortalte dem om modernas stigninger og fik regnet pris. Fik skåret mere end 2000 kr af + jeg fik All risk dækning med også... Og det er stadig moderna der har forsikringen... Tåbeligt På den ene bil kunne de også gøre en del, men jeg sprang over da jeg lige skal have checket vilkår hos det andet selskab... Men der kunne jeg komme ned på 4000 for en helforsikring på min 325 cab....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gio - både ja og nej... Det gik op for mig at det er to bolag "Moderna Trygghetsförsäkringar" (som er via Nordea) og "Moderna" (som er uden-for-Nordea) som vist egentlig er samme selskab men i to forskellige brands som blot har samme produkter.... De åd min "nytegning" via insplanet, men det var så også det andet selskab. Men 100% samme forsikring på papiret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gio - både ja og nej... Det gik op for mig at det er to bolag "Moderna Trygghetsförsäkringar" (som er via Nordea) og "Moderna" (som er uden-for-Nordea) som vist egentlig er samme selskab men i to forskellige brands som blot har samme produkter.... De åd min "nytegning" via insplanet' date=' men det var så også det andet selskab. Men 100% samme forsikring på papiret.[/quote']Ok. Og ja - det er med at holde tungen lige i munden. Prøver at se om jeg kan lave samme finte. 2000+ i stigning om året er sgu' til grin. Især når jeg ikke, på noget tidspunkt, har belemret dem med skader o.l. Så må jeg se hvor lang tid der går, inden de alle har haft mig som kunde - og der ikke kan spares flere penge *g*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer Jeg må lige korigere lidt her. Det er godt nok samme forsikringsselskab (iøvrigt ejet af TRYG i Danmark) men der er VÆSENTLIGE forskelle i forsikrings betingelserne. Moderna TRYGHET, som tegnes via Nordea, har meget bedre dækning end moderna (uden tryghet) og iøvrigt bedre vilkår end alle andre selskaber jeg har tjekket betingelser på. Jeg er ansat i Nordea, men ikke i tryg, og er IKKE farvet af mit tilhørsforhold. Jeg er også i Moderna og fik også 50% stigning på bilerne og hem/villa. Fik heller ikke nogen varsling som vi kender det fra DK. Da jeg ringede var årsagen OK på min indbo (har haft en del skader) men ingen forklaringer på bilerne udover at mercedes er blevet meget meget dyre i malmö. Nå tilbage til det med dækningen. Køber man den udvidede dækning his Tryghet, så er der en maximal afskrivning på, som er langt mindre end hos moderna. Tjek vilkårene og se hvor meget det er. Mener det er max 15.000 på fx. en stor skade hos tryghet men flere hundrede tusinde ellers. Og det gælder også läns og de andre. Så TJEK BETINGELSERNE til mindste detalje - det er her de væsentlige forskelle ligger.

Gio - både ja og nej... Det gik op for mig at det er to bolag "Moderna Trygghetsförsäkringar" (som er via Nordea) og "Moderna" (som er uden-for-Nordea) som vist egentlig er samme selskab men i to forskellige brands som blot har samme produkter.... De åd min "nytegning" via insplanet' date=' men det var så også det andet selskab. Men 100% samme forsikring på papiret.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal til at fornye min forsikring på min BMW 330.... 15.100 siger insplanet???!!!! Desværre er Mecano ved at lukke i Sverige. Men det er da stadig afsindig mange penge for 3000 mil helförsäkring. Er der nogen af jer +35 som er skadefri som har fornyet forsikring på BMW til en rimelig pris her for nylig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg skal til at fornye min forsikring på min BMW 330.... 15.100 siger insplanet???!!!! Desværre er Mecano ved at lukke i Sverige. Men det er da stadig afsindig mange penge for 3000 mil helförsäkring. Er der nogen af jer +35 som er skadefri som har fornyet forsikring på BMW til en rimelig pris her for nylig?
Prøv BMW forsikring, der fik jeg en rigtig god pris på min 328...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået en pris fra SalusAnsvar på 12.266 på min 330iA sedan årligt. 6000 selvrisiko inkl "plus" med fri assistance osv. 30.000 km. 38 år er jeg. Hus i Malmö. Sjovt - da jeg flyttede til Sverige for snart en del år siden var det Salus som var "the shit" med hensyn til billige forsikringer... History repeats itself :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites