josecarl 10 Anmeld indhold Skrevet March 11, 2011 hej jeg og min kone har nu i snart 10 måneder vente på at får udbetalt föräldrapening. problemet er at försikringskassan siger at de har sendt en förfrågan til center for børne ydelser i købehavn og ikke har fået svar tilbage. Når man så spørger hos center for børne ydelser siger de at de ikke har modtage noget fra försikringskassan. jeg er så blevet ved med at "klage" hos center for børne ydelser i Købehavn som så den 25/02 har sendt et brev til försikringskassan med de relevante oplysninger. Det er jo snart 2 uger siden, når jeg så nu ringede og skrev til försikringskassan for at sikre mig at de havde modtaget brevet fra center for børneydelser så siger at de stadig venter på svar for den förfrågan de sendte. jeg har nu fået 2 forskellige numrer der skulle gå direkte til 2 personer der sidder på försikringkassans EU kontor, men når jeg ringer er der aldrig nogle der svarer og telefonen ringer bare ud. hvad gør jeg nu???? håber der nogen der har et forslag så jeg hurtigt kan komme videre med min sag og får udbetalt noget föräldrapenning. på forhånd tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
elbilen 10 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2011 er der tale om at en af jer arbejder i DK og den anden arbejder i SE ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
josecarl 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2011 jeg arbejder i DK min kone er hjemme gående. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M.Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2011 -er du sikker på at i ikke er berettiget til børnepenge fra DK istedet ? De danskere jeg kender herovre med børn, får børnepengene fra DK. Personligt skulle jeg bare maile mit nyfødte barns person-nr. til Greve kommunue (jeg arbejder i Greve) og så fik vi DK børnepenge mdr. efter. Vi har ikke overvejet børnepenge fra Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2011 -er du sikker på at i ikke er berettiget til børnepenge fra DK istedet ? De danskere jeg kender herovre med børn' date=' får børnepengene fra DK. Personligt skulle jeg bare maile mit nyfødte barns person-nr. til Greve kommunue (jeg arbejder i Greve) og så fik vi DK børnepenge mdr. efter. Vi har ikke overvejet børnepenge fra Sverige.[/quote']Du kan ikke OVERVEJE penge fra Sverige! Det kommer helt an på hvor du arbejder! (og derfor hvor du betaler skat). Arbejder du i Sverige SKAL du have børnepenge herfra. Hvis den ene part arbejder i DK kan man få supplerende børnepenge fra DK (eftersom satsen i DK er højere, altså får man forskellen fra det svenske beløb fra DK). Også derfor I ikke har skulle udfylde nogle blanketter jvf. dit indlæg i anden tråd... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2011 Josecarl: Der er forskel på børnepenge og föräldrepenning (barselspenge). Din kone skal have föräldrapenning fra Sverige, hvis I har anmält alt rigtigt på Försäkringskassans hjemmeside, så har det intet med DK at gøre og hun burde få sine barselspenge automatisk. Børnepengene derimod skal du få supplerende fra DK. Og hvis det er dem du snakker om, så er der vist ikke andet at gøre end at blive ved med at ringe og ringe! På et eller andet tidspunkt skal man ok få fat på en kompetent medarbejder :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M.Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2011 ja, og Josecarl skriver jo at han arbejder i DK og konen ikke arbejder, så kan de vel nok søge om børnepenge i DK ik´? eller hvad mener du Sanne ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2011 ja' date=' og Josecarl skriver jo at han arbejder i DK og konen ikke arbejder, så kan de vel nok søge om børnepenge i DK ik´? eller hvad mener du Sanne ?[/quote']Jeg mener som jeg skriver at eftersom hun er hjemmegående i Sverige, skal hun have penge fra Sverige og eftersom han arbejder i DK, skal han have penge fra Danmark :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites