Jump to content
Hugo

Personfradrag i Sverige?

Recommended Posts

Hej, Måske spørger jeg lidt dumt, men eksisterer personfradraget i Sverige, og i så fald, hvad kaldes det? Jeg er grænsegænger med fast job i DK, men vikarerede i to uger i Sverige i 2010 og kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal betale skat af HELE beløbet, eller om jeg har et personfradrag som ikke er skattepligtigt. Håber der er en der kan hjælpe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har du tænkt over om du skal betale 30% skat til sverige af hele det danske beløb' date=' når nu du har arbejdet i sverige, mens du har haft fast job i DK ?[/quote'] Det er en misforståelse. Det er hans danske arbejdsgiver som vil blive opkrævet en "social afgift" på 30% af hele indkomsten af skatteverket direkte. Men det upåagtet: Det skal du være opmærksom på Hugo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det er jeg klar over. Min arbejdsgiver har betalt "socialbidrag" på 25% (den er måske steget til 30%?) til den svenske stat. Jeg ville bare mene, at det var surt hvis jeg oven i det, skulle betale 30% i skat i Sverige. Men det skal jeg så åbenbart ikke, da jeg jo har en personfradrag som dækker det meste?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Menace: Begge arbejdsgivere er danske; arbejdsgiver #1 (den faste) har ikke noget med vikariatet at gøre, arbejdsgiver #2 (vikarbureau) har betalt socialbidrag til Sverige. Skal jeg selv gøre SKAT opmærksom på, at der ikke skal betales dansk skat af den løn da den beskattes i Sverige? Jeg kan næsten ikke se anden udvej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites