Liverpool CHL 5X 10 Anmeld indhold Skrevet March 8, 2011 Jeg har et lille I/S firma i DK og vil spørge om det kan lade sig gøre : Kan jeg Købe produkter fra andre firmaer i Sverige med mit danske CVR ? Kan jeg trække Momsen fra ? Kan jeg køre/Lease i en firma bil på svenske plader selv om jeg har dansk CVR (jeg bor i Malmø). ? (Vigtigt dette punkt) Vil min arb´s giver få en Bon fra sverige jeg tænker arbejdemarkedbidrag (32%) eller andet hvis jeg har kunder og køber produkter fra SV. ? Eller skal jeg oprette et Svensk CVR ? Tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret March 10, 2011 Du kan selvfølgelig med dit danske CVR nummer importere varer momsfrit fra andre eu lande. der skal blot udfyldes en export erklæring fra sælger. Ekstremt enkelt............ Så længe du er bosat i Sverige kan du køre i en svensk regget bil også selv om det er virksomhedden der ejer den. Det er tilladt at den danske virksomhed ejer bilen. Du skal dog være obs på beskatningsgrundlag af fri firmabil - den ka nemlig være ØV... Det er så vidt jeg har forstået kun hvis du har din personlige indkomst i en svensk virksomhed at din danske arbejdsgiver kan få en ekstra bon. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Liverpool CHL 5X 10 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2011 ok tak for svaret.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites