Jump to content
pari

Bil lån fra DK?

Recommended Posts

Hjælp..... Jeg har virkelig brug for et råd her... Har sparet 20 % op til en lækker ny bil her i sverige. Men jeg har sammentidig et større lån i min bank i DK (Danske Bank). Jeg var inde og kigge på Danske Banks hjemmeside og læste at man kunne 100 % til en ny bil i max 10 år. Jeg ville helst gerne betale min gæld til danske bank på en gang, og så tage hele lånet til den nye bil fra dem. Ellers sidder jeg alt for stramt i det med afbetaling til bank og bil om måneden. Tror i at min Danske Bank i DK vil låne mig hele beløbet til en ny bil her i Sverige hvis jeg betaler dem hele min gæld?? Ved godt at jeg jo bare kan spørge min bank, men det er ligeså meget for at høre om jeres erfaringer med at en dansk bank låner til et bil lån i sverige?? Kan det lade sig gøre?? Hilsen Pari

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Pari, Jeg tvivler meget på din danske bank vil låne dig det fulde beløb til en bil på svenske plader. Grunden er at de ikke kan få pant i en bil på svenske nummerplader. Jeg har selv lige været hele møllen igennem. Jeg finanserede udbetaling selv/dansk bank og resten af beløbet igennem den svenske forhandler. Jeg synes heller ikke det var så forfærdeligt dyrt at finansere igennem forhandler. Ps. Hvor lang tid har du boet herovre? Bor du i lejlighed inde i Malmø C? Mvh Rasmus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
. Tror i at min Danske Bank i DK vil låne mig hele beløbet til en ny bil her i Sverige hvis jeg betaler dem hele min gæld?? i
Jeg kan med sikkerhed svare at Danske Bank DK ikke vil låne dig til en svensk bil, de vil dog gerne evt. give dig en anbefaling som du kan tage med til Danske Bank Sverige, hvor du så eventuelt kan få lånet. At du har et "stort" lån hos Danske Bank allerede er jo relativt i forhold til hvad du ejer, hvad du har af rådighedsbeløb og hvilken betalingshistorik du har. Hvis der er en fornuftig sammenhæng i dette burde der være gode chancer når du trods alt har til udbetalingen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm. Jeg må tage en ordentlig snak med dem. Jeg bor i Helsingborg og har boet her i 9 måneder. Det er ønske bilen jeg har sparet udebetaling op til, men jeg vil hellere bruge pengene på at betale mit bank lån af på. Øv øv... Det hele havde sådan set fornuftigt ud hvis jeg kunne betale banken mit lån og så låne 100 % til en bil, det tror jeg ikke sverige vil være villig til. Jeg har ingen anmærkninger hos min bank, har altid betalt til tiden og haft gode samtaler med dem. Jeg ejer ingenting i sverige, jeg bor til leje, men har altså stadig en fornuftig løn/udbetaling om måneden, men jeg magter ikke at betale min bank min gæld og så bruge en masse måneder på at spare op igen, da jeg sådan set er træt af at pendle med bus, færge, tog og bus igen for at komme på arbejde.... Kan min danske bank lave en henvisning til min svenske bank så de måske kan hjælpe mig med et 100% lån? Mvh pari

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan min danske bank lave en henvisning til min svenske bank så de måske kan hjælpe mig med et 100% lån? Mvh pari
Jeg mener ikke det er lovligt at finansierer en svensk bil med 100% lån, men det er der nok andre der kan svare med større sikkerhed på end jeg. En anden ting.... bare fordi banken evt. ikke vil finansierer et bilkøb i Sverige, så er du jo ikke løbet tør for muligheder af den grund, der jo andre firmaer som også låner penge ud, søg lidt her på sitet og du vil finde masser af gode alternativer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det EBL. Jeg kiggede lidt på Nordeas hjemmeside i Sverige og gennemgik en beregning på et lån, med x antal år. Og det så faktisk meget fornuftigt ud. Men det var på et privat lån. Kan man godt tage et lånet til bilen som et privat lån eller andre måder end et bil lån hvor der kræves de 20 %?? Jeg ved godt at der er stor rente forskel og at bil lånet er meget mere formidabel, men jeg har altså ikke de 20 %..... EBL eller andre for den sags skyld, kan i anbefale nogle andre finanserings muligheder????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt det er røv det her, men hvad med en billigere bil?! Du skriver drømmebilen og den ville for mig være meget dyr. Måske bilen inden drømme bilen er god nok. Jeg ved godt at "må ha" faktoren er stor, når man snakker drømmebilen, men engang imellem er det godt, at tænke det igennem en ekstra gang og fornøjelsen ved at have styr på lån osv. gør at bilen bliver lidt mere lækker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke røv, det er jo bare realiter. Nu har jeg kigget en del på blocket.se på brugte biler (2009). Så istedet for den nye drømme bil til 305.000 sek jeg havde for øje, har jeg fundet et par stykker i 200.000 sek klassen. Men derfor står jeg stadig og skal ha en finanserings mulighed uden 20% udebetaling. Som sagt betaler jeg min banks gæld om max 3 måneder og derefter har jeg kun en studiegæld som jeg afbetaler hver måned de næste 6 år. Jeg har 35.000 kr før skat om måneden, og har aldirg haft problemer med banker eller nogen anmærkninger, så jeg kan ikke se at jeg ikke er god for pengene. Jeg er træt af det pendleri med alle andre transport midler foruden bil. Jeg har brug for at kunne tage et 100% lån et eller andet sted. Håber virkelig at nogen af jer kan anbefale eller råde mig til et eller andet. Jeg ejer ikke noget sverige da jeg bor til leje, så lidt svært at stille noget til pant.... HJÆLP!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man bare er sig selv, og som du også skriver, ikke ejer noget der kan tages pant i - så begrænses mulighederne en hel del. Jeg synes du skal sætte tæring efter næring, og køre rundt i en billig potte indtil du har de penge der skal til. Det er det 'voksne og fornuftige' svar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites