Thyper 10 Anmeld indhold Skrevet March 6, 2011 Jeg har kig på en bostadsret, jeg har dog ikke prøvet at købe dette før. Jeg arbejder i Danmark og bor nu til leje her. Plejer man at bruge en svensk eller dansk bank ? Jeg bruger Handelsbanekn i Se til at betale husleje, elelrs har jeg Nykredit i Dk som lønkonto. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2011 Svensk bank. Prøv at ringe til Handelsbanken og hør hvad de kan tilbyde nu du allerede har konto der. Og prøv i øvrigt at søge lidt herinde på søgefunktionen, der står rigtigt meget om dette emne. Mange herinde har en dansk lønkonto hvorfra der overføres penge til en svensk konto til bl.a. dækning af div. udgifter/lån. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2011 Det er også muligt at tage lånet i DK. Jeg tog oprindeligt lån til min bostadsrätt i Handelsbanken i Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2011 Langt de fleste herinde har svensk bank til deres boliglån, men du skal jo gøre op med dig selv om du ønsker at løbe valutarisikoen ved at have din løn i én valuta og din primære udgift i en anden valuta. Jeg var en kylling og valgte derfor af samme grund for år tilbage et højere rente dansk boliglån end jeg kunne have fået i Sverige. Det er jeg glad for idag hvor det ser ud til at den svenske krone skal til at være det dyreste den har været i 20-30 år, og hvor folk med svenske lån pludselig sidder med nogle store afbetalinger på deres lån, men jeg har jo også allerede betalt en 'overpris' for mit danske lån, så mon ikke det ender med at gå lige op. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thyper 10 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2011 Kan en dansk bank have sikkerhed i en ejendom i Sverige ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2011 Kan en dansk bank have sikkerhed i en ejendom i Sverige ? Ja det kan de godt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkcpl 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2011 Hvilken bank tilbyder lån til bolig i Sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2011 Hvilken bank tilbyder lån til bolig i Sverige? Nordea for mit vedkommende - bemærk dog at dette var et godt stykke tid før finanskrisen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 8, 2011 http://www.nordea.dk/Privat/Bolig/Rådgivning+om+bolig/Før+du+køber+helårsbolig/991852.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites