Jump to content
Benzino

Salg af bil - ABC

Recommended Posts

Forsøgte med en hurtig søgning uden svar. Jeg skal til at sælge min første bil her i Sverige. Er der en venlig sjæl, der kort kan skitse de steps man skal igennem sådan rent papir mæssigt. En slags slutseddel man skal printe ud, noget specielt man skal være obs på?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen her der kan forklare ABC hvordan man sælger sin bil privat på blocket? Er lidt i tvivl...skal køberen af bilen selv køre-prøve den eller skal jeg også sidde med i bilen, gul/blå reg. papirer - hvilke af dem skal gives/sendes til hvem, hvad med betaling, slutseddel ........takker :-))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv solgt 2 biler via Blocket. Senest for halvanden måned siden. Aldrig aldrig aldrig lad nogen prøvekøre bilen uden du er med. Pas også på selv at have nøglerne til betalingen er faldet. Kontrakten findes i mange ret enslydende eksemplarer på nettet. Bl.a. På Blocket. Har ordnet betalingen i banken begge gange. Første gang var det Volvia kredit hor de ringede op og fik den aktuelle gæld og pengene blev overført og Volvia bekræftede at lånet var lukket samt resten stod på min konto. Anden gang var det Nordea selv jeg havde lånet hos og køberen afleverede en postveksel som blev godkendt, lånet lukket og resten sat ind på min konto. Vi skrev købskontrakten færdig og underskrev den begge mens vi ventede i banken. Underskrev registreringsbeviset men beholdte det selv. Ordnede betalingen. Gav køberen nøglen og Gik derefter sammen til en postkasse og sendte reg. beviset. Det er alt og sådan jeg har læst mig til at svenskerne anbefaler man gør det. Husk: sørg for at registreringsbeviset kommer afsted. Post det selv og hop ikke på at køberen gør det for dig. DU hæfter for p-bøder og andet så længe den står i dit navn. Lav ikke betalingen hjemme hos dig via netbank selvom i begge skulle have samme bank. Køberen kan nemlig senere samme dag trække betalingen tilbage og du er uden hverken penge eller bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Underskrev registreringsbeviset men beholdte det selv. Ordnede betalingen. Gav køberen nøglen og Gik derefter sammen til en postkasse og sendte reg. beviset. Det er alt og sådan jeg har læst mig til at svenskerne anbefaler man gør det. Husk: sørg for at registreringsbeviset kommer afsted. Post det selv og hop ikke på at køberen gør det for dig.
Tak Pede :-) Er det gule registreringsbeviset sendes og blå gives til køberen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lav ikke betalingen hjemme hos dig via netbank selvom i begge skulle have samme bank. Køberen kan nemlig senere samme dag trække betalingen tilbage og du er uden hverken penge eller bil.
Hvordan gør man det? Jeg spørger bare for at blive klogere, jeg har tidligere solgt bil med den model og købt hos en forhandler hvor jeg overførte pengene fra min konto på stedet. Begge dele gik fint men der har formentlig så heller ikke være nogen indblandet som ønskede at snyde i de to handler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lav ikke betalingen hjemme hos dig via netbank selvom i begge skulle have samme bank. Køberen kan nemlig senere samme dag trække betalingen tilbage og du er uden hverken penge eller bil.
Køberen kan ikke trække betaling tilbage når jeg ser penge på min konto, eller hvad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det gule registreringsbeviset sendes og blå gives til køberen?
Det gule sendes og køber får så et nyt gult+blåt med posten i løbet af et par dage. http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Agarbyte/ Umiddelbart ville jeg ikke give køber det blå bevis med mit navn på - det har han vel ikke noget at bruge til. Husk i øvrigt også at reglerne omkring fordonsskatt er lidt anderledes end man kender det fra Danmark. Der står lidt om det på linket ovenfor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Køberen kan ikke trække betaling tilbage når jeg ser penge på min konto' date=' eller hvad?[/quote'] Da jeg læste og læste for selv at hitte ud af det med bilsalg stødte jeg flere gange på advarslen mod selv at ordne det via netbank. Når du overfører pengene kan en overførsel åbenbart annuleres samme dag og det er jo pænt surt at blive udsat for. Har ingen erindring om hvor jeg læste det men www.garaget.se er en go mulighed. På den side er det også go spas at læse om "sidsta priset kompisarna" og man ser at bestemt ikke alle svenskere er lige fordomsfri og åbne (mildt sagt).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej jer på sunddebatten Fin guide. Har nogen af jer erfaringer med hvilke(n) forhandlere som køber en golf VI 1,6 tdi bmt (2013 model) fra juli 2012 kørt ca. 23000 km . Fin og velholdt med fjernbetjent diesel fyr. Master. Vi skal retur flytte til Danmark. Kan det betale sig at betale afgift til Danmark og sælge den der som en del af en handel? Mvh Ole

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej jer på sunddebatten Fin guide. Har nogen af jer erfaringer med hvilke(n) forhandlere som køber en golf VI 1,6 tdi bmt (2013 model) fra juli 2012 kørt ca. 23000 km . Fin og velholdt med fjernbetjent diesel fyr. Master. Vi skal retur flytte til Danmark. Kan det betale sig at betale afgift til Danmark og sælge den der som en del af en handel? Mvh Ole
Du skal jo kigge på hvad du kan sælge den for i SE, hvad koster afgiften i DK og hvad formoder du at du kan få for den ved en byttehandel... Var det ikke en idé at indregistrere den og så bruge den?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle. Jeg står også for at skulle sælge min bil. Dog er det en bil sælger der køber den. Ved I om det i det tilfælde er ok, at overlade registreringsbeviset til køberen, eller skal det også sendes med posten?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej alle. Jeg står også for at skulle sælge min bil. Dog er det en bil sælger der køber den. Ved I om det i det tilfælde er ok, at overlade registreringsbeviset til køberen, eller skal det også sendes med posten?
Nja, det er vel det samme som med privatperson... Hvis du stoler på vedkommende kan du gøre det, hvis ikke så lad være... Med det sagt kan du være sikker på de store veletablerede steder nok skal få det ordnet, men er det et mindre sted ville jeg deltage i seancen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nja, det er vel det samme som med privatperson... Hvis du stoler på vedkommende kan du gøre det, hvis ikke så lad være... Med det sagt kan du være sikker på de store veletablerede steder nok skal få det ordnet, men er det et mindre sted ville jeg deltage i seancen...
Det er hos Mårtenssons Bil i Hörby. Er der nogen som kender dem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Salg af bil Jeg har en aftale med en køber imorgen, jeg har bedt om at ham betale kontant, men banken kan/ vil ikke udlevere så mange penge nu og her uden han har bestilt dem i forvejen. Køber spørger mig så om det er ok han kommer med en postveksel som banken Laver. Hvad syntes i jeg bør gøre ? ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Gio ? tænkte jeg nok du ville skrive, jeg må så bruge den løsning for min egen sikkerheds skyld, vores problem er at nå det i bankens åbningstid da køber kommer langt fra hvor jeg bor, tro jeg vil tilbyde at køre vognen op i nærheden hvor han bor mod betaling. ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites