jacobe 10 Anmeld indhold Skrevet February 28, 2011 Min ca. 5 år gamle JVC harddiskrecorder stod desværre af i weekenden, og jeg orker ikke besværet med at få den sendt til rep. Desuden vil jeg gerne have noget nyere, måske mere moderne. Jeg har dog ikke de store behov, vores TV er ikke Full-HD og vi ser både analog og digital-tv, så en løsning med en digitalboks med indbygget optager er ikke interessant pt. Vil sådan set bare have en ny almindelig harddiskrecorder. Jeg købte derfor en Samsung HR775 hos NetOnNet i går, men den bliver fluks returneret i dag. Den mangler simpelthen nogle basale features jeg ikke vil undvære, og har desuden en ekstremt ringe analog-tuner. Så jeg leder efter noget andet. Den SKAL dog som minimum have flg. features: - PERMANENT "TimeShift", dvs. at fra det øjeblik maskinen er tændt står den permanent og "optager" f.eks. den sidste time. Man skal til hver en tid kunne spole tilbage samt "gemme" hele eller dele af loop'en på harddisken. JVC'en havde det, på Samsung'en virker det kun hvis man specifikt beder den om det når man vil bruge det. Ufleksibelt. - Timer Optagelse, som er 100% uafhængig af, hvad maskinen ellers laver, dvs. om den er tændt eller slukket, man ser en tidligere optagelse eller whatever. Samsung'en SKAL være slukket for at timer-optagelse virker! Vorherre bevares... - En HÆDERLIG analog-tuner. Jeg forventer naturligvis ikke super-billede, men billedet på hhv. JVC'en og Samsung'en er som at sammenligne HD med smalfilm. - Mulighed for at optage via Scart, så jeg kan optage fra min digitalboks på recorderen, fuldstændigt som igennem tuneren, dvs. også timer-optagelse. Det er faktisk det hele. Jeg har selvfølgelig kigget de gængse steder såsom Mediamarkt, Elgiganten og Siba, men deres udvalg er ringe hvad angår "almindelige" harddiskrecordere. Hos NetOnNet har de ikke andet end Samsung. OnOff har en enkelt, håbløst overpriced Sony. Hvor køber man ellers den slags? Vil helst ikke købe via nettet, selvom det sikkert er billigere. På forhånd tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites