Jump to content
hrohibil

Lån til bil - anbefaling?

Recommended Posts

Der er lidt at tænke over. Både fordi det er mit første rigtige store køb, men også i forhold til fremtiden, da vi jo i den nærmeste fremtid udvider vores lille familie. Kan i anbefale nogle steder hvor de gerne vil låne til bil lånet? Da jeg spurgte i den kia forhandler jeg var i, fik jeg at vide at jeg skulle eje noget i sverige fordi jeg var dansker eller fordi de ville have noget at tage sikkerhed i. Da jeg bor i en leje lejlighed, hvilke muligheder har jeg så reelt? Jeg skylder min bank i danmark 50K og så 40K til S.U som jeg afdrager hver måned. Det er Danske Bank jeg har. Mvh HRB

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det klogeste vil være at du taler med din nuværende bank (Danske Bank) og får formidlet kontakten til en af deres afdelinger i Sverige... Det er også det billigste... Men ellers lyder det ikke til ham Kia forhandleren aner hvad han taler om, de større finansselskaber lader dig ikke dumpe bare fordi du ikke ejer fast ejendom... Men det indgår formentlig som en positiv ting på deres vurderingsliste. Da du arbejder i DK skal du fremvise ansættelseskontrakt og 3 seneste lønsedler der hvor du vil låne pengene, så de kan se du tjener nogen... Mulighederne er vist GE Money Bank og Santander som dem der har rimelig erfaring i at låne ud til danskerne... men husk igen at din egen bank nok er bedste bud...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man godt tage bil lånet i Danmark og stille bilen som sikkerhed hos ens bank? Jeg spørger fordi den kia forhandler som jeg snakkede med, fortalte mig at de finanserings muligeder som de tilbød, krævede at jeg ejede noget i sverige, f.eks en bolig og da jeg kun har en leje lejlighed er det ligesom udelukket. Der er selvfølgelig mange andre steder man kan prøve i sverige, men da jeg allerede har et lille lån i min bank så er det måske bedst at tage lånet der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan man godt tage bil lånet i Danmark og stille bilen som sikkerhed hos ens bank? Jeg spørger fordi den kia forhandler som jeg snakkede med, fortalte mig at de finanserings muligeder som de tilbød, krævede at jeg ejede noget i sverige, f.eks en bolig og da jeg kun har en leje lejlighed er det ligesom udelukket. Der er selvfølgelig mange andre steder man kan prøve i sverige, men da jeg allerede har et lille lån i min bank så er det måske bedst at tage lånet der.
Måske, det kommer an på hvad din bank synes om det... Men jeg ville nok foreslå at du fik en henvisning fra din bank i DK til deres svenske partner og fik det klaret hos dem...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg havde selv problemer med at låne fordi jeg bor i Sverige og arbejder i DK (når man skal have kredit, så søger de oplysninger om din indkomst i Sverige, og har du ingen, så er der ofte ingen kredit), men jeg brugte lidt tid på at snakke med min bank - farsofrostasparbank.se og fik så lov til at låne, men de vil se løn-sedler etc... jeg køber normalt altid bil på http://www.blocket.se. Mvh. Rune

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har billån via GE i Sverige - endda til en meget konkurrencedygtig rente - formidlet via forhandler. De skal se lønsedler og nok også et arbetsgivarintyg (hvor din arbejdsgiver bekræfter at du er fastansat). Et alternativ kan være via banken - skaf dig en bank der kan håndtere kunder der bor i Sverige og arbejder i Danmark så skulle det være ret ligetil. Jeg har selv Nordea i DK og SE - det fungerer super.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Både Danske Banks (DK) og Nordeas (DK) forretningsgang er, når du beder om lån til hus eller bil i Sverige, at henvise/anbefale dig til deres svenske banker med en anbefaling om lån op til det beløb som de vurderer at kunne stå inde for. Som udgangspunkt kan du altså ikke låne til en svensk bil i disse to bankers danske afdelinger, men de hjælper dig godt på vej til at kunne gøre det i det svenske. Jeg er selv igang med samme proces.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Din danske bank kan ikke tage sikkerhed i bilen i Sverige, fordi de ikke kan tinglyse pantet. De skal altså låne dig pengene uden sikkerhed eller med sikkerhed i noget andet, som jeg lige læser du ikke har. Nogen banker gør det (ligesom man kan få en kassekredit) andre gør det ikke. Dem der gør tager sikkert spidsen af en jetjager i rente for det. Jeg vil da foreslå at du får dig en bank i Sverige og låner pengene der, for så kan de tage sikkerhed i bilen. Som andre skriver kræver det typisk en årsopgørelse og de 3 seneste lønsedler, og sikkert også et budget ligesom man gør derhjemme. Jeg har selv Nordea på begge sider af sundet og er tilfreds med både rådgivning og netbanker (og jeg er ansat i Nordea også, så det hjælper selvfølgelig på det). På hjemmesiderne kan du se hvad renterne er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites