PJKB 10 Anmeld indhold Skrevet February 23, 2011 Jeg bor i Sverige og min mor flyttede også herovre for 2 år siden. Desvärre er hun blevet meget syg og vi forventer ikke hun overlejer sommeren. Hun ejer en lejlighed i Malmö og en ejerlejlighed i DK som er fremlejet, da den ikke kunne sälges. Jeg har brug for en advokat som kan rådgive i hvordan jeg som enearver står i denne sag. Det skal väre en som har forstand på begge landes lovgivning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2011 der står lidt her tror jeg.. http://www.sunddebat.com/content.php?r=14-Skat men kender desværre ikke en avokat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2011 En af spörgsmålene går på: Hvis jeg arver en lejlighed som pt. er 1.000.000 värd, som hun har givet 2.000.000 for i 2006 og der f.eks er en gäld på 1.250.000 i. Hvad sker der hvis jeg siger ja til at arve lejligheden og sälger den om 4 år til f.eks 1.500.000? Bliver jeg så beskattet af "gevinsten" fra den värdi lejligheden havde da jeg arvede den, eller kigger man på det belöb min mor gav for den?? (I tänkte scenarie ville jeg fremleje den i 2x2 år til forskellige) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2011 Du kan vælge at succederer i din mors ejertid - dvs opgøre købspris på hendes tidspunkt. Eller vælge at bruge datoen for arvensudlæggelse til dig(mener faktisk også du kan vælge dødsdatoen, i hvert fald på værdipapirer), som anskaffelsestidspunkt. Det er samme princip som gør sig gældende for værdipapirer mv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites