MartinDK 10 Anmeld indhold Skrevet February 21, 2011 Heysan! Jeg hørte noget ved besøg hos en ven i lørdags... Han påstod hårdnakket at hvis man har en Betalingsanmärkning hos Kronofogden, så er det umuligt at få et nyt job i Sverige ? Også selvom gælden er betalt, så kan man ikke få nyt arbejde i 3 år siger han? Kan det virkelig passe?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2011 Din evne til at betale og din evne til at arbejde har ikke nødvendigvis noget med hinanden at gøre. Men det er rigtigt, at det kan være svært at låne penge i Sverige, hvis man har en betalningsanmärkning, og den står aktivt i registreret i 3 år, uanset om du har betalt eller ej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MartinDK 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2011 Din evne til at betale og din evne til at arbejde har ikke nødvendigvis noget med hinanden at gøre. Men det er rigtigt' date=' at det kan være svært at låne penge i Sverige, hvis man har en betalningsanmärkning, og den står aktivt i registreret i 3 år, uanset om du har betalt eller ej.[/quote'] Det med penge kan jeg godt se rimeligheden i, men at man ikke skulle kunne få et JOB hvis man har en "anmärkning" - det er da for sygt?! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
donmop 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2011 Jeg har arbejdet et års tid i Sverige nu og har sgu ikke hørt til ovenstående! Der blev ikke lavet en UC på mig og har/er ikke blevet bedt om at lave en for de personer jeg siden har ansat. Om så det er min arbejdsgiver som ikke gør det - det skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige.. Men vil nu nok mene det minder om en "and" fra din kammerat.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2011 Det lyder ikke rigtigt at man ikke kan få et job pga. betalingsanmærkninger. Det er kun hvis du vil være bankrådgiver ellere andre jobs, hvor man administrerer penge, at betalingsanmærkninger kan være diskvalificerende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2011 Den mest rammende (og ekstreme) historie jeg har hørt, hvor man måske kunne argumentere for at man ikke kunne få et job, har været: 1. Man er registreret hos KFM. 2. Man kan ikke få en konto i en bank fordi man er registreret hos KFM (er vist ikke helt legalt for banker at afvise en indlån-/lønkonto?). 3. Man kan ikke få løn fra et job fordi det skal indsættes på en bankkonto aka. man kan ikke få et job? Meen jeg tror man skal være meget hurtig til at give op hvis det scenarie skal udspille sig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites