Jump to content
NG010

Ventetid på lejligheder?

Recommended Posts

Hey! Vi er 2 kammerater som har søgt om 3v(+60m2) lejlighed i Malmø gennem boplatssyd.se. Pt står vi som nr +500 i køen til en lejlighed, eftersom vi ingen køtid har endnu. Vi søger primært i nærheden af Hyllie og Triangeln station, da vi begge studerer i Danmark. Derfor søger vi også forholdsvist billigt, i omegnen af 6.000 SEK/måneden. Så vi er lidt interesseret i at høre hvordan ser køtiden ud for 3v lejligheder for tiden og evt. gennem boplatssyd? Vi har også overvejet nogle af de andre hjemmesider; Hemnet.se, blocket.se og boliga.se, men det ser lidt ud som om at chancen for at finde en bolig er omtrent lige så stor som at vinde i lotto. Vi har dog et spinkelt håb om at kunne flytte inden for det næste halve år (eller udgangen af 2011) og håber vi kan blive bekræftet i at det ikke er helt ude i skoven? På forhånd tak for hjælpen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Går nemmere for sig, hvis man møder op hos boligselskabernes kontor.. Det erfarede vi i hvert fald.. Prøv hyreshem.. De har boliger i bunkeflostrand, det ligger tæt på hylie forresten, så har der vist været tonsvis af debater om bolig herovre - så ved lidt søgning tror jeg du kan finde noget

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så vi er lidt interesseret i at høre hvordan ser køtiden ud for 3v lejligheder for tiden og evt. gennem boplatssyd?
Ca. 5 - 7 år Jeg tilbyder 13.000 sek/mdr. for en 3 vær. i Malmö og så kan jeg ikke få....:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hey! Vi søger primært i nærheden af Hyllie og Triangeln station, da vi begge studerer i Danmark. Derfor søger vi også forholdsvist billigt, i omegnen af 6.000 SEK/måneden. Vi har dog et spinkelt håb om at kunne flytte inden for det næste halve år (eller udgangen af 2011) og håber vi kan blive bekræftet i at det ikke er helt ude i skoven?
Sorry, men det er helt ude i skoven! En 3-rums lägenhet mitt i stan (Triangeln) till 6000:- i månaden finns inte. Hur det ser ut vid Hyllie vet jag inte, men jag skulle inte tro det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde ellers kigget på boplatssyd.se og fundet 4-5 som lå i nærheden af Hyllie og Triangeln, blandt andet: http://www.boplatssyd.se/Pages/Lagenhet.aspx?Niva=92&ObjektId=356585 Jeg får dog indtrykket af at lejeboliger i det område er i meget høj kurs og vi ville have nemmere ved at finde en andelslejlighed i stedet. Der er en del til salg på hemnet og blocket, omend jeg kan læse at sælgere sjældent fjerner solgte lejligheder lige med det samme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er mere end 3km væk fra Hyllie station. Desuden er Kroksbäck vist nok et lortekvarter. I kan bruge hitta.se til at se de lejligheder I finder på et kort. Hyllie Station er ca der hvor der står Malmö Arena på kortet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er mere end 3km væk fra Hyllie station. Desuden er Kroksbäck vist nok et lortekvarter.
Jeg bor i Kroksbäck. Dog har jeg ikke fået brændt min bil af eller haft indbrud endnu. Naboerne har heller ikke tisset i opgangen eller sat ild til cykelskuret. Jeg har ikke engang været provokeret af nogen bøller, eller været oppe at slås. Det er faktisk et lidt kedeligt sted, med overvejende pensionister som naboer. Det tætteste jeg har været på en spids situation, var en gammel mand der sagde at jeg ikke måtte cykle i gården. Han var tidligere svejser på Kockums skibsværft, og så stadig ud til at kunne slå nitter igennem et par cm stål. Så cyklen blev trukket resten af vejen... Ellers er der en masse fremmede ude i Kroksbäck. Jeg har det fint med det, men hvis man er xenofobisk og ikke kan tåle det, så har man intet at gøre dér! Og det gælder faktisk også mange andre områder i Malmø. Vil man have et svensk, eller bedre økonomisk stillet borgerligt naboskab, så skal man også betale en væsentlig højere husleje. Jeg bor i HSB, men det kan jo være at MKB er det rene djævelskab at bo i?! Der har været bilbrænde i Kroksbäck før. Jeg har dog kun set én bilafbrænding. Der stod en mand ved BMW'en og i næste nu var den omsluttede af flammer og han gik stille og roligt videre. Det så meget mystisk ud og lignede forsikringssvindel, da disse p-pladser normalt er ubenyttede om aftenen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

5600 SEK for en 3-værelses på 81 m2 i området mellem Dalaplan, Södervärn og Sofielund var huslejen, da jeg sidst boede i Malmø for et par år siden. Det er 5-10 minutter fra den nye Triangeln-station på cykel eller med bus. Det er måske steget med et par hundrede kroner, men heller ikke mere. Gammelt arbejderkvarter fra begyndelsen af 1900-tallet og ikke et specielt "attraktivt" område jo tættere man kommer på Sofielund og Seved.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er ikke xenofobiske :) Men på den anden side kan en kommentar som: "Har set en bilafbrænding" godt virke lidt skræmmende. Virker det urealistisk at finde en lejelejlighed på bolatssyd.se inden for 6 måneder? Jeg er igang med at pløje mig igennem foregående indlæg om samme emne, for at finde råd der også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Drop Boplatssyd, medmindre det handler om langtidsplaner. Brug i stedet alternative sider som Blocket, Andrahandsuthyring osv. og mød personligt op hos de mindre boligselskaber for at vise jeres interesse. Og vær parat til at fremleje i stedet for at få en førstehåndskontrakt. Så kan I jo altid senere få en kontrakt i första hand.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi er ikke xenofobiske :) Men på den anden side kan en kommentar som: "Har set en bilafbrænding" godt virke lidt skræmmende.
Kig på følgende link. Bliv ikke overrasket hvis i pludselig hellere vil flytte på landet :). http://www.sydsvenskan.se/sok/?q=bilbrand PS! Alternativt, så må i slå koldt vand i blodet og ikke lade jer skramme. Det er trods alt ikke stor chance for at det er ens egen bil der futter af. Jakriborg har iøvrigt givet et udemærket råd!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg bor i Kroksbäck. Dog har jeg ikke fået brændt min bil af eller haft indbrud endnu. Naboerne har heller ikke tisset i opgangen eller sat ild til cykelskuret. Jeg har ikke engang været provokeret af nogen bøller, eller været oppe at slås. Det er faktisk et lidt kedeligt sted, med overvejende pensionister som naboer. Det tætteste jeg har været på en spids situation, var en gammel mand der sagde at jeg ikke måtte cykle i gården. Han var tidligere svejser på Kockums skibsværft, og så stadig ud til at kunne slå nitter igennem et par cm stål. Så cyklen blev trukket resten af vejen... Ellers er der en masse fremmede ude i Kroksbäck. Jeg har det fint med det, men hvis man er xenofobisk og ikke kan tåle det, så har man intet at gøre dér! Og det gælder faktisk også mange andre områder i Malmø. Vil man have et svensk, eller bedre økonomisk stillet borgerligt naboskab, så skal man også betale en væsentlig højere husleje. Jeg bor i HSB, men det kan jo være at MKB er det rene djævelskab at bo i?! Der har været bilbrænde i Kroksbäck før. Jeg har dog kun set én bilafbrænding. Der stod en mand ved BMW'en og i næste nu var den omsluttede af flammer og han gik stille og roligt videre. Det så meget mystisk ud og lignede forsikringssvindel, da disse p-pladser normalt er ubenyttede om aftenen.
Jeg har heller ikke oplevet det vilde i Kroksbäck. HSB områderne er lige blevet istandsat så til sommer er der en masse hyggepladser i græsarealerne. Bilen du omtaler var det den BMW er var brændt af ved MC tilbehør butikken ud mod Lorensborgsgatan? I efteråret sidste år? Der holdte også en hvid varevogn under broen til Kroksbäcksparken (den bro længst op mod Ärtholmsvägen) som have fået smadret en siderude. Den bil havde så også stået der et par måneder uden at overhovedet at blive holdt opsyn med. Sikkert fordi den stod bag snedriver den ikke kunne komme forbi :) Det er så også de eneste 2 ting jeg har oplevet herude i de 4+ år jeg har boet her. Well, og så var der jo det ene skyderi fra ham den "nye lasermand", det var omkring 400m fra HSB området, i MKB området. Ellers er der som Markowitch skriver ret kedeligt herude :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bilen du omtaler var det den BMW er var brændt af ved MC tilbehør butikken ud mod Lorensborgsgatan? I efteråret sidste år?
Ja, det var så. Jeg kan huske at jeg hørte et hult drøn, så jeg smuttede hen til vinduet. Der kunne jeg se en mand stå og betragte bålet, hvorefter han stille og roligt gik ind mod centrum. Det så meget suspekt ud. Det kunne sagtens have været forsikringssvindel. Iøvrigt så har du helt ret med udearealerne. Det er noget af et make-over HSB Krocksbäck er ved at få. Det skal nok blive godt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
- som jeg selv har fået lejlighed igennem.
Hvordan? Gör din intresseanmälan här eller ?? Jeg har "Gör din intresseanmälan" 5 gange og det sker ingenting...har sent email til dem...ingenting...skal man så besøge deres kontor?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal man forlade Annestads lejelejligheder i samme stand som da man flyttede ind? I Danmark er en del usælgelige projektlejligheder blevet lejet ud på denne vis. Når folk var flyttet fra dem igen, mistede de snildt hele deres indskud efter kun en kort tids beboelse. Begrundelsen var at samme stand, betød præcist samme stand uden hensyntagen til naturlig slid og ælde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skal man forlade Annestads lejelejligheder i samme stand som da man flyttede ind? I Danmark er en del usælgelige projektlejligheder blevet lejet ud på denne vis. Når folk var flyttet fra dem igen, mistede de snildt hele deres indskud efter kun en kort tids beboelse. Begrundelsen var at samme stand, betød præcist samme stand uden hensyntagen til naturlig slid og ælde.
Det er så nok pænt ulovligt hvis den røg i retten... Almindeligt slid og ælde er en af de ting som en udlejer må finde sig i...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er som en almindelig lejelejlighed.. Dvs. de skader man selv har forårsaget - huller i væggen osv osv.. skal man selvfølgelig selv betale for.. Men almindelig slid skal man ikke..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites