Jump to content
henke

Hvilken motordel er dette?

Recommended Posts

Hej jeg har en A3 med 1,9 TDI motor. Den har netop været til service for en uges tid siden, og lugter nu af olie og der drypper noget fra forenden. Under hjelmen er der en motordel, som er indsølet af olie, og som man i øvrigt kan høre en svag hvislen fra (når man stikker øret helt hen til, og når bilen netop har været ude af køre). Er der nogen der ved, hvilken motor-del det er? Og om dette er normalt. Det er delen med de fire rør ind i, på billedet er den til højre for spinklerpåfyldningen. Oliepinden viser i øvrigt en oliestand helt oppe på max, måske endda en kende over. Takker på forhånd Mvh Henke

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej jeg har en A3 med 1,9 TDI motor. Den har netop været til service for en uges tid siden, og lugter nu af olie og der drypper noget fra forenden. Under hjelmen er der en motordel, som er indsølet af olie, og som man i øvrigt kan høre en svag hvislen fra (når man stikker øret helt hen til, og når bilen netop har været ude af køre). Er der nogen der ved, hvilken motor-del det er? Og om dette er normalt. Det er delen med de fire rør ind i, på billedet er den til højre for spinklerpåfyldningen. Oliepinden viser i øvrigt en oliestand helt oppe på max, måske endda en kende over. Takker på forhånd Mvh Henke
Ligner mere den der opsamler olie fra forskellige områder af motoren hvor oliedampe skal kunne slippe væk.... Ville ikke være bekymret, der er nok en slange der "bare" sidder løst......tilbage med den til service centeret!! Så skal de fixe det....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, du har ret, det må det være, og det er netop sådan en dims, som forsvinder ned i motoren. Men er den så monstro utæt, eller er der måske bare fyldt lidt for meget olie på, som bilen nu dropper? Var det ikke sådan i gamle biler, eller har jeg slet ikke forstand på det? Mvh Henke

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeps, du har ret, det må det være, og det er netop sådan en dims, som forsvinder ned i motoren. Men er den så monstro utæt, eller er der måske bare fyldt lidt for meget olie på, som bilen nu dropper? Var det ikke sådan i gamle biler, eller har jeg slet ikke forstand på det? Mvh Henke
Der kan ikke være fyldt for meget på, da det kun er et filter (for dit bærndstof - diesel) - det er bare utæt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeps, du har ret, det må det være... Men er den så monstro utæt, eller er der måske bare fyldt lidt for meget olie på, som bilen nu dropper?
Dét ka du jo selv afgøre ved at undersøge den flydende substans - der er IMO ret stor forskel på motorolie og dieselolie...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv et gøre rent rundt om, og så se hvor det kommer fra, hvis det kommer fra en af slangerne ved filtret burde du kunne se det, når du starter motoren. Jeg kunne godt formode at det er en af O-ringene som er knækket, pga. at den/de er blivet sat på skævt, og så når de spændes kan den knække. Har selv haft en knækket O-ring efter en service, men det var på mit olie filter som sad på toppen af motoren - hvor jeg kun kunne køre ca. 100 km på 1 liter Longlife. Det var et for*** svineri ned ad motoren, og hele bundpladen var næsten lige til at smide ud (blev dog benyttet igen efter en god gang rengøring).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...