henke 10 Anmeld indhold Skrevet February 16, 2011 Hej jeg har en A3 med 1,9 TDI motor. Den har netop været til service for en uges tid siden, og lugter nu af olie og der drypper noget fra forenden. Under hjelmen er der en motordel, som er indsølet af olie, og som man i øvrigt kan høre en svag hvislen fra (når man stikker øret helt hen til, og når bilen netop har været ude af køre). Er der nogen der ved, hvilken motor-del det er? Og om dette er normalt. Det er delen med de fire rør ind i, på billedet er den til højre for spinklerpåfyldningen. Oliepinden viser i øvrigt en oliestand helt oppe på max, måske endda en kende over. Takker på forhånd Mvh Henke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2011 Hmmm... Ligner det ikke sådan en der pumper diesel ind i motoren - en slange til hver cylinder? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2011 Hej jeg har en A3 med 1,9 TDI motor. Den har netop været til service for en uges tid siden, og lugter nu af olie og der drypper noget fra forenden. Under hjelmen er der en motordel, som er indsølet af olie, og som man i øvrigt kan høre en svag hvislen fra (når man stikker øret helt hen til, og når bilen netop har været ude af køre). Er der nogen der ved, hvilken motor-del det er? Og om dette er normalt. Det er delen med de fire rør ind i, på billedet er den til højre for spinklerpåfyldningen. Oliepinden viser i øvrigt en oliestand helt oppe på max, måske endda en kende over. Takker på forhånd Mvh Henke Ligner mere den der opsamler olie fra forskellige områder af motoren hvor oliedampe skal kunne slippe væk.... Ville ikke være bekymret, der er nok en slange der "bare" sidder løst......tilbage med den til service centeret!! Så skal de fixe det.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2011 Det er brændstofs filteret [ATTACH]3946[/ATTACH] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
henke 10 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2011 Jeps, du har ret, det må det være, og det er netop sådan en dims, som forsvinder ned i motoren. Men er den så monstro utæt, eller er der måske bare fyldt lidt for meget olie på, som bilen nu dropper? Var det ikke sådan i gamle biler, eller har jeg slet ikke forstand på det? Mvh Henke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2011 Jeps, du har ret, det må det være, og det er netop sådan en dims, som forsvinder ned i motoren. Men er den så monstro utæt, eller er der måske bare fyldt lidt for meget olie på, som bilen nu dropper? Var det ikke sådan i gamle biler, eller har jeg slet ikke forstand på det? Mvh Henke Der kan ikke være fyldt for meget på, da det kun er et filter (for dit bærndstof - diesel) - det er bare utæt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2011 Det er brændstofs filteret Brændstoffilter får også min stemme. Jeg skiftede nemlig selv et sådant på vores daværende BMW 530d. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
henke 10 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2011 I har nok ret, ja. Men i så fald er det sat for dårligt i, fordi jeg jo kommer direkte fra service næsten. Anyways, AUDI beder beder mig om at komme forbi i eftermiddag, så kigger de lige på det. mvh Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2011 Jeps, du har ret, det må det være... Men er den så monstro utæt, eller er der måske bare fyldt lidt for meget olie på, som bilen nu dropper? Dét ka du jo selv afgøre ved at undersøge den flydende substans - der er IMO ret stor forskel på motorolie og dieselolie... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2011 Prøv et gøre rent rundt om, og så se hvor det kommer fra, hvis det kommer fra en af slangerne ved filtret burde du kunne se det, når du starter motoren. Jeg kunne godt formode at det er en af O-ringene som er knækket, pga. at den/de er blivet sat på skævt, og så når de spændes kan den knække. Har selv haft en knækket O-ring efter en service, men det var på mit olie filter som sad på toppen af motoren - hvor jeg kun kunne køre ca. 100 km på 1 liter Longlife. Det var et for*** svineri ned ad motoren, og hele bundpladen var næsten lige til at smide ud (blev dog benyttet igen efter en god gang rengøring). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites