Jump to content
civic1987

Brugt tysk bil, drifts omkostninger?

Recommended Posts

Hejsa Jeg er netop flyttet over sundet og skal have mig en ny bil. Budgettet er 130.000-150.000 Skr. Det skal være en Diesel bil med min. 140 hk. Jeg har kigget på BMW 320D og Audi A4 2.0 TDI fra omkring '05 med max. 15000 mil. - Men nu har jeg fået øje på at man for de penge også kan anskaffe sig en Mercedes E-klasse 220CDI fra '02 og opefter for de penge, eller en C-klasse. Mit spørgsmål er dog, hvordan er serviceomkostninger og reservedele priser på Mercedes? De er indenfor budgettet købs-, brændstofs- og forsikringsmæssigt, men hvordan er det lige med evt. reparationer? - Jeg vil meget gerne undgå overraskelser. Jeg har aldrig ejet en "dyr" tysk bil før, så jeg er lidt på bar bund mht. driftsomkostninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Generelt er Audi møgdyre at servicerer, BMW ikke så galt igen. Mercedes er generelt billigt, da de kører efter jo ældre din mercedes er desto billigere skal service mv. være. Nu er jeg jo mercedes mand generelt, når det står på pendling og cruising - der findes ikke en bedre bil til det, til pengene. Er service overholdt mv. jf. foreskrifterne, så behøver du ikke bekymre dig for en 9 år gammel mercedes E-klasse. Den holder hele vejen. Men vær obs på at der altid vil være ting ved en 9 år gammel bil som skal fikses efterhånden. Til sammenligning gav jeg 2315 sek for lille service på min 9 år gamle E430, for 2 år i siden - kender ikke prisen idag. Men der var hos Mercedes, Hedin bil. Og jeg fik skiftet remmen til kølerblæser tingen inkl. nogle tandhjul til det for 4000 sek også hos Mercedes, Hedin bil. Det syns jeg ikke er så galt. Som fin første bil anbefaler jeg altid at købe med hjertet, så kan hjernen komme og være fornuftig senere :-) Kig evt. på en 320 cdi istedet for 220 cdien.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa Nu ved jeg ikke hvor meget du sværger til en dieselvogn, men jeg har min MB C180 sport edt. 05 til salg (har ikke lavet annonce endnu). Og jeg må også give Basse ret i at det bare er en fed cruiser, har ejet den i 2 år og der har ingenting været andet end service eftersyn! Så man kan vel ikke gå helt galt i byen med en MB. Hvis ikke det havde været så pokkers dyrt, så havde vi taget den med til DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites