Sisse 10 Anmeld indhold Skrevet February 14, 2011 hej jeg er uddannet väktar i sverige...betalte skisme nøsten 20.000 for min uddannelse, og kan jo stort set det samme som en politimand herovre.. er der nogle som ved om jeg kan bruge min svenske uddannelse som vagt i danmark.. vil gerne have et ekstrajob i danmark som runderingsvagt nemlig.. /// Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2011 Spar krudtet på det....dét marked er gennemkneppet i .dk og de har langt bedre forhold her i det svenske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sisse 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2011 har job som vagt her i sverige men kan få job i weekender og ved behov i danmark også... men han vidste ikke om jeg kunne bruge min svenske udd. i danmark han kender jo kun til AMU kurset... tænkte at spørge rigspolitiet, men det kunne jo være nogle herinde vidste det.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2011 Det er jo rent gisning på hvad rigspolitiet svarer, men vil mene at du skal have de 3 ugers kursus på amu før du kan få en godkendelse hos rigspolitiet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2011 hej jeg er uddannet väktar i sverige...betalte skisme nøsten 20.000 for min uddannelse, og kan jo stort set det samme som en politimand herovre.. er der nogle som ved om jeg kan bruge min svenske uddannelse som vagt i danmark.. vil gerne have et ekstrajob i danmark som runderingsvagt nemlig.. /// Du skal ikke spørge politiet, du skal spørge Den Danske Brancheforening for Sikkerhed og Sikring (http://www.sikkerhedsbranchen.dk/). Lov om vagtvirksomhed er dog ved at blive revideret i øjeblikket så hvad der er gældende af uddannelseskrav idag er helt sikkert strengere imorgen. Jeg ved at NOKAS pt. søger værditransportørbetjente, den type job giver en hel del mere i løn end at være runderingsvagt, men er også hårdere fysisk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2011 og husk at så længe du også arbejder i SE, så skal der betales skat i både DK og SE af din danske indtægt.. med andre ord: Gør det kun for sjov Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2011 Hej. Nu er det godtnok flere år siden jeg har haft næsen i Vagtautorisationer, men som jeg husker det er der ikke dispensationsmulighed for uddannelseskravet. Man da det er Rigspolitiet der er endelig godkender af Vagten, kan du spørge dem om den svenske uddannelse kan sidestilles med den danske. Kan den, kan du godkendes, kan du ikke, er det bare en tur på AMU i 3 uger der duer. Problemet er om Rigspolitiet kender den svenske uddannelse, ellers må du sende dem uddannelsesplanen. MEN, det er jo lettest for dem at sige nix og så er det kun AMU kurset der gelder. Tror det bliver lidt op ad bakke med solen i øjnene Hilsener Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 14, 2011 Hej. Nu er det godtnok flere år siden jeg har haft næsen i Vagtautorisationer, men som jeg husker det er der ikke dispensationsmulighed for uddannelseskravet. Man da det er Rigspolitiet der er endelig godkender af Vagten, kan du spørge dem om den svenske uddannelse kan sidestilles med den danske. Kan den, kan du godkendes, kan du ikke, er det bare en tur på AMU i 3 uger der duer. Problemet er om Rigspolitiet kender den svenske uddannelse, ellers må du sende dem uddannelsesplanen. MEN, det er jo lettest for dem at sige nix og så er det kun AMU kurset der gelder. Tror det bliver lidt op ad bakke med solen i øjnene Hilsener Thage sikker på man kan gå på AMU som bosat i sverige ? eller er der kun når det gælder kørekort / taxakort man ikke kan ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 Man skal have bopæl eller arbejde i danmark. så vidt jeg kan læse, kan man ikke tage amu kurser hvis man bor og arbejder i sverige. Man skal bare betale 1770 kr det koster at tage kurset og selvfølgelige fremvise en dansk ren straffeattest. Der vil så også være e problem når der snakkes ekstra arbejde i danmark, da den danske arbejdsgiver skal betale en afgit til sverige fordi der udover også arbejdes i sverige og det tror jeg ikke der er særligt mange der er interesseret i Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 Man skal have bopæl eller arbejde i danmark. så vidt jeg kan læse, kan man ikke tage amu kurser hvis man bor og arbejder i sverige. Man skal bare betale 1770 kr det koster at tage kurset og selvfølgelige fremvise en dansk ren straffeattest. Der vil så også være e problem når der snakkes ekstra arbejde i danmark, da den danske arbejdsgiver skal betale en afgit til sverige fordi der udover også arbejdes i sverige og det tror jeg ikke der er særligt mange der er interesseret i så hvis man beteler kan man godt når man bor i sverige eller? :) jeg har nemlig haft spugt dem om noget, men fik et blank nej fordi jeg boet i sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 Ifølge kts under amu står der: Adgangsbetingelser Det er et krav, at du har fast bopæl eller arbejde i Danmark. Ansøgere med dansk som andetsprog skal have så gode danskkundskaber, at de kan følge undervisningen på dansk Jeg hæfter mig ved eller, men kan være jeg overtolker :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 Fra en fjern fortid husker jeg, at der var en del svenskboende dørmænd og vægtere, der var med da uddannelseskravene blev til - kan især huske de biler de kørte i. Kan ikke forstille mig, at AMU kan afvise en ansøger fra det svenske, hvis han har lovning om arbejde i et dansk vagtfirma. Det ville jo være diskremetation. Det der med skatteregler er nok en større hindring end AMU systemet. Spørgsmålet besvares dog mest enkelt ved en opringning til et AMU Center. Hilsener Thage Held og lykke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 Det danske vagtkursus er en fis i en hornlygte. Et kursus der kun varer 3 uger for at selv de tungeste skal kunne følge med. Må da håbe at den svenske vägter uddannelse bliver godtaget da den i alle henseender er langt bedre end 3 ugers kurset. Prøv og forhør dig om den godtages. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thage Løbner 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 Det danske vagtkursus er en fis i en hornlygte. Et kursus der kun varer 3 uger for at selv de tungeste skal kunne følge med. Må da håbe at den svenske vägter uddannelse bliver godtaget da den i alle henseender er langt bedre end 3 ugers kurset. Prøv og forhør dig om den godtages. Ka da godt være du har ret, men vær lige opmærksom på at en forudsætning er at gutten har job. Arbejdsgiveren har altså nok sorteret lidt, så de tunge falder måske fra. MEN, som en vægter engang sagde: "Jeg foretrækker at gå vagt med hund, 2 hjerner tænker bedre end 1 " Den var ikke så pæn, med da meget sjov, ikk Thage Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2011 Det danske vagtkursus er en fis i en hornlygte. Et kursus der kun varer 3 uger for at selv de tungeste skal kunne følge med. Må da håbe at den svenske vägter uddannelse bliver godtaget da den i alle henseender er langt bedre end 3 ugers kurset. Prøv og forhør dig om den godtages. Kurset bliver også forlænget til 7 uger snart, dog tror jeg ikke at det bliver bedre indholdsmæssigt af den grund nødvendigvis, tilgengæld får man sorteret alle dem fra som har ret til 6 ugers selvvalgt uddannelse fra deres A-kasse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites