Jan44 10 Anmeld indhold Skrevet February 11, 2011 Hejsa, Jeg skal København, Nørregade et par dage om måneden. Spørgsmålet er, om det er billigst, at tage tog fra Malmo Hyllie stationen? Kan se på www.sj.se at det koster 107 svenske for en retur til Kastrup . Derefter skal jeg så have Metro ind til Nørreport og tilbage. Så det kan godt blive dyrt. Eller er det billigere med et månedskort selvom det kun er en 5 dage om måneden? En anden mulighed er at køre over og parkere på fx Flintholm station eller andre stationer hvor det er sikkert? Jeg skal IKKE parkere på Amager nogen steder da jeg har fået smadret vinduet i bilen 2 gange. Selvom der INTET var i bilen og de intet tog... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2011 Hejsa, Jeg skal København, Nørregade et par dage om måneden. Spørgsmålet er, om det er billigst, at tage tog fra Malmo Hyllie stationen? Kan se på www.sj.se at det koster 107 svenske for en retur til Kastrup . Derefter skal jeg så have Metro ind til Nørreport og tilbage. Så det kan godt blive dyrt. Eller er det billigere med et månedskort selvom det kun er en 5 dage om måneden? En anden mulighed er at køre over og parkere på fx Flintholm station eller andre stationer hvor det er sikkert? Jeg skal IKKE parkere på Amager nogen steder da jeg har fået smadret vinduet i bilen 2 gange. Selvom der INTET var i bilen og de intet tog... skal jeg med metro ind til byen holder jeg ved DR. det er gratis over på den ANDEN side, det vil sige ikke på DR's parkering. og der har der aldrig været sket noget med mine biler Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jan44 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2011 Hej Don, Tak for feedback. Er det gratis der ved DR ? Har du en præcis adresse så jeg kan se det på google maps? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2011 DRs Amagerfælledvej parkering er helt lukket nu og den "gamle" over ved Metroen / Ørestads Boulevard er blevet til Europark. Der er ganske få parkering tilbage på KUA's gæste parkering ved Islands brygge Metro. Men de er som regel væk ved 7 tiden. Jan - Du behøves ikke at hoppe af i lufthavnen. Toget kører helt til Nørreport. Op ad trappen og du står på Nørregade. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2011 DRs Amagerfælledvej parkering er helt lukket nu og den "gamle" over ved Metroen / Ørestads Boulevard er blevet til Europark. Der er ganske få parkering tilbage på KUA's gæste parkering ved Islands brygge Metro. Men de er som regel væk ved 7 tiden. Jan - Du behøves ikke at hoppe af i lufthavnen. Toget kører helt til Nørreport. Op ad trappen og du står på Nørregade. Nordre Digevej ? det er den jeg snakker om.. Det er den jeg normalt bruger når jeg er i DR byen og med metro ind til byen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2011 Det er jo helt over på den anden side af vejen :). Hvis du mener oppe ved de små gule rækkehus og vuggestuen, så er det alm. villavej og det er nok offentlig parkeringsregler der gælder Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2011 Det er jo helt over på den anden side af vejen :). Hvis du mener oppe ved de små gule rækkehus og vuggestuen' date=' så er det alm. villavej og det er nok offentlig parkeringsregler der gælder[/quote'] det er den jeg mener. og der fra tager der kun 0.5 min at gå over til metro :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jan44 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2011 Ok Er det der hvor bilerne holder meget tæt på hinanden og en basket bane? Kunne godt ligne et sted de smadrer vinduer.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jan44 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2011 http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=da&geocode=&q=Nordre+Digevej+&sll=37.0625,-95.677068&sspn=34.671324,86.572266&ie=UTF8&hq=Nordre+Digevej&hnear=&radius=15000&ll=55.653754,12.589839&spn=0,0.021136&z=16&layer=c&cbll=55.653852,12.5899&panoid=DejiJeK2LqmcrBDKpZqytg&cbp=12,336.18,,0,11.19 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2011 Hvis du anskaffer dig et JOJO-kort hos Skånetrafikken (er gratis - man skal bare lade det med penge), koster en tur/retur billet fra malmö til København 2*84= 168 SEK. http://www.skanetrafiken.se/templates/TravelOresund.aspx?id=2129&epslanguage=SV&DK=F&SE=A At parkere i p-huset ved Hyllie i et døgn koster 105 SEK. http://www.pmalmo.se/ParkingMap/templates/ParkingMap.aspx?key=888 Samlet pris = 273 SEK Toget kører direkte fra Hyllie Station til Nørreport Station på omkring ½ time. Men skulle du af uransagelig årsager have lyst til at skifte til metro kan du også det. Togbilletten giver dig adgang til alle offentlige transportmidler i hele Zone 1+2+3 i København. At køre over broen tur/retur med brobizz koster alene 2*182 = 364 SEK bare i broafgift alene. Læg dertil benzin og slid på bil. Tog er derfor klar billigst. MEN Hvis du skal være sikker på at være der på faste tidspunkter, og kan få økonomisk tab ud af at være for sent på den, kan billedet hurtigt begynde at se anderledes ud. Under gode vejrforhold ender 10% af Øresundstogene med at være noget som man ville skamme sig over selv i Calcutta!!!! Under dårlige verjforhold stiger denne procent til 50%, og i december blev det jo decideret helt umuligt at komme over sundet med tog nogen af dagene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2011 http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=da&geocode=&q=Nordre+Digevej+&sll=37.0625' date=-95.677068&sspn=34.671324,86.572266&ie=UTF8&hq=Nordre+Digevej&hnear=&radius=15000&ll=55.653754,12.589839&spn=0,0.021136&z=16&layer=c&cbll=55.653852,12.5899&panoid=DejiJeK2LqmcrBDKpZqytg&cbp=12,336.18,,0,11.19 ja det er der. men hvis du er bange for at få ødelagt noget så tag toget hvis du vil til KBH. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2011 Toget kører direkte fra Hyllie Station til Nørreport Station på omkring ½ time. Men skulle du af uransagelig årsager have lyst til at skifte til metro kan du også det. Togbilletten giver dig adgang til alle offentlige transportmidler i hele Zone 1+2+3 i København. Billetten F+L gælder desværre kun hen over Amager og til og med Zone 1 i byen. Zone 2 til hellerup og nordvest er desværre ikke inkluderet =( Jeg har også parkeret der hvor Don A anbefaler, og bilen har da overlevet. Dog har jeg også set en del glasskår deromkring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2011 Billetten F+L gælder desværre kun hen over Amager og til og med Zone 1 i byen. Zone 2 til hellerup og nordvest er desværre ikke inkluderet =( sorry - du har har ret. Zone 2 er i hvert fald ikke med. Det som skånetrafikken kalder Zone F+L må svare til det som kaldes zone 1, 3, og 4 http://www.dsb.dk/Global/PDF/Zonekort/s_tog_zonekort.pdf Basalt set Amager + indre by Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2011 http://www.m.dk/kundeservice/sogs/oeresundsbillet.aspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KGB 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2011 Hvis du anskaffer dig et JOJO-kort hos Skånetrafikken (er gratis - man skal bare lade det med penge), koster en tur/retur billet fra malmö til København 2*84= 168 SEK. http://www.skanetrafiken.se/templates/TravelOresund.aspx?id=2129&epslanguage=SV&DK=F&SE=A At parkere i p-huset ved Hyllie i et døgn koster 105 SEK. http://www.pmalmo.se/ParkingMap/templates/ParkingMap.aspx?key=888 Samlet pris = 273 SEK Toget kører direkte fra Hyllie Station til Nørreport Station på omkring ½ time. Men skulle du af uransagelig årsager have lyst til at skifte til metro kan du også det. Togbilletten giver dig adgang til alle offentlige transportmidler i hele Zone 1+2+3 i København. At køre over broen tur/retur med brobizz koster alene 2*182 = 364 SEK bare i broafgift alene. Læg dertil benzin og slid på bil. Tog er derfor klar billigst. MEN Hvis du skal være sikker på at være der på faste tidspunkter, og kan få økonomisk tab ud af at være for sent på den, kan billedet hurtigt begynde at se anderledes ud. Under gode vejrforhold ender 10% af Øresundstogene med at være noget som man ville skamme sig over selv i Calcutta!!!! Under dårlige verjforhold stiger denne procent til 50%, og i december blev det jo decideret helt umuligt at komme over sundet med tog nogen af dagene. Kommer lidt an på hvordan sammenhængen ellers er... Bruges bilen resten af md. får jeg eks. fradrag en pris på lige under 150DKK(147,xx) for begge ture ved 21 arb pr. md. Dertil kommer selvfølgelig de variable omk. som nævnes. Men hvornår har det nogensinde isoleret på prisen kunnet betale sig at bruge bilen nogen steder hen? (baseret på 1 pers. i bilen) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2011 Men hvornår har det nogensinde isoleret på prisen kunnet betale sig at bruge bilen nogen steder hen? (baseret på 1 pers. i bilen) Stort set aldrig. Men i de tilfælde hvor man slet ikke kan kommer frem til arbejdet fordi Skånetrafikken/DSB Worst m. fl. fucker total op - så får man jo slet ikke løn for den dag, fordi man ikke er kommet på arbejde, og så er det lige pludselig væsentligt "billigere" at tage bilen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KGB 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2011 Stort set aldrig. Men i de tilfælde hvor man slet ikke kan kommer frem til arbejdet fordi Skånetrafikken/DSB Worst m. fl. fucker total op - så får man jo slet ikke løn for den dag, fordi man ikke er kommet på arbejde, og så er det lige pludselig væsentligt "billigere" at tage bilen. Kan sagtens følge dig - de få gange jeg har brugt toget har jeg bestemt ikke være imponeret(til trods for at skulle være i lufthavnen kl. før 7)... Dog vil der være tale om at tilkøbe sig den luksus det er at have en god ide omkring transport-, familie- og hjemmetid! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2011 Kan se på www.sj.se at det koster 107 svenske for en retur til Kastrup . ... De 107sek du nævner er altså kun for 1 enkelt rejse...ikke retur Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites