Gio 23 Anmeld indhold Skrevet February 7, 2011 ....*suk* Nå - godt der findes alternativ overnatningsform *s* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2011 Starttid: 2011-02-07 23:13 Forventet sluttid: 2011-02-08 04:00 Placering: Øresundsbron Retning: Begge retninger Hændelse: Storm Restriktion: Broen er lukket for motorvejstrafik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Nu har de ændret det til, at der først åbnes kl. 05:45 - GRRRRRRRRRR Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Ændret til kl 6.00... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Er der egentlig nogen der ved hvor man kan finde de "krav" der er, før de lukker broen? Altså hvad der skal til før de lukker den.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Kl. er nu 0615 og broen er stadig lukket ... suk ..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 P4 Trafik har netop sagt at "Broen ingen tidshorisont har for åbning". Ifølge vejrudsigten løjer vinden først af sidst på formiddagen. Rettelse: Ifølge vejrudsigten i radioen er vinden allerede nu ved at lægge sig (kl.06.20) fra storm til stærk kuling. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 http://uk.oresundsbron.com/page/127 Start time: 2011-02-07 23:13 Estimated endtime: 2011-02-08 06:30 Location: The Øresund Bridge Direction: Both directions Event: Storm Restriction: Bridge closed to road traffic Kunne se ud til at det bliver en hjemmearbejdsdag i dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 KL . O625 broen er åben nu Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 yeps, SMS om åbning lige tikket ind... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 De fraråde vindfølsomme køretøjer frem til kl 12, so fare.. Så jer med en Smart - det er nok ikke lige jeres dag i dag :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Er lige havnet på kontoret... Synes bestemt ikke der var noget slemt over den vind i dag... Andet end jeg kunne se at mit brændstofforbrug var noget højt, men ingen rusk i bilen eller lign. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Er der egentlig nogen der ved hvor man kan finde de "krav" der er, før de lukker broen? Altså hvad der skal til før de lukker den.. Ved en vindhastighed på 25 sekundmeter og derover lukkes broen: http://www.tv2bornholm.dk/moduler/nyheder/news.asp?id=51196& Hér arbejdes der hjemmefra idag :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Fuldstændigt til grin med de 50 km/t her lidt i 9? Lidt rusk, men ikke mere end i går aftes ved 19 tiden. Og så har jeg lagt mærke til, også idag, at halvejs mellem broen og peberholm, når hastighedsskiltene får rød ring, så er det 110, uanset at hele den svenske del er sat til 50 Er det mon den nye norm, at de 'danske' tavler ikke har urimelige hastighedsnedsættelser? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Er også lige kørt over DK->S, og absolut ingen problemer med vind på broen. Der var skiltet med 70/50 kmt på højbroen - men det var vist "automatikken" der havde diktateret dette. Broen fungerer stadig - så jeg er ganske godt tilfreds :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Og så har jeg lagt mærke til, også idag, at halvejs mellem broen og peberholm, når hastighedsskiltene får rød ring, så er det 110, uanset at hele den svenske del er sat til 50. Er det mon den nye norm, at de 'danske' tavler ikke har urimelige hastighedsnedsættelser? Det er min oplevelse, at afsnittet mellem bro og tunnel har andre vindmæssige forhold, som generer bilerne knap så meget. Sagt på en anden måde er det markant anderledes (bedre) at køre på dét stykke ift. bro mv. under samme vindmæssige konditioner... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Kørte forbi lufthavnen idag klokken 15.30, alle skilte viste at broen var lukket og at man skulle dreje af, tog chancen alligevel og drønede mod broen. Den var heldigvis åben. Ringede så til Bjørn Wessel Tolvig på trafikradioen og fortalte om det, han sagde at han ville ringe til broens kontrolcenter og 5 minutter efter kom meddelelsen i radioen at broens kontrolcenter fortalte at de havde problemer med deres skilteinformation, men at der blev arbejdet på sagen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Jeg kan godt forstå at broen er nød til at sætte en lav hastighed på broen når det blæser, man skal huske på at der komme en Fru. Hansen på 67 som lige har besøgt hendes barnebarn i Malmö. hun kører 3.000km om året, kører kun normalt 5-15km fra hjemmet i Lejre, i hendes 17år gamle Toyota HiAce. Ok, hun burde ikke køre over broen når hun har så lidt erfaring, men det gør hun altså. Skilter de ikke med 50/70km/t og der sker en ulykke vil aviserne jo slagte administrationen på boren. De vil totalt bore og udnytte det at de ikke "passer på deres kunder"...... Og noget andet er, at skulle der ske en ulykke, vil jeg nødig skulle ud og arbejde i 20m/sek.....med vindstød på 25m/sek..... Jeg anser disse hastighedsangivelser (som altid med hastighedsangivelser, at de er retningsgivende, men det er jo debatteret før :) ) som et tegn på at man skal passe lidt ekstra på i dag, og især med de andre trafikanter..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 yeps' date=' SMS om åbning lige tikket ind...[/quote'] Pragtfuldt. Den SMS fik jeg kl. 11.10! Jeg hoppede rundt derhjemme med et dårligt ben, og skulle over til kontrol på hospitalet, men ville ikke køre med indbygget handicap hvis broen også var en udfordring. og jeg kunne sidde der og hænge ved Lernacken. Så jeg kom 2 timer for sent ... men fik heldigvis min undersøgelse alligevel. Hvor de desværre fandt en blodprop. Bummer! Så nu er det på blodfortyndere resten af livet. Mon man får kompensation for dårlige dage i himlen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Ikke godt med blodprop Pragtfuldt. Den SMS fik jeg kl. 11.10! Jeg hoppede rundt derhjemme med et dårligt ben, og skulle over til kontrol på hospitalet, men ville ikke køre med indbygget handicap hvis broen også var en udfordring. og jeg kunne sidde der og hænge ved Lernacken. Så jeg kom 2 timer for sent ... men fik heldigvis min undersøgelse alligevel. Hvor de desværre fandt en blodprop. Bummer! Så nu er det på blodfortyndere resten af livet. Mon man får kompensation for dårlige dage i himlen? Ikke godt med blodprop, ikke tillykke med den! Sad du og ventede på at du skulle få SMS fra broen fær du kørte? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 vi er vel enige om at skilte uden rød ring om, bare er en opfordring og ikke behøves følges.... Jeg kørte 120 km/t hele vejen over broen og mærkede intet, lige omkring kl 08.15 Det undre mig lidt at ingen andre kørte i ydersporet...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 vi er vel enige om at skilte uden rød ring om, bare er en opfordring og ikke behøves følges.... Jeg kørte 120 km/t hele vejen over broen og mærkede intet, lige omkring kl 08.15 Det undre mig lidt at ingen andre kørte i ydersporet...... Ingen rød ring.....hmm....kan de slukke for den røde ring?? Tror jeg ikke....men man lægger ikke lige mærke til den, kan jeg huske jeg kom på en gang.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 Ikke godt med blodprop' date=' ikke tillykke med den! Sad du og ventede på at du skulle få SMS fra broen fær du kørte?[/quote'] Nope. Ventede ikke. Stak hovedet ud af vinduet ved 9.30 tiden og lyttede til stormen, som stadig var igang, men dog ikke så slemt som tidligere. Så jeg regnede med at broen måtte være åben igen og kørte. Hvilket den så heldigvis også var. Da jeg var ankommet til hospitalet (efter yderligere 35 minutters leg med find-en-p-plads) fik jeg en sms om at "nu var den åben". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 vi er vel enige om at skilte uden rød ring om, bare er en opfordring og ikke behøves følges.... Jeg kørte 120 km/t hele vejen over broen og mærkede intet, lige omkring kl 08.15 Det undre mig lidt at ingen andre kørte i ydersporet...... :lol:Er det ikke på den svenske side der ikke er en rød ring om? Er nu ret sikker på at når broen skriver 70 på et skilt så mener de 70 (med loven i ryggen). Et midlertidig hastighedsskilt i sverige er jo også et sort skilt med hvide tal (som en lystavle med tal uden ring).... eller er jeg helt galt på den? For så skal den da ha' gas .... :D (j/k) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2011 En ting er sikkert og det er at det er en spasser uden arme og ben der sidder og styre de tavler. De lyser som vinde blæser.. i alle retninger. Jeg køret 110 da de skrev 50. INGEN PROBLEM.. og dere sms'er det er selv samme spasser's fætter der sidder og sende dem ud. igen en der hverken kan høre eller se.. STRAM OP BRO.. i er for dumme på det punkt og der er begyndt at pisse mig af at i kan være så snot dumme af en så stor virksomhed der betjener så mange kunder.. :) livet er hårdt, ved det :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites