Søren&Eva 10 Anmeld indhold Skrevet February 4, 2011 Hej Er lige flyttet til Sverige og ville høre om det er nemt, svært eller komplet umuligt at gå ud og låne til en bil når man lige er flyttet til sverige fra dk??? Jeg har godt nok anskaffet mig en gammel mercedes inden som jeg tog med fra dk som er indreg. i sverige men man kunne jo godt tænke sig en lidt nyere og måske lidt bedre bil på et tidspunkt... Men skal jeg bare skyde en hvid pil efter det med det samme eller kan dette lade sig gøre vil i tro, nogen som har erfaringer med det eller som har prøvet at låne til bil direkte efter de er flyttet herover...?? Jeg har dog regnet med at jeg max vil købe en bil til omkring 50.000 svenske kroner, da jeg hellere ikke vil ud og forgælde mig total for at få en ny bil... Men jeg hørte fra nogen at man skulle bo i sverige i 3 år inden man kunne låne imens andre siger man godt kan... men sådan er det med mange ting i sverige synes jeg, der siger nogen et og nogen noget andet.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2011 Generelt set skal du de første 6 måneder ihvertfald indstille dig på at arbejde lidt for sagen, idet du er "ny" i Sveriges øjne... Det klogeste er at henvende sig til den bank du bruger (du har formentlig en som ligger på begge sider af sundet) og tale lån med den... De kender dine indtægts- og udgiftsforhold og vil som sådan nok være de nemmeste at tale med... Alternativt er der jo "dansker" forhandlerne, dvs. et par forhandlere her i Skåne som har et vist kundegrundlag blandt danskere. De skulle nok kende den trummerum der ligger i det. De forhandlere er: Haggenas Auto i Hörby AutoPrestanda i Lund Gemo Bil i Malmö AutoPerformance i Vellige Men vær forberedt på at skulle medbringe lønsedler og ansættelseskontrakt såfremt du skal tage finans ved en forhandler, det kan finansbolaget finde på at ville se... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2011 Og i tilføjelse, bekræftelse på stadig ansættelse. Jeg købte min første bil 10 dage efter jeg flyttede herover, men det var i 2007, hvor finansieringsselskaberne var mere venlig imod danskere. Er du selvstændig, kan de kræve en kopi af dit årsregnskab - men det er ligesom man skal i en bank i DK jo. Men til et beløb på 50.000 sek, så tror jeg ikke det er så svært igen. Jeg kan anbefale www.haggenas-auto.se og www.autoperformance.se. Sidst nævnte handler ikke med biler i 50.000 sek klassen - det er kun highend klasse biler. Häggenäs-auto er nok ham du skal have fat i til den prisklasse. Og det er køreturen værd, han ligger ca 45-50 km uden for malmø. Begge yder god service, gode priser og er yderst venlige/behagelige at snakke med. Og du behøver ikke være nervøs for kvaliteten. Og er der endelig noget med din ny indkøbte bil, så snakker man bare med dem og finder en løsning. Det er min erfaring i hvert fald. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Søren&Eva 10 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2011 ok takker for svarene, jeg har også både ansættelseskontrakt og lønsedler de kan se så det er jo fint nok... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites