Jump to content
TNI

BMW service

Recommended Posts

Det lyder godt mht Autobahn i Svedala, men jeg er lidt skepsis for at servicere nyere biler der mht når man sælger bilen en dag. Så står der en "konservativ/forsigtig/livrem-seler" svensker og snøfter over ens bil ikke er serviceret hos BMW!! Jeg er sikker på service/kvalitet er helt på linje med Förenade bil´s, men jeg ved sgu ikke om jeg vil kører min X6ér derud udelukkende pga en evt. forringelse af salgsværdien og specielt hvis man bytter ind til en anden bil hos förenade bil, hvilket jeg har gjort flere gange.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja men det er da klart en ulempe at han ikke er autoriseret... Og hvis du i øvrigt er tilfreds med hvor du får din bil serviceret så er der nok ingen grund til at skifte. Jeg har bare oplevet at når bilen bliver bare lidt ældre og begynder at skulle have udført andet end helt straight service så leverer Förenade bare ikke varen. Det er dyrt og det er halvdårligt. Hvis jeg havde købt en helt ny bil ville jeg nok også køre den på et autoriseret værksted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du regner benzin, tid og bro/færge med sparer du næppe noget.... 500 km minimum á 3 kr + 600 kr eller mere for færge + en fridag... Det løber sgu hurtigt op :) Men ja hvis du alligevel vil en tur sydover er der nok noget at spare!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var nede på det nye værksted i dag - nu ligner det jo næsten et rigtigt værksted :) Han har fået endnu en fastansat mekaniker. Opgaven lød på service af min 2009 530xd - det endte sådan her: Olieskift inkl olie og filtter - 2.403,40 Luftfilter - 1.416,25 Brændstoffilter - 1.112,50 Check af hjullejer (den har en "lyd" når man kører, men det er vist dækket det er galt med) - 273,75 Samlet pris 5.290 inkl forbrugsmaterialer. Stadig super fin service, der har jeg intet at klage på - men decideret billig er han nok ikke længere. Det er nok prisen for at ville være autoriseret. Jeg sammenlignede med regningen fra sidst - der betaler jeg 524 for at få skiftet luftfilter, der syntes jeg godt nok prisen er lidt vel meget højere. Jeg opdagede det først nu her - men jeg vil lige skrive til ham og høre om det kan være en fejl. Hvis jeg regner tiden sammen iht faktura skulle der også være brugt 1,92 timer - og jeg var det fra 7.50 til 9.00.. Og så kan jeg godt se at det er standard tider han bruger nu - men det der med at han lige kan checke et eller andet "gratis" er slut åbenbart - jf at jeg fik lov at betale for et kvarters arbejde for at checke hjullejer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg var nede på det nye værksted i dag - nu ligner det jo næsten et rigtigt værksted :) Han har fået endnu en fastansat mekaniker. Stadig super fin service, der har jeg intet at klage på - men decideret billig er han nok ikke længere. Det er nok prisen for at ville være autoriseret. Jeg sammenlignede med regningen fra sidst - der betaler jeg 524 for at få skiftet luftfilter, der syntes jeg godt nok prisen er lidt vel meget højere. Jeg opdagede det først nu her - men jeg vil lige skrive til ham og høre om det kan være en fejl. Hvis jeg regner tiden sammen iht faktura skulle der også være brugt 1,92 timer - og jeg var det fra 7.50 til 9.00.. Og så kan jeg godt se at det er standard tider han bruger nu - men det der med at han lige kan checke et eller andet "gratis" er slut åbenbart - jf at jeg fik lov at betale for et kvarters arbejde for at checke hjullejer.
Sidst jeg var hos Autobahn (klimaanlæg og service jvf. indikator), anvendte han netop BMW's prisliste - vi jokede nemlig lidt om det. Jeg handlede mig til rabat i den sammenhæng og vil helt klart anvende ham, når jeg om kort tid ska ha bilen til service igen ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - nu er jeg spændt på hvad han svarer. Altså - det er sgu sådan lidt... Hmmm... At de roder med bilen i cirka 1 time med tager sig betalt for 2.... Det er sgu nok derfor man aldrig kan få lov at vente på bilen hos Förenade, og hvis man insisterer på at vente tager det altid en formiddag. Det provokerer mig bare en smule når jeg nu fik talt tallene sammen og ved præcist hvor længe de rodede med bilen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja - nu er jeg spændt på hvad han svarer. Altså - det er sgu sådan lidt... Hmmm... At de roder med bilen i cirka 1 time med tager sig betalt for 2.... Det er sgu nok derfor man aldrig kan få lov at vente på bilen hos Förenade, og hvis man insisterer på at vente tager det altid en formiddag. Det provokerer mig bare en smule når jeg nu fik talt tallene sammen og ved præcist hvor længe de rodede med bilen...
Jeg har betalt for opgaven og ikke for tiden hos Niklas - fastprissystem, hvor man vel ikke ka ta en evt. tidsangivelse på faktura'en som udtryk for arbejdstiden, der er anvendt i det aktuelle tilfælde...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er jo sådan de helst vil se på det. Men der er jo tale om en timepris og så er der ganget en faktor på - i der mindste på min faktura. Men ja ja, jeg lever også af at sælge konsulent ydelser og ved også godt at fastpris på velkendte og definerede opgaver klart er at foretrække set fra den som leverer ydelsens ende af aftalen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stor Service - hvad var inkluderet i det? Jeg har postet eksempler på servicepriser hos Autobahn Svedala tidligere. Prisen er vel OK hvis man alligevel er på de kanter, men at høre til Flensburg for at få udført service på min bil kunne jeg ikke drømme om. Det koster jo en hel dag plus en pæn sjat km - jeg tror næppe at regnestykket falder ud til fordel for service i Tyskland hvis man kører specifikt efter det. De der pærer er bare dyre :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer meget an på hvad der skal laves om det kan betale sig at trille en tur der ned.. Jeg skulle have nye skiver og klodser på min Mercedes hele vejen rundt, samt stort service og have skiftet en motor til håndbremsen, og en knap og diverse andre små ting. Mercedes Sverige: 33200 + moms Mercedes Tyskland 2100€

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kommer meget an på hvad der skal laves om det kan betale sig at trille en tur der ned.. Jeg skulle have nye skiver og klodser på min Mercedes hele vejen rundt, samt stort service og have skiftet en motor til håndbremsen, og en knap og diverse andre små ting. Mercedes Sverige: 33200 + moms Mercedes Tyskland 2100€
Kender en dygtig Mercedes mekker i KBH hvis du får brug for noget fremover...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites