Jump to content
TNI

BMW service

Recommended Posts

Hej! Som tidligere BMW ejer har jeg selv oplevet det problematiske i dels at få et mindstemål af interesse fra de lokale autoriserede BMW værksteder, dels at få serviceret bilen på en fornuftig måde. Jeg vil derfor informere om at der i Svedala er kommet et værksted som ene og alene koncentrerer sig om at servicere BMW biler. Det kaldes "Autobahn AB", findes på www.autobahnsvedala.se. Dette er ikke ment som en reklame, da jeg hverken ejer firmaet eller får procenter. Men måske er der andre her fra forummet som allerede har besøgt stedet og har lyst til at fortælle om oplevelsen?? TNI

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var ude forbi Autobahn Svedala her til morgen for at få skiftet olie på bilen - meget positivt herfra! Niklas - som ham fyren der har stedet hedder - er super flink og behagelig og har efter eget udsagn arbejdet med BMW i rigtig mange år blandt andet hos Förenade Bil i og Jan Nygaard i Danmark og det virker til at han ved hvad han har med at gøre. Olieskift er jo ingen større videnskab det ved jeg godt - men alligevel... Og til jer der har paranoia over at andre piller ved jeres bil uden at være med - så er der ingen problem i at stå og se på mens han roder med bilen :) Oppe på liften opdagede han så til gengæld at den lækker lidt olie fra gearkassen... Ish... Noget meget godt at opdage FØR den pludselig ingen olie har! Typisk lækker den åbenbart enten fra en lille målepind der sidder på siden af gearkassen - alternativt har plasticbunden der indeholder oliesumpen en tendens til at sprække! Så nu har jeg vundet en tur derned igen på tirsdag så han kan undersøge hvor det er den lækker fra... Nå ja - og så får jeg jo også skiftet olie i gearkassen snart - hvis man skal se på det fra den positive side... :) Han tager 760 + moms i timen. Regningen lød på et 15 minutter for olieskift og 10 minutter hvor han lige checkede bremser, olielækagen fra gearkassen og kølervæske. Toppede kølervæske op uden beregning. Og så lige 1050 + moms for 6,5 liter Castrol 5W-30 - det tjener han jo nok også lidt på... Alt i alt tør jeg godt anbefale ham --- jeg vil lige følge op igen når gearkasse problemet også er fikset...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg var ude forbi Autobahn Svedala her til morgen for at få skiftet olie på bilen - meget positivt herfra!
Ach mit kørelys på BMW'en er netop "gået" i venstre side, men der er sgu for langt fra Malmö til Svedala :-(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Turen er da rettere for kort' date=' eftersom køreglæden dikterer mest mulig køretid. Eller er jeg galt på den? ;)[/quote'] Se NU begynder det jo netop at ligne noget... :) Fuldstændig korrekt... Freude am Fahren...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var det i dag der skulle kigge nærmere på min olie-dryppende gearkasse. Ja men det gik jo over al forventning. Jeg afleverede bilen i morges og fik en 1'er som lånebil og kørte hjem igen for at arbejde. Aftalen var så at han først ville undersøge om det var "truget" under gearkassen eller den sensor oppe på siden, der lækkede olie og så ringe besked - OG at han havde både olietrug og sensor hjemme så han ville ret sikkert kunne reparere det med det samme. Omkring klokken 13 tænkte jeg at nu ville jeg da liiiige høre hvordan det gik så jeg ringede til ham og fik at vide at det var truget der var en lille revne i. Nu er bilen så hentet, han var lige knap færdig da jeg kom - men så kunne jeg da pænt se den var skiftet. Prisen - samlet for 6 liter Castrol Transmax Z olie, olietrug og arbejde (1 time og 20 minutter) - 4.800 sek. Jeg ved ikke helt hvad jeg havde forventet, men det syntes jeg sådan set var meget rimeligt! Hans timepris er stadig 950 kr/timen. Begge pærer til p-lyset var også sprunget og fordi jeg var en smule træt af at skifte dem havde jeg købt et par med hvide LED'er i som erstatning for glødepærerne som dem havde han selvklart også monteret - og ja det tager altså også en time at bytte dem (det vidste jeg godt.. Men skal have hjulene af mv for at komme til dem!!). Nå men så havde han da lige bemærket at den "dims" man monterer bag pæren så der er tæt ind til lygten manglede i venstre side... AH! Så tror da pokker at den havde tendens til kondens... Minuspoint til Jarls for dét stunt - jeg havde endda været forbi dem efter de skiftede sidst fordi det var utæt og deres melding var at det nok var en pakning, men det var svært at sige men nu havde de skiftet lidt... Hmmm.... Det hjalp bare ikke rigtig - og ja min dovenskab at jeg ikke har været oppe forbi dem igen.. Men altså det burde nok havde spottet den manglede klap... Han havde så også lige - fordi han havde tid - haft en tester på og kigget lidt på den fejl jeg har om defekt kurvelys. Han har haft set det før og indtil videre har løsningen være nye forlygter - fordi man kan ikke skifte/reparere noget i selve lygten.. Too bad BMW... Men super fin service fra Autobahn - og det betalte jeg ingenting for. Hans eget forslag var at købe nye lygter med kurvelys på ebay fordi de koster en milliard fra nye. Nå men thumbs-up til Autobahn herfra - bestemt. Serviceniveau ud over forventligt. Ikke autoriseret - men bestemt godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Autobahn...
Lever han endnu? Inden min sommerferie nævnte han, at han ikke skulle på semester. Nu har jeg så uden held prøvet at få fat på ham pr. tlf., men træffer ikke nogen, ligesom man får den meddelelse, at hans tlf. svarer er løbet fuld? :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lever han endnu? Inden min sommerferie nævnte han, at han ikke skulle på semester. Nu har jeg så uden held prøvet at få fat på ham pr. tlf., men træffer ikke nogen, ligesom man får den meddelelse, at hans tlf. svarer er løbet fuld? :rolleye:
He he tog lidt tidligt hjem idag for at køre til Autobahn, og Niklas lever i bedste velgående :th2: Hans største problem er blot det nye tlf. system, som ikke funker korrekt :cry: Iøvrigt har han mere end 14 dages ventetid - han vælter sig rundt i arbejde !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der har erfaringer med Mechanum på västkustvägen 17? Har ligemodtaget et brev fra dem og det lader til de nu er autoriserede. Jeg går ud fra de indtil nu har opereret med andre mærker men nu har tilføjet bmw til listen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen der har erfaringer med Mechanum på västkustvägen 17? Har ligemodtaget et brev fra dem og det lader til de nu er autoriserede. Jeg går ud fra de indtil nu har opereret med andre mærker men nu har tilføjet bmw til listen.
Ikke erfaring som BMW-kunde, men derimod Audi-ditto. Mechanum har været oppe og vende i en del tråde. Kort fortalt: pengemaskine uden sans for detaljer og respekt for produktet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Var hos Aurobahn i dag for olieskift, bremsevæske, mikrofilter og luftfilter. 4116 sek inkl 6,5 liter olie og det hele. Det er vel ok! Super service igen! Huskede at jeg havde haft læk i bundkarret i gearkassen for noget tid siden og nævnte helt uopfordret at det var checket efter og ingen lækage mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er vel ok!
Hvis der er value for money - som man oplever det hos Autobahn - retfærdiggør det vel prisen. (jeg giver 4.600 SEK for en årsrevision inkl. olie af min Porsche 911 turbo hos Porsche Center Syd...)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige for at bryde den regning lidt ned så det kan sammenlignes - det var dette jeg fik udført Service olie 418 Skr Oliefilter 150 Skr 6,5 liter Castrol Edge 0W30 1.593 Skr Service mikrofilter 80 Skr Mikrofilter 565 Skr Service bremsevæske 328 Skr Bremsevæske 160 Skr Service luftfilter 169 Skr Luftfilter 355 Skr Hyrbil 250 Skr Olieservice inkluderer at de checker dæk, bremser mv. Nej de er stadig ikke autoriseret - og jeg glemte at spørge til hvad planen for det. Jeg ved så ikke hvad der er i en årsrevision hos Porsche :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"Jarl" folkene som nu arbejder hos Autobahn i Svedala kommer ikke fra Jarls i Helsingborg - men har tidligere arbejdet hos den mest udskældte BMW forhandler i "vores" del af Skåne. (guess who...) Autobahn er i gang med at bygge et nyt stort værksted 250 meter fra det nuværende, det blir pænt stort og forhåbenligvis godt med mange flere faciliteter og kundeventerum mm!!! Suk, så kunne man måske alligevel have beholdt BMW'en.......:rolleye: TNI

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites